Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

• Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Nejdå, inte LBB avund.. ..här finns det ju faktiskt helikoptrar. Något som underlättar när man faktiskt ska vara luftburen.

Guest Gunner Delta quebec LA01
Posted

Vad är det dör snack om att det har kommit 50 man som ska hjälpa oss med campen.

Jag vet inte men det har inte kommit några. Och vi klarar av bygget rätt bra, med lite hjälp av localsen här nere. :)

• 2 weeks later...
Posted
Och vi klarar av bygget rätt bra, med lite hjälp av localsen här nere. :lol:

Bygget? Vi? Sist jag låg och spanade ut från min solstol så såg jag enkom yxor som snickra...

Posted
Och vi klarar av bygget rätt bra, med lite hjälp av localsen här nere. :lol:

Bygget? Vi? Sist jag låg och spanade ut från min solstol så såg jag enkom yxor som snickra...

Ja om man ligger på CQ så solar man, resten jobbar...

Posted
Vad är det dör snack om att det har kommit 50 man som ska hjälpa oss med campen.

Jag vet inte men det har inte kommit några. Och vi klarar av bygget rätt bra, med lite hjälp av localsen här nere. :lol:

Det var innan ni kom ner. Bla var RN QM där nere och styrde upp campbygget

Posted

@murdoc

Ja vi har tid att sola och jobba medan BQ bara har tid att sprida rykten!

Det är också svar på din fråga SMULAN

lite avslappnare, mycket bättre CQ

Posted
Ja om man ligger på CQ så solar man, resten jobbar...

Ja fast vad gör ni på BQ Tommy lille? Idikar STÖLD av andra plutoners kära mtrl, bäst för er att tomten är tillbaka när vi vänder åter....

Guest Free Willy
Posted
Fan...såg att Ålrud e nere ju.....då hade jag ju tackat ja direkt om jag visste att jag skulle få honom som befäl...där ser man!!

@Pansardvärgen

Jag vet... FAAAN :D

• 2 weeks later...
Posted

90T finns på plats och den är lövtunn! Väldigt bra att ha på sig på kvällen. Vi får dock inte ha den utanför Campen för då kan den gå sönder!!!! Trodde att vi skulle testa den ordentligt, men icke! Det är ett baccisplagg för livet inom campen. Och de flesta använder ju shorts om dagarna på campen så den fyller inte någon funktion, utom då kanske på kvällen då man måste ha täckande klädsel

:banana

Posted
90T finns på plats och den är lövtunn! Väldigt bra att ha på sig på kvällen. Vi får dock inte ha den utanför Campen för då kan den gå sönder!!!! Trodde att vi skulle testa den ordentligt, men icke! Det är ett baccisplagg för livet inom campen. Och de flesta använder ju shorts om dagarna på campen så den fyller inte någon funktion, utom då kanske på kvällen då man måste ha täckande klädsel

:banana

Roligt att ni fått ut den men trist att ni inte får "testa loss". Ett häftigt stabsplagg till var väl inte vad vi behövde men men det kommer kanske mera...

Har tillverkar´n hört talas om rip-stop...

:huh:

Posted
Ursäkta en okunnig, men vad är det för skillnad mellan 90T och 90L?  :rocketl:

90T står för 90 Tropik och den är helggrön. Nån LA01 kan säkert ge mer fakta

Posted

En soldat har fått ögonskada av en spottkobra....

Vilken typ av spottkobra var det? :clap:

• 2 weeks later...
Posted

Nu tycker jag det har gått utför med SoldFs forum..

Får höra att hela det svenska kompaniet genomfört en luftlandsättningsoperation i staden Harper på gränsen till Elfenbenskusten, och inte ett ord om det varken på forumet eller mil.se.. ILLA!

Ngn som kan berätta detaljerna??

Posted

:Malaj:

Ta reda på hur det ligger till innan du börjar klaga! 90T går bra att använda utanför campen, dock så får den inte användas i stridsfordonstjänst. Går alldeles utmärkt att använda om man åker softskin mm mm.. Samma regler gäller nämligen för 90T som 90L, med undantaget stridsfordonstjänst.

Guest Free Willy
Posted

Det jag vet är att operationen har varit planerad ganska länge. Dock har den hemlighållits av förklarliga skäl. Hoppas bara att vi får ta del av den vid senare tillfälle.

Guest Free Willy
Posted

Okej för att förtydliga.

Klockan 0400 i lördags lyfte QN med 8 stycken ryska Mi-8 för att luftlandsattas i Liberias södraste stad Harper.

Posted
Okej för att förtydliga.

Klockan 0400 i lördags lyfte QN med 8 stycken ryska Mi-8 för att luftlandsattas i Liberias södraste stad Harper.

Precis det jag syftade på!

Hörde att ett antal MI24 HIND understödde operationen också..

Användes MI26orna för att ta med några BV309?

Och hur gick det med killen som fick vätskebrist?

Vi e ju nyfikna som satan är, sätt igång och berätta nu! :baskerHV: