Slöbevakarn Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Startar härmed den officiella FS20 tråden. Ansökningarna har startat på mil.se så det är bara att söka på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonta Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Sökt! Vet någon vilka som sätter upp FS20? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StridsPitt2000 Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 jaha.. sitter och grämer sig över att man fick ett nej till FS19 och så kommer detta upp igen... då är det bara att söka igen. fast man glömmer väl av denna gången me att man sökt när det väl närmar sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Sökt! Vet någon vilka som sätter upp FS20? Det är P7 som är ansvariga för FS20. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 (edited) Man sa ju det i samband med NBG att det var P7 kompaniet (712) som skulle utgöra stommen för FS20 och att de som var med under NBG08 skulle ha "förtur" men nu i efterhand så tänker jag som så, vad har man för garantier att det faktiskt är så? är inte risken större att man tar majoriteten ur det nuvarande förstärkningskompaniet ifrån P7 till just FS20? det som i grund och botten borde stämma mest överens är väl att det är officerarna som är "garanterade" en plats om de nu går med på det? Bara en tanke jag hade. Edited October 23, 2009 by Chassi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exittor Posted October 24, 2009 Report Share Posted October 24, 2009 Skickade iväg en ansökan, hoppas det går vägen då jag har hört att systemtekniker är eftertraktade, samt att dom vill ha nymuckade värnpliktiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie_3000 Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 Också dragit iväg en ansökan, vore trevligt att få komma ut igen å va en del av helheten! Fick ett svarsmail från Försvaret om ett brev som skall skickas hem - GRUNDKONTROLL - vad är grunden till detta? För något sånt har jag då inte fått vid tidigare ansökningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grisbasse Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 GRUNDKONTROLL är ett urvalsverktyg Försvarsmakten använder i samarbete med Pliktverket. Antagligen nåt frågeformulär för att kunna få reda på lite mer om de sökande så att en mer ingående gallring kan göras innan ringveckan? Men varför är inte denna grundkontroll inkluderad i ansökningsfarmuläret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guldstrand Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 Ja då har man sökt. Tur man är ganska säker en plats med tanke på att man just nu är nere som förstärkningspluton FS17 från Strategisk Reserv 2 P7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie_3000 Posted October 28, 2009 Report Share Posted October 28, 2009 GRUNDKONTROLL är ett urvalsverktyg Försvarsmakten använder i samarbete med Pliktverket. Antagligen nåt frågeformulär för att kunna få reda på lite mer om de sökande så att en mer ingående gallring kan göras innan ringveckan? Men varför är inte denna grundkontroll inkluderad i ansökningsfarmuläret? Mjo såg den infon, men vart ändå förvånad att det inte fanns nån information om att det var ett nytt moment Men men, bara å vänta på brevet, fylla i det som börs och hoppas på det bästa... Om det underlättar urvalsprocessen så är det en bra grej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted October 31, 2009 Report Share Posted October 31, 2009 Då har man sökt lite tjänster ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 För trådens skull vore det intressant om ni som sökt även skrev vad ni sökte. Så vi inte får 20 inlägg modell "Nu har jag sökt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loutre Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Har nu också sökt Sökte Driftstödsgruppchef, men har inga större förhoppningar på att komma med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stekspade Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Sökte Stabsexpeditionsbiträde, men är väl medveten om att oddsen att få platsen är astronomiskt dåliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grisbasse Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 Någon som har koll på missionen i fråga? Antal? Uppbyggnad? Några nyheter? något som försvinner? etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
