Jump to content

Recommended Posts

Posted

Värsta grymma veckan i denna misär.

Farsan gör slag i saken och ber mig följa med han. In på naturkompaniet och ut ur butiken med ett par Lundhags Ranger Mid perfekta!!!

• 2 weeks later...
  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Fick hem ett par Hestra Neoprene Adventure igår.

Ska provas under kurs och SÖF i oktober. Hoppas på lite regn så att funktionen får provas...

2245_b37cc55a93059daa64a149a802776437.jpg

• 2 weeks later...
Posted

60cc Cylinder, 15mm förgasare, 28mm krök och högkomplock!! :dribble: Det i kombination med 13/34 drev och ny kedja, gör nog att jag härda ut det sista året innan körtkort! :rockon:

Nu ska den gamla dacken få nytt liv!

Då lär du nog kunna köra ifrån "fienden" (polisen) iallafall. :ph34r:

OT; I min gröna ungdom hade en kompis en astrimmad Florida som bestod av ram, hjul och motor, allt annat var överflödigt ansåg han. Han lyckades köra ifrån polisen och 10 sekunder efter att han stängt garageporten rullade polisen förbi, snacka om röta. /OT

Posted

Beg. Olles brorsa inropad på en populär auktionssajt, 65kr inkl. frakt. Luktade förråd och var lite trång vid leverans, första kan man leva med men lät den ta ett bad i kallt vatten så den fick töja ut sig. Numera perfekt!

the_north_face_base_camp_large_duffel_youths_color_ivy_green_p1_.jpg

The North Face Duffel Bag, grön, strl M - Köpt för 999kr på TNFs butik i Sthlm.

Var i desperat behov av en ny större bag för idrottskläder o skolmtrl. Haft den i snart en månad, slukar det mesta. Speciellt förtjust i möjligheten att kunna välja mellan att ha den över axeln och som ryggsäck då jag har rätt duktiga svettkörtlar som drar igång så fort man går. Bara att ta ner den på backen och släppa på remmarna för att bära den som en vanlig idrottsbag. Hela säcken är gjord av någon form av galon/gummi med förstärkt botten i en kraftigare cordura-liknande väv vilket får klart godkänt efter att ha råkat ut för ett par riktigt tuffa regnskurar. Saknar egentligen bara ett litet ytterfack (har en separat nätficka med dragkedja i samma storlek som locket, på vilken den även sitter, inuti väskan). 4½ kanelbulle av 5.

Kuriosa:

Hickade till när jag sprang på Stadium i dagarna med min Duffel bag på ryggen och spanade in en liknande modell från Everest, lika intill förväxling (om man bortser från storleksskillnaden). Kunde inte låta bli att jämföra och kunde nöjt konstatera att TNF hade lyckats bäst då materialet gav en helt annan kvalitetskänsla på deras variant än Everest. Dessutom var min även snyggare! B-)

Posted

Jag är inne på mitt andra par Ecco, grymt nöjd! Mitt första par var mer kontaminerade än utslitna. Funderar på att köpa låtskorna i samma serie...

Posted

Inskaffat en djungel/sommar/inomhus sovsäck från Brittiska militären. Helt sprillans ny tillverkad 2007 för det nätta priset av 300kr inkl. frakt från England. :rockon:

Posted

...

The North Face Duffel Bag, grön, strl M - Köpt för 999kr på TNFs butik i Sthlm.

...

Kuriosa:

Hickade till när jag sprang på Stadium i dagarna med min Duffel bag på ryggen och spanade in en liknande modell från Everest, lika intill förväxling (om man bortser från storleksskillnaden). Kunde inte låta bli att jämföra och kunde nöjt konstatera att TNF hade lyckats bäst då materialet gav en helt annan kvalitetskänsla på deras variant än Everest. Dessutom var min även snyggare! B-)

Jag köpte Everests variant (kände inte till TNF, som ändå ligger utanför min budget för väska nu). Haft den ett par månader, går bra.

Samma "problem" som med din; saknar ett liiiite större sidofack. Everest finns i 3 eller 4 storlekar, jag har 35L, svart till färgen, passar perfekt till och från träningen, samt om man ska åka på kortare helgresor och behöver packa någotsånär fukttätt.

Men jag håller helt klart med - TNF är snyggare.

Posted

Just, köpte en EMDOM kitmat i grönt. Klockrent att ha vårdkitet i och vårda/mecka på.

Var får man tag på en sån?

Jag handlade från www.optactical.com/

Posted

Vilken grupp tillhör du?

Jag frågade om uppgraderingen till västen för en månad sen, men då var det inget på gång där...

Posted

Införskaffat ny vapenrem, en sk beredskapsrem med snabbspänne för västen. Har även beställt lite band, spännen och kardborre för att försöka mig på att göra egna kompressionsremmar till stridsvästen, samt förbättra lite andra detaljer på jackor, väskor och annat.

Posted (edited)

tjena ny här i formumet, hittade ett par nya gsg9 2 kängor på tradera, hört en del gott om dessa

och tänkte att soldf va bästa stället att vända sig till för att få lite mer feedback om jag

ska buda på dom. tackar.

Edited by erikjson
  • 2 weeks later...
Posted

G-shock - GA110-1B

Casio_G-Shock-GA-110-1B__19600_zoom.jpg

• Shock Resistant
  • Magnetic Resistant
  • 200M Water Resistant
  • Anti-Magnetic Structure
  • 1/1000 Second Stopwatch w/Speed Indicator
  • 4 Daily Alarms and 1 Snooze Alarm
  • Full Auto-Calendar

...och en massa andra finesser. Fick den av tjejen på ett års dagen. Riktigt nöjd ned den. =D

Posted (edited)

@Yohn: Zehr läcker! Känner att min lilla G kanske behöver en ny lekkamrat...

I övrigt en 5.11-skjorta av andrasortering då pennfickan på armen är lite för trång. Som tur är använder jag inte pennor när jag täljer pinnar, räknar kottar och grillar korv i skogen. Mycket billigt i ett tredjevärlden-land långt ifrån dig (ca 80 spänn).

Edited by 903Lew
Posted

Själv köpte jag "budgetvarianten" på team sportia, North Bend (ja, t.o.m. namnet låter som en kinakopia), kostade 299 kr för medium modellen á la 75L och den har faktiskt fungerat helt utmärkt i ett par månader nu. När inpå dagligt användande och inte särskilt vänlig behandling. Helt klart värd varenda krona! Men som sagt.. Avsaknaden av sidofickor eller vadderade innerfickor... :banghead:

2200073498119_F-width500height500.jpg

Posted

Här har ramlat in lite smått.

Ett olivgrönt Magpul fodral till Iphone 3

boken krigare av Johanne Hildebrandt. Signerad :rockon:

och igår kom boken Jaeger200 av Lars Möller

En bok om lars Möller och hans 25 år i Jaegerkorpset.

37471710150381056023305.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Posted

Har använt dom mycket i jobbet, och dom fungerar kanon, och håller händerna torra även om man jobbar i lera och snöslask.

• 4 weeks later...