Jump to content

Framtidens sikte? TrackingPoint

Kimster

Recommended Posts

Kommer sälja som smör till alla vapenskadade amerikaner som bara ligger i nått grustag och lösar otroliga mängder ammo. "Ouie grabbar, släpp big mac'n och kolla på mitt super-duper-dunder sikte" Penis förlängare helt enkelt.

Kommer sälja som smör till alla vapenskadade amerikaner som bara ligger i nått grustag och lösar otroliga mängder ammo. "Ouie grabbar, släpp big mac'n och kolla på mitt super-duper-dunder sikte" Penis förlängare helt enkelt.

En del av de grabbarna ligger bakom front grip, rödpunktsikten mm, underskatta inte volymförsäljning av lull lull, det medger ännu mer utveckling av teknologi och metoder.

Varför är ett rödpunktiskte bättre än ett järnsikte? Båda går ju att sikta med och batteriet i RPS är ju inte oändligt.

En del av de grabbarna ligger bakom front grip, rödpunktsikten mm, underskatta inte volymförsäljning av lull lull, det medger ännu mer utveckling av teknologi och metoder.

Varför är ett rödpunktiskte bättre än ett järnsikte? Båda går ju att sikta med och batteriet i RPS är ju inte oändligt.

Ja du kan prova att se ditt eget korn i kolmörkret.... Och 10år för batteriet, det räcker rätt bra...

Ja du kan prova att se ditt eget korn i kolmörkret.... Och 10år för batteriet, det räcker rätt bra...

Var alla fördelar och driftsäkerhet självklara då det första rödpunktsiktet kom ut på marknaden?

Jag tror inte det och därför tror jag inte att man kategoriskt skall döma ut lull lull även om jag knappast tror att just det här siktet kommer ut på skytteförband i det här utförandet.

Kanske kan det vara något för sikten i understödsvapen för långa skjutavstånd där batteri och siktesvikter är en mindre del av totalvikten, eller i känsliga operationer där avlossade skott behöver analyseras i efterhand, eller bara som i applikationen ovan fast med en förfinad teknik för prickskyttar?

(Det där med 10 år en sanning med kraftig modifikation, RPS för HV har börjat dö långt innan tio år...)

Vad är det för argumentation? De första bilarna var inte speciellt lysande, betyder det att alla moderna bilar är odugliga? :S Jag fattar noll.

Jag tror definitivt det här är framtidens sikten. Säkert inte det aktuella siktet, men det visar vägen.

Det kommer garanterat komma sikten med augmented reality, som överlagrar en massa målinfo, kanske t.o.m. ansiktsigenkänning för prickskyttar så de kan verifiera målet.

Givetvis är detta sikte ingenting för den vanlige skyttesoldaten. Du kan inte hålla på att tagga ditt mål på kortare avstånd. Det är är mer ett skarpskytte/prickskytte-sikte. Och jag kan inte se några som helst nackdelar med "one shot, one kill".

Överlag kloka män har förkastat både PC och Internet som flugor. Vi vet båda idag hur verkligheten ser ut.

Vad är det för argumentation? De första bilarna var inte speciellt lysande, betyder det att alla moderna bilar är odugliga? :S Jag fattar noll.

Jag tror definitivt det här är framtidens sikten. Säkert inte det aktuella siktet, men det visar vägen.

Det kommer garanterat komma sikten med augmented reality, som överlagrar en massa målinfo, kanske t.o.m. ansiktsigenkänning för prickskyttar så de kan verifiera målet.

Givetvis är detta sikte ingenting för den vanlige skyttesoldaten. Du kan inte hålla på att tagga ditt mål på kortare avstånd. Det är är mer ett skarpskytte/prickskytte-sikte. Och jag kan inte se några som helst nackdelar med "one shot, one kill".

Överlag kloka män har förkastat både PC och Internet som flugor. Vi vet båda idag hur verkligheten ser ut.

Vi har visst pratat förbi varandra, jag svarade på Dippos inlägg om att det här bara var en leksak för tjocka jänkare.

Jag är medveten om att RPS är ett mycket bättre alternativ till järnsikten i många fall trots att det har sina nackdelar, även om just RPS som sitter på AK4 kanske inte är exakt det jag själv skulle valt...

• 2 weeks later...

Finns säkert framtida fördelar för befälhavaren att utrusta soldater med denna typen av optik. Men allt med batterier slutar fungerar någon gång, så old fassion är mitt val!

Nja.

Icke-elektrisk backup bör finnas, men elektronik kan vara väldigt pålitligt. Jag har t ex en Gameboy m/tegelsten hemma som fortfarande fungerar. Jag hade mitt Nintendo DS i lumpen. En gång ramlade den ner från mitt skåp, två meter, därefter mot en stålkant, studsade och blev nertrampad av en förbigående kamrat. Den var i min stridsvästficka under hela vinterutbildningen och fick ta en hel del rekyl från min AK. Den funkar finfint idag, även om silverlacken nöttes bort till stor del.

• 3 weeks later...