un_swe Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 Sökt som vagnchef Patgb 203 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted November 13, 2009 Report Share Posted November 13, 2009 Sökte i första hand som förare MOT1325. Hur högt tror folk som varit ute att de värderar ett års psykologistudier och ett halvår genusvetenskap? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted November 13, 2009 Report Share Posted November 13, 2009 skytte tjänster vaktsold + 3 OMLT tjänster sökte jag ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grisbasse Posted November 13, 2009 Report Share Posted November 13, 2009 (edited) Sökte i första hand som förare MOT1325. Hur högt tror folk som varit ute att de värderar ett års psykologistudier och ett halvår genusvetenskap? Jorå, jämfört med en annan pinky utan den utbildning så är det klart att du drar det längre stråt såvida ni har likartade militära utbildningar. Dock så är det en tjänst som förare, och i din roll som förare/fordonspost så kommer du inte samverka och därmed kommer du inte direkt ha någon nytta av dina studier. Det som kan gynna dig (på pappret) är att du inte behöver saneras för att bli sådär gnistrande värdegrundsren som du bör vara för att ta del av en sådan grupp. Dvs. att du frivilligt har valt att läsa om det som 1325-konceptet delvis handlar om. Vad har du för grundutbildning och vilka andra tjänster har du sökt? Edited November 13, 2009 by grisbasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 @grisbasse: sjukvårdare på spaningspluton MP/Säk. Sökte även Skyttesoldat/sjukvårdsman och Vakt/Eskortsoldat, bilförare för ST/TR Sjv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 Sökte i första hand som förare MOT1325. Hur högt tror folk som varit ute att de värderar ett års psykologistudier och ett halvår genusvetenskap? Eftersom man inte vet om det är Lt X, Kn Y eller Mj Z som tar ut folk till just den MOT-gruppen så är det ju en omöjlig fråga att svara på. Generellt så tror jag dock att det har väldigt väldigt liten betydelse. Skulle jag ta ut en förare till min grupp så skulle jag leta efter en bra förare och där påverkar inte de kunskaperna du tar upp anser jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 skytte tjänster vaktsold + 3 OMLT tjänster sökte jag ....... Du har lyssnat på farbror alltså. Bra där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted November 14, 2009 Report Share Posted November 14, 2009 skytte tjänster vaktsold + 3 OMLT tjänster sökte jag ....... Du har lyssnat på farbror alltså. Bra där! klart man lyssnar på en som tuggat samma gyttja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonta Posted November 15, 2009 Report Share Posted November 15, 2009 Jag har sökt 1. FS20 - KO920 - Stabsbiträde/Signalist 2. FS20 - AF532 - Stabsass/signalist/förare ptgb 6 3. FS20 - KB912 - Förare/signalist Får vi se hur det går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted November 15, 2009 Report Share Posted November 15, 2009 Kommer inte ihåg exakt villka alternativ jag sökte nu men det var iaf. *Mek strf 90 *och 2 tekniska tjänster till. "räknar" med att få åka men vet inte om jag till hundra % kommer tacka ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted November 15, 2009 Report Share Posted November 15, 2009 Sökte 2 x Stf C Skyttegrupp + Stf C V/E-grp. Låt tombolan snurra och hoppas en får möjlighet att tjänstgöra med skåningarna igen... Mvh, Foxtrotcharliegrg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted November 16, 2009 Author Report Share Posted November 16, 2009 Ansökningarna är nu avslutade och den långa väntan till ringveckan påbörjas, som borde inträffa någon gång i slutet av februari enligt mina beräkningar. Bara att börja rulla tummarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munin Posted November 16, 2009 Report Share Posted November 16, 2009 Tja, jag hann iaf söka även om en snöboll har gigantiskt bättre odds i helvetet. F20 - AF470 - Skytte/skytt F20 - IA046 - Skytte/sign F20 - AF407 - Skytte/sign NBG11 - VH700 är förmodligen betydligt mer sannolikt, frågan är om det är värt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arune Posted November 17, 2009 Report Share Posted November 17, 2009 Kommer inte ihåg exakt villka alternativ jag sökte nu men det var iaf.*Mek strf 90 *och 2 tekniska tjänster till. "räknar" med att få åka men vet inte om jag till hundra % kommer tacka ja. Sökte du chassi-mek-tjänsten på cv90? Jag sökte FS20 även jag, tornmek av gammal vana, samt signalmek och ytterligare något tekniskt. Hoppas vi får jobba ihop Även jag är förvånad över "GRUNDKONTROLL", som tidigare sagts, varför inte ha detta inkluderat i ansökningen så de slipper pappersarbetet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLIKTENFRAMFÖRALLT Posted November 17, 2009 Report Share Posted November 17, 2009 någon som sökt SUAV ?? hört att det är en av de grupperna som rullar mest... verkar vara en väldigt intressant tjänst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts