Jump to content

Recommended Posts

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
De som inte blir antagna får de något brev med posten motsv eller hör dom inte något ifrån FM övht?

Blir man inte antagen brukar man få ett vitt kuvert från J1, Pers US eller vad de nu heter för tillfället, innehållande ett standardbrev som tackar för visat intresse. Ibland är det samma brev för hela ansökningsperioden, alltså flera missioner.

Posted

Som vi kan läsa på forsvarsmakten.se så rekryterar FS20 personal till "Skkomp", "2.a Skkomp" och "3.e Skkomp".

Skulle någon lite mer insatt kunna förklara det här för mig? Skall FS20 ha tre skyttekompanier? Eller är det mer av typen "personal-på-papper-och-organistions-logistik" över det hela?

Posted
Vilka här åker till PO Sheb och i vilken befattning?

Självklart är ingen som har blivit antagen till nån befattning i Shebergan så dum att dom detaljerat beskriver det på ett öppet forum som detta.

Posted
Vilka här åker till PO Sheb och i vilken befattning?

Självklart är ingen som har blivit antagen till nån befattning i Shebergan så dum att dom detaljerat beskriver det på ett öppet forum som detta.

Sant. Hade lite otur när jag tänkte.

Posted

Tittar man på forsvarsmakten.se så kan man se vilka kategorier som man ringt klart till redan, antalet vakanser ökar dag för dag.

Posted

En fråga till... ringer de till samtliga, eller är det till dem som är extra intressanta/i tveksamma fall?

Alltså, om man nu som i mitt fall inte blivit ringd, är jag uträknad, eller finns chansen fortfarande kvar för ett positivt svar?

Tack i förväg!

Posted

Däremot så kan man bli uppringd efteråt om det är så att någon exempelvis har hoppat av och behöver ersättas.

Posted
Däremot så kan man bli uppringd efteråt om det är så att någon exempelvis har hoppat av och behöver ersättas.

Vilket vi stackare som "missade" ordinarie ansökningstiden nu hoppas på... så kom igen nu och ring på mina sökta vakanser.... :banghead:

Posted

Nej men veckan är inte slut ännu. Var lugn, den kommer förr eller senare..

Annars kan du vända dig till HR-centrum och fråga om det eventuellt blir några förseningar.

Posted

Ringde HR-Centrum idag.

Hon frågade ifall jag har varit i kontakt med någon från uttagningskommissionen tidigare, och eftersom jag har det, så sa hon att

beskedet skickades idag. Vet inte om det var till alla, utan som jag tolkade hennes svar var det bara till de som har varit i kontakt med UK.

Posted

Alla brev skulle skickas med A-post igår, torsdagen den 15e.

Med andra ord ska samtliga få besked idag.

Om det sedan stämmer att de lyckats få iväg alla brev eller om postens hantering lyckas få ut alla idag, låter jag vara osagt...

Posted (edited)

...Och vad innebär det då om man inte får sitt brev idag?

EDIT: Hur var det nu? Skulle både de som inte blev antagna och de som blev antagna ha fått brev idag?

Edited by Kaliber600
Posted

Då landade brevet in. Ser fram emot fyra "underbara" månader på Gardet, i ständig kamp med fienden, SFAB.

Posted
...Och vad innebär det då om man inte får sitt brev idag?

EDIT: Hur var det nu? Skulle både de som inte blev antagna och de som blev antagna ha fått brev idag?

Finns 2 möjligheter som jag ser det; FM har inte fått iväg alla brev i tid eller så har postens hantering haltat efter...

Posted

Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där...

Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt...

v19-24 Fordonsutbildning.

v 31 (30?) Vanligt inryck.

Så har jag fattat det.

Posted (edited)
Har inte fått något brev idag, vilket jag hade hoppats på efter intervjuerna... men det brukar lösa sig det där...

Problemet är mest min arbetsgivare, de ska sätta in en ersättare till mig, och v19 närmar sig snabbt...

Så har jag fattat det.

Enligt de uppgifter jag fått är det v.20 fordonsutbildningen börjar. Detta bekräftas även om man har tillgång till Utbildningsplanen för FS20 som finns på emil för de som nu är anställda i försvarsmakten. Om det är v19 redan, då har jag ett stort problem med min arbetsgivare också då det är mitt i STÖ:n i Skåne....

Edited by Krp Henriksen
Posted

Så har jag fattat det.

Enligt de uppgifter jag fått är det v.20 fordonsutbildningen börjar. Detta bekräftas även om man har tillgång till Utbildningsplanen för FS20 som finns på emil för de som nu är anställda i försvarsmakten. Om det är v19 redan, då har jag ett stort problem med min arbetsgivare också då det är mitt i STÖ:n i Skåne....

Men Henriksen, om du är anställd i FM så är det inget problem. Insats går före, alltså går utbildning till insats före. Jätteenkelt.

F.ö. har jag sett folk i missionen som muckat i förtid för att hinna missionsutbildning, så även för värnpliktiga går det.