Jump to content

Recommended Posts

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man sa ju det i samband med NBG att det var P7 kompaniet (712) som skulle utgöra stommen för FS20 och att de som var med under NBG08 skulle ha "förtur" men nu i efterhand så tänker jag som så, vad har man för garantier att det faktiskt är så? är inte risken större att man tar majoriteten ur det nuvarande förstärkningskompaniet ifrån P7 till just FS20?

det som i grund och botten borde stämma mest överens är väl att det är officerarna som är "garanterade" en plats om de nu går med på det?

Bara en tanke jag hade.

Edited by Chassi

Också dragit iväg en ansökan, vore trevligt att få komma ut igen å va en del av helheten!

Fick ett svarsmail från Försvaret om ett brev som skall skickas hem - GRUNDKONTROLL - vad är grunden till detta? För något sånt har jag då inte fått vid tidigare ansökningar?

GRUNDKONTROLL är ett urvalsverktyg Försvarsmakten använder i samarbete med Pliktverket.

Antagligen nåt frågeformulär för att kunna få reda på lite mer om de sökande så att en mer ingående gallring kan göras innan ringveckan? Men varför är inte denna grundkontroll inkluderad i ansökningsfarmuläret?

GRUNDKONTROLL är ett urvalsverktyg Försvarsmakten använder i samarbete med Pliktverket.

Antagligen nåt frågeformulär för att kunna få reda på lite mer om de sökande så att en mer ingående gallring kan göras innan ringveckan? Men varför är inte denna grundkontroll inkluderad i ansökningsfarmuläret?

Mjo såg den infon, men vart ändå förvånad att det inte fanns nån information om att det var ett nytt moment :D Men men, bara å vänta på brevet, fylla i det som börs och hoppas på det bästa... Om det underlättar urvalsprocessen så är det en bra grej!

Sökte i första hand som förare MOT1325. Hur högt tror folk som varit ute att de värderar ett års psykologistudier och ett halvår genusvetenskap?

Jorå, jämfört med en annan pinky utan den utbildning så är det klart att du drar det längre stråt såvida ni har likartade militära utbildningar. Dock så är det en tjänst som förare, och i din roll som förare/fordonspost så kommer du inte samverka och därmed kommer du inte direkt ha någon nytta av dina studier.

Det som kan gynna dig (på pappret) är att du inte behöver saneras för att bli sådär gnistrande värdegrundsren som du bör vara för att ta del av en sådan grupp. Dvs. att du frivilligt har valt att läsa om det som 1325-konceptet delvis handlar om.

Vad har du för grundutbildning och vilka andra tjänster har du sökt?

Edited by grisbasse

Sökte i första hand som förare MOT1325. Hur högt tror folk som varit ute att de värderar ett års psykologistudier och ett halvår genusvetenskap?

Eftersom man inte vet om det är Lt X, Kn Y eller Mj Z som tar ut folk till just den MOT-gruppen så är det ju en omöjlig fråga att svara på. Generellt så tror jag dock att det har väldigt väldigt liten betydelse. Skulle jag ta ut en förare till min grupp så skulle jag leta efter en bra förare och där påverkar inte de kunskaperna du tar upp anser jag.

Tja, jag hann iaf söka även om en snöboll har gigantiskt bättre odds i helvetet.

F20 - AF470 - Skytte/skytt

F20 - IA046 - Skytte/sign

F20 - AF407 - Skytte/sign

NBG11 - VH700 är förmodligen betydligt mer sannolikt, frågan är om det är värt det.

Kommer inte ihåg exakt villka alternativ jag sökte nu men det var iaf.

*Mek strf 90

*och 2 tekniska tjänster till.

"räknar" med att få åka men vet inte om jag till hundra % kommer tacka ja.

:baskerPa:

Sökte du chassi-mek-tjänsten på cv90?

Jag sökte FS20 även jag, tornmek av gammal vana, samt signalmek och ytterligare något tekniskt.

Hoppas vi får jobba ihop :)

Även jag är förvånad över "GRUNDKONTROLL", som tidigare sagts, varför inte ha detta inkluderat i ansökningen så de slipper pappersarbetet.

• henke changed the title to Afghanistanstyrkan FS20 2010-2011