Limpan Posted July 2, 2004 Report Posted July 2, 2004 Jag förbereder mig mentalt på att åka ner och göra ett bra arbete i första hand. Om detta är att städa upp alt. bygga/riva camps eller likn. är jag införstådd i detta och accepterar det. Snyggt snappat, engan... Quote
Beard Posted July 3, 2004 Report Posted July 3, 2004 @ 3314 Låt dom gnälla, rosa, jubla eller vad dom vill... eller får folk inte ha en åsikt längre? Är inte 3314:s inlägg en åsikt? Quote
SSN Posted July 4, 2004 Report Posted July 4, 2004 @ 3314 hmm , delvis håller jag med dig att man ska försöka göra det bästa av situationen man är i. Men ditt första inlägg lät mer som en uppmaning/order att pratar man skit om LA01 kan man lika gärna åka hem. Men nu när du har utvecklat ditt resonemang förstår jag dig. Att ventilera sina åsikter här på soldf är väl ett ypperligt sätt att komma över sin situation + att dem delar med sig av sina erfarenheter dåliga som bra med forums medlemmarna. @ beard Var säger jag att han inte får ha nån? Quote
BA02 Posted July 10, 2004 Report Posted July 10, 2004 Troligtvis har ett antal av er redan sett det, men för er andra kan jag berätta att det är ett reportage om den svenska styrkan i Liberia i Café augusti 2004. Quote
The Swede Posted July 11, 2004 Report Posted July 11, 2004 @ Ni som är nere i Liberia. Det var ett reportage i svensk tv för någon månad sen om en av er, han har initialerna JP, en lång ksp-skytt som även var nere på BA01, 10:e komp. Om nån som känner honom, eller han själv, ser detta skulle jag vilja veta varför han inte kom på kursen "Plutons strid" på Fårö denna veckan, vi skulle dela rum. Tycker det är himla dålig stil att inte umgås med sina gamla polare när man har chansen. :P The Swede Quote
Lindeberg Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Troligtvis har ett antal av er redan sett det, men för er andra kan jag berätta att det är ett reportage om den svenska styrkan i Liberia i Café augusti 2004. Idag besökte jag min tidsskriftleverantör (Pressbyrån). Till min stora fasa upptäckte jag att augustinumret av tidningen Café (redan nu) var ersatt med september-numret. Jag frågade föreståndaren om hjälp, och han bläddrade lite i en pärm och tog reda på att augustinumren plockats bort redan 2004-08-15 (bara det får ju en att fundera över vart mänskligheten är på väg). Hursomhelst, finns det någon vänlig själ på forumet som möjligtvis kan tänka sig att medelst scanner eller digitalkamera digitalisera tidningssidorna och göra dem tillgängliga för nedtagning (här eller i ett PM)? Tack på förhand Quote
Sgt Andersson Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Troligtvis har ett antal av er redan sett det, men för er andra kan jag berätta att det är ett reportage om den svenska styrkan i Liberia i Café augusti 2004. Idag besökte jag min tidsskriftleverantör (Pressbyrån). Till min stora fasa upptäckte jag att augustinumret av tidningen Café (redan nu) var ersatt med september-numret. Jag frågade föreståndaren om hjälp, och han bläddrade lite i en pärm och tog reda på att augustinumren plockats bort redan 2004-08-15 (bara det får ju en att fundera över vart mänskligheten är på väg). Hursomhelst, finns det någon vänlig själ på forumet som möjligtvis kan tänka sig att medelst scanner eller digitalkamera digitalisera tidningssidorna och göra dem tillgängliga för nedtagning (här eller i ett PM)? Tack på förhand Livet kan ibland innehålla de mest märkliga problem... Quote
Lindeberg Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Ja, och förhoppningsvis kan någon lösa det Jag kanske skall poängtera att jag inte önskar "kopia" på hela tidningen, utan bara artikeln som handlar om LA01. Quote
GeBe Posted August 24, 2004 Report Posted August 24, 2004 Artikeln var iof rätt kass. Skönmålande med mycket tuffethetsfaktor för folk utan uppfattning om vad som kan utspela sig i en mission. Quote
Recommended Posts