Chassi Posted March 17, 2010 Report Posted March 17, 2010 De som inte blir antagna får de något brev med posten motsv eller hör dom inte något ifrån FM övht? Quote
106 Posted March 17, 2010 Report Posted March 17, 2010 De som inte blir antagna får de något brev med posten motsv eller hör dom inte något ifrån FM övht? Blir man inte antagen brukar man få ett vitt kuvert från J1, Pers US eller vad de nu heter för tillfället, innehållande ett standardbrev som tackar för visat intresse. Ibland är det samma brev för hela ansökningsperioden, alltså flera missioner. Quote
SISU Posted March 23, 2010 Report Posted March 23, 2010 Jo jag vet att folk har börjat bli antagna . Quote
simon Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 Som vi kan läsa på forsvarsmakten.se så rekryterar FS20 personal till "Skkomp", "2.a Skkomp" och "3.e Skkomp". Skulle någon lite mer insatt kunna förklara det här för mig? Skall FS20 ha tre skyttekompanier? Eller är det mer av typen "personal-på-papper-och-organistions-logistik" över det hela? Quote
Krook Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 PO med tillhörande MOT utgår och blir Skkomp reducerat. Det är det som du ser. /K Quote
Krp Henriksen Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 Vilka här åker till PO Sheb och i vilken befattning? Quote
JTS Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 Vilka här åker till PO Sheb och i vilken befattning? Självklart är ingen som har blivit antagen till nån befattning i Shebergan så dum att dom detaljerat beskriver det på ett öppet forum som detta. Quote
Krp Henriksen Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 Vilka här åker till PO Sheb och i vilken befattning? Självklart är ingen som har blivit antagen till nån befattning i Shebergan så dum att dom detaljerat beskriver det på ett öppet forum som detta. Sant. Hade lite otur när jag tänkte. Quote
Irzadi Posted March 26, 2010 Report Posted March 26, 2010 Får jag fråga om de fortfarande ringer till folk, eller är man uträknad om man inte hört något vid det här laget? Quote
Slöbevakarn Posted March 27, 2010 Author Report Posted March 27, 2010 Ringveckan brukar pågå 1-2 veckor, då de ringde för FS20 förförra veckan kan du nog kallt räkna med att den är avslutad. Quote
Krille Posted March 27, 2010 Report Posted March 27, 2010 Tittar man på forsvarsmakten.se så kan man se vilka kategorier som man ringt klart till redan, antalet vakanser ökar dag för dag. Quote
Irzadi Posted March 30, 2010 Report Posted March 30, 2010 En fråga till... ringer de till samtliga, eller är det till dem som är extra intressanta/i tveksamma fall? Alltså, om man nu som i mitt fall inte blivit ringd, är jag uträknad, eller finns chansen fortfarande kvar för ett positivt svar? Tack i förväg! Quote
Slöbevakarn Posted March 30, 2010 Author Report Posted March 30, 2010 Dem ringer bara till de som är intressanta för tjänsten. Dvs inget samtal ingen chans. Quote
JTS Posted March 30, 2010 Report Posted March 30, 2010 Däremot så kan man bli uppringd efteråt om det är så att någon exempelvis har hoppat av och behöver ersättas. Quote
Slöbevakarn Posted April 7, 2010 Author Report Posted April 7, 2010 Lite info: Jag pratade idag med HR-centrum och enligt dem skall besked om antagning börja sändas ut v15. Dvs nästa vecka. Mvh SlöB Quote
Krille Posted April 7, 2010 Report Posted April 7, 2010 Däremot så kan man bli uppringd efteråt om det är så att någon exempelvis har hoppat av och behöver ersättas. Vilket vi stackare som "missade" ordinarie ansökningstiden nu hoppas på... så kom igen nu och ring på mina sökta vakanser.... Quote
Jimbo Posted April 14, 2010 Report Posted April 14, 2010 Någon som fått besked hem i brevlådan ännu? Det var ju sagt att det skulle skickas ut denna veckan... Quote
J1mmy Posted April 14, 2010 Report Posted April 14, 2010 Nej men veckan är inte slut ännu. Var lugn, den kommer förr eller senare.. Annars kan du vända dig till HR-centrum och fråga om det eventuellt blir några förseningar. Quote
Krp Henriksen Posted April 15, 2010 Report Posted April 15, 2010 Ringde HR-Centrum idag. Hon frågade ifall jag har varit i kontakt med någon från uttagningskommissionen tidigare, och eftersom jag har det, så sa hon att beskedet skickades idag. Vet inte om det var till alla, utan som jag tolkade hennes svar var det bara till de som har varit i kontakt med UK. Quote
PaLL3 Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 Alla brev skulle skickas med A-post igår, torsdagen den 15e. Med andra ord ska samtliga få besked idag. Om det sedan stämmer att de lyckats få iväg alla brev eller om postens hantering lyckas få ut alla idag, låter jag vara osagt... Quote
Kaliber600 Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 (edited) ...Och vad innebär det då om man inte får sitt brev idag? EDIT: Hur var det nu? Skulle både de som inte blev antagna och de som blev antagna ha fått brev idag? Edited April 16, 2010 by Kaliber600 Quote
Clark Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 Då landade brevet in. Ser fram emot fyra "underbara" månader på Gardet, i ständig kamp med fienden, SFAB. Quote
Auroraswe Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 Ryktas om två utbildningperioder... EN i juni och en aug-dec.... Någon info? Quote
PaLL3 Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 ...Och vad innebär det då om man inte får sitt brev idag? EDIT: Hur var det nu? Skulle både de som inte blev antagna och de som blev antagna ha fått brev idag? Finns 2 möjligheter som jag ser det; FM har inte fått iväg alla brev i tid eller så har postens hantering haltat efter... Quote
Jimbo Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där... Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt... v19-24 Fordonsutbildning. v 31 (30?) Vanligt inryck. Så har jag fattat det. Quote
Krp Henriksen Posted April 16, 2010 Report Posted April 16, 2010 (edited) Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där...Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt... v19-24 Fordonsutbildning. v 31 (30?) Vanligt inryck. Så har jag fattat det. Enligt de uppgifter jag fått är det v.20 fordonsutbildningen börjar. Detta bekräftas även om man har tillgång till Utbildningsplanen för FS20 som finns på emil för de som nu är anställda i försvarsmakten. Om det är v19 redan, då har jag ett stort problem med min arbetsgivare också då det är mitt i STÖ:n i Skåne.... Edited April 16, 2010 by Krp Henriksen Quote
Anders Posted April 17, 2010 Report Posted April 17, 2010 Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där...Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt... v19-24 Fordonsutbildning. v 31 (30?) Vanligt inryck. Så har jag fattat det. Enligt de uppgifter jag fått är det v.20 fordonsutbildningen börjar. Detta bekräftas även om man har tillgång till Utbildningsplanen för FS20 som finns på emil för de som nu är anställda i försvarsmakten. Om det är v19 redan, då har jag ett stort problem med min arbetsgivare också då det är mitt i STÖ:n i Skåne.... Men Henriksen, om du är anställd i FM så är det inget problem. Insats går före, alltså går utbildning till insats före. Jätteenkelt. F.ö. har jag sett folk i missionen som muckat i förtid för att hinna missionsutbildning, så även för värnpliktiga går det. Quote
JTS Posted April 17, 2010 Report Posted April 17, 2010 Vecka 19 är det inryck för besättningar utan tidigare patgb utb. Quote
Recommended Posts