Miccar Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 http://www.armedforcesjournal.com/blackwat...ideos/M60E4.wmv 11 mb Undrar om skyttens högernäve går på automat efter det testet Quote
Torak Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Vi har en stor tradgard. I den tradgarden finns nagra dussin radjur och flera hundra kaniner. Vi vill inte ha sa manga kaniner. Jag vill garna ha en M60E4. Quote
Fu Kjellberg Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Snacka om tålig pipa. Det är inget dåligt jobb dom gjort med gamla M60 Uppdaterad till en MK43. Quote
EOD Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 he he he En ksp 58 från höften är ju inte heller så fel men det här var ren kärlek... EOD Quote
HvPrsk Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Men, men, men...jag vill oxå!! Måste säga att skytten höll i bössan bra när dom filmade skjutvallen... Quote
Myran Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 kan nog bara säga.. Woah.. fin hög dom hadde sammlat upp sedan. Quote
Tivaljör Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Pipan ska tåla ca 15 000 skott, innan den bör bytas.... skjuter man så många vintertid och tappar pipan i snön under pipbyte, så kommer den o smälta till Kina Quote
Doyle Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Måste man betala extra för den där funktionen som gjorde att den sorterade länk&tomhylsor själv? Quote
Honken Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Väldigt annorlunda sätt att flytta jord på. Tänk vad de hittar på. Quote
Buddha Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 De verkar ha sänkt eldhastigheten . I testet höll de en genomsnittlig eldhastighet på 486 skott/min. I och för sig imponerande men borde han inte fått iväg närmare 1000 skott på 1min 45 sek eller är det så att de skruvat ner eldhastigheten något för att klara att skjuta så många skott i ett eldöppnande? /Ken Quote
Raptor Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Verkar vara ett schyst koncept med pipor som inte behövs bytas. Det borde ju innebära att man inte behöver 2 pers till en ksp längre annat om man vill ha en ammo-bärare förstås. Det enda jag kan säga om filmen är: AUTOMATELD.. *Gurgel*.. mmmm Quote
106 Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Verkar vara ett schyst koncept med pipor som inte behövs bytas. Det borde ju innebära att man inte behöver 2 pers till en ksp längre annat om man vill ha en ammo-bärare förstås. Kulspruta 90 är ett personligt vapen, två pipor men ingen laddare/observatör eller liknande. På vissa håll är det nästan så att Kulspruta 58 också är ett enmansvapen. Men visst vore det bra att slippa byta pipa. Quote
Fu Kjellberg Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Fler filmer på samma sida: Filmer Quote
Raptor Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Kulspruta 90 är ett personligt vapen, två pipor men ingen laddare/observatör eller liknande. På vissa håll är det nästan så att Kulspruta 58 också är ett enmansvapen.Men visst vore det bra att slippa byta pipa. Jag var lite otydlig där. Jag menade KSP 58. Att vara laddare var under min värnplikt öken. Man låg bredvid skytten och fick se på allt det roliga. Jag, som certifierad vapendåre, led av att inte få panga. Men i krig tror jag inte jag hade haft nerverna att ligga i skottlinjen och inte göra något. (Mer än att byta pipa vart 250 skott). Antingen vill jag vara i skydd, eller så skjuter/deltar man. Att vara ett mellanting hade jag haft svårt för. (Detta är min ryggmärgsbedömning efterom jag inte varit i strid på riktigt). Alltså, en KSP borde vara ett enmansvapen i mitt tycke. Quote
foostav Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Fler filmer på samma sida:Filmer http://www.armedforcesjournal.com/blackwat...lvspotroast.mp4 ahahahhahahahhahahahhahaah!!! Quote
snake Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Skulle ju vara trevligt att ha den leksaken...*lol* Quote
Myran Posted August 8, 2003 Report Posted August 8, 2003 Fler filmer på samma sida:Filmer najs! tackar ! Quote
Torak Posted August 9, 2003 Report Posted August 9, 2003 En sida med lite skoj bilder: http://www.gulfcoastarmory.com/shoots/ Och flera video: http://gulfcoastarmory.com/mgvids.html Quote
Fk_Jas Posted August 9, 2003 Report Posted August 9, 2003 Jag vill vara test skjutare På samma sätt som provflygare Quote
NBC Posted August 9, 2003 Report Posted August 9, 2003 Åh fy fan, varför har dom inte såna övningar inom FM Jag hade ju gått med en arm i spasmer och ett gigantiskt leende på läpparna hela dagen efter en sån skjutning Quote
Nifelhel Posted August 9, 2003 Report Posted August 9, 2003 (edited) Säger som Ing sa. FMV FIXA!!!!!!!!!!!! Anledningen till att pipan har kommit till är att SOF och SF ogärna springer omkring med vikter dem kan slippa. Har man en skitbra pipa 1 så kan man slippa släpa på pipa 2. Det finns även till minimin. Edited August 9, 2003 by Nifelhel Quote
Fu Bison Posted August 9, 2003 Report Posted August 9, 2003 Är inte de modifieringar som är på M60E4, de samma som är på förslag till Kulspruta 58(KSP58CG)kortare tåligare pipa, främre grepp osv..Eller är det bara önsketänkande?..... Quote
Kockis Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 Fan jag har inte varit mycket av en vapentok men när jag ser det här funderar jag på att ändra mig!!! Quote
Mojo Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 Pipan ska tåla ca 15 000 skott, innan den bör bytas.... nja.. där är vi inte riktigt än. Innan den bör kasseras är ett bättre sätt att säga det på. skjuter man så många vintertid och tappar pipan i snön under pipbyte, så kommer den o smälta till Kina ' Det har du nog rätt i! Jag tror att om man skjuter SÅ många i en följd så skulle man kunna ersätta en bränslestav i Barsebäck med den pipan och få samma effekt. Quote
NBC Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Är det någon speciell legering i pipan eller hur lyckas dom hålla pipan sval, för den borde ju glöda efter den skjutning. Jag vet bara hur en AK5 pipa blir efter lite för mycket automat. Quote
zaitoh Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 är det inte legering så är det plast. dessa båda kan man göra vad som helst med. något annat behövs inte. Quote
Recommended Posts