Forumsledning Kimster Posted January 10, 2013 Forumsledning Report Share Posted January 10, 2013 Någon som råkat trampa förbi denna sida? http://tracking-point.com/ Ser ju lite "filmiskt" ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Är det inte bara ett onödigt stort sikte med inspelningsförmåga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heliotrope Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Är det inte bara ett onödigt stort sikte med inspelningsförmåga? Njae. Man kan låta den sköta själva avfyrningen (precis när kornet pekar mot exakt träff) i ditt vinglande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 OK det kan ju vara en fördel för prickskyttar med parkinson. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
519 CB Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Finns säkert framtida fördelar för befälhavaren att utrusta soldater med denna typen av optik. Men allt med batterier slutar fungerar någon gång, så old fassion är mitt val! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu. Kil Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Säkert skitbra för jakt, men för militärt bruk vet jag inte så noga. Känns som ytterligare en (dyr) sak som kan gå sönder. Jag är inne på 519 CB's tanke; Good ol' fashioned works fine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dippo Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Kommer sälja som smör till alla vapenskadade amerikaner som bara ligger i nått grustag och lösar otroliga mängder ammo. "Ouie grabbar, släpp big mac'n och kolla på mitt super-duper-dunder sikte" Penis förlängare helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Kommer sälja som smör till alla vapenskadade amerikaner som bara ligger i nått grustag och lösar otroliga mängder ammo. "Ouie grabbar, släpp big mac'n och kolla på mitt super-duper-dunder sikte" Penis förlängare helt enkelt. En del av de grabbarna ligger bakom front grip, rödpunktsikten mm, underskatta inte volymförsäljning av lull lull, det medger ännu mer utveckling av teknologi och metoder. Varför är ett rödpunktiskte bättre än ett järnsikte? Båda går ju att sikta med och batteriet i RPS är ju inte oändligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 hur vet siktet vad skytten har tänkt skjuta på ? Jag föredrar nog att datorer inte berättar för vapnet skall avfyra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Kommer sälja som smör till alla vapenskadade amerikaner som bara ligger i nått grustag och lösar otroliga mängder ammo. "Ouie grabbar, släpp big mac'n och kolla på mitt super-duper-dunder sikte" Penis förlängare helt enkelt. En del av de grabbarna ligger bakom front grip, rödpunktsikten mm, underskatta inte volymförsäljning av lull lull, det medger ännu mer utveckling av teknologi och metoder. Varför är ett rödpunktiskte bättre än ett järnsikte? Båda går ju att sikta med och batteriet i RPS är ju inte oändligt. Ja du kan prova att se ditt eget korn i kolmörkret.... Och 10år för batteriet, det räcker rätt bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smeghead Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Ja tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Kommer sälja som smör till alla vapenskadade amerikaner som bara ligger i nått grustag och lösar otroliga mängder ammo. "Ouie grabbar, släpp big mac'n och kolla på mitt super-duper-dunder sikte" Penis förlängare helt enkelt. En del av de grabbarna ligger bakom front grip, rödpunktsikten mm, underskatta inte volymförsäljning av lull lull, det medger ännu mer utveckling av teknologi och metoder. Varför är ett rödpunktiskte bättre än ett järnsikte? Båda går ju att sikta med och batteriet i RPS är ju inte oändligt. Ja du kan prova att se ditt eget korn i kolmörkret.... Och 10år för batteriet, det räcker rätt bra... Var alla fördelar och driftsäkerhet självklara då det första rödpunktsiktet kom ut på marknaden? Jag tror inte det och därför tror jag inte att man kategoriskt skall döma ut lull lull även om jag knappast tror att just det här siktet kommer ut på skytteförband i det här utförandet. Kanske kan det vara något för sikten i understödsvapen för långa skjutavstånd där batteri och siktesvikter är en mindre del av totalvikten, eller i känsliga operationer där avlossade skott behöver analyseras i efterhand, eller bara som i applikationen ovan fast med en förfinad teknik för prickskyttar? (Det där med 10 år en sanning med kraftig modifikation, RPS för HV har börjat dö långt innan tio år...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Vad är det för argumentation? De första bilarna var inte speciellt lysande, betyder det att alla moderna bilar är odugliga? :S Jag fattar noll. Jag tror definitivt det här är framtidens sikten. Säkert inte det aktuella siktet, men det visar vägen. Det kommer garanterat komma sikten med augmented reality, som överlagrar en massa målinfo, kanske t.o.m. ansiktsigenkänning för prickskyttar så de kan verifiera målet. Givetvis är detta sikte ingenting för den vanlige skyttesoldaten. Du kan inte hålla på att tagga ditt mål på kortare avstånd. Det är är mer ett skarpskytte/prickskytte-sikte. Och jag kan inte se några som helst nackdelar med "one shot, one kill". Överlag kloka män har förkastat både PC och Internet som flugor. Vi vet båda idag hur verkligheten ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 Vad är det för argumentation? De första bilarna var inte speciellt lysande, betyder det att alla moderna bilar är odugliga? :S Jag fattar noll. Jag tror definitivt det här är framtidens sikten. Säkert inte det aktuella siktet, men det visar vägen. Det kommer garanterat komma sikten med augmented reality, som överlagrar en massa målinfo, kanske t.o.m. ansiktsigenkänning för prickskyttar så de kan verifiera målet. Givetvis är detta sikte ingenting för den vanlige skyttesoldaten. Du kan inte hålla på att tagga ditt mål på kortare avstånd. Det är är mer ett skarpskytte/prickskytte-sikte. Och jag kan inte se några som helst nackdelar med "one shot, one kill". Överlag kloka män har förkastat både PC och Internet som flugor. Vi vet båda idag hur verkligheten ser ut. Vi har visst pratat förbi varandra, jag svarade på Dippos inlägg om att det här bara var en leksak för tjocka jänkare. Jag är medveten om att RPS är ett mycket bättre alternativ till järnsikten i många fall trots att det har sina nackdelar, även om just RPS som sitter på AK4 kanske inte är exakt det jag själv skulle valt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkjak Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 Finns säkert framtida fördelar för befälhavaren att utrusta soldater med denna typen av optik. Men allt med batterier slutar fungerar någon gång, så old fassion är mitt val! Nja. Icke-elektrisk backup bör finnas, men elektronik kan vara väldigt pålitligt. Jag har t ex en Gameboy m/tegelsten hemma som fortfarande fungerar. Jag hade mitt Nintendo DS i lumpen. En gång ramlade den ner från mitt skåp, två meter, därefter mot en stålkant, studsade och blev nertrampad av en förbigående kamrat. Den var i min stridsvästficka under hela vinterutbildningen och fick ta en hel del rekyl från min AK. Den funkar finfint idag, även om silverlacken nöttes bort till stor del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted January 21, 2013 Report Share Posted January 21, 2013 undra hur siktet fixar byig vind och långa avstånd. Att den tycks fixa allt på tillverkarns film är ju inte konstigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeeWee Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Precis, när det handlar om riktigt långa avstånd vet jag inte vad jag faktiskt tror på.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts