Jump to content

NBG 11


Krook

Recommended Posts

Tackade nej när jag blev uppringd igår. Frånvaron av fria hemresor och en sänkt befattningslön med ca. 4000 kr/mån, jämfört med samma tjänst jag hade i BG08, gjorde att hjärnan fick gå före hjärtat...

 

Och för er som har missat att göra Grundkontrollen så finns det tillfälle för det senare på förbandet, om man blivit antagen. Fick reda på det efter att jag ringt HRC för några veckor sedan, av just den anledningen att jag missat att göra grundkontrollen.

 

Kan man inte dra av på resorna?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 389
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan man inte dra av på resorna?

Jodå, när man deklarerar sen ja. Men skulle du ha lust att lägga ut tusentals kronor/månad för resan Sthlm-Ronneby?

 

Edit: slarv

Edited by Muts
Link to comment
Share on other sites

jag blev uppringd igår!! Riktigt glad, längtar som fasiken till Augusti!

Du skrev att du blev uppringd redan i början på mars med?

Vissa blir uppringda 2 ggr eller?! ;)

 

En annan väntar fortfarande på samtal..

 

Första samtalet var ifrån stf pluton chef, som var en utav instruktörerna på den plutonen jag låg inne på i lumpen! vi snackade lite om tjänsten mm. det senaste samtalet var ifrån Pluton chefen, den riktiga intervjun kan man säga!

Link to comment
Share on other sites

Blev uppringd idag, dock lite oväntat men det kändes riktigt bra måste jag säga :baskerKav:

 

Grattis. Jag har fortfarande inte hört något. TrängR behöver tydligen en massa sjukvårdare och de har inte hunnit med ordentligt. Så hoppet lever, dock är förväntningarna låga.

Link to comment
Share on other sites

Plutoncheferna sammanställer ju en lista på de som de vill ha i sina respektive som HR centrum senad godkänner om jag har fattat det hela rätt. Är det någon som vet hur ofta det är som HR centrum inte går med på en individ eller vad det kan finnas för bakomliggande orsaker?

Link to comment
Share on other sites

Jag har hittills fått mitt tredjehandsval, stabsplatssoldat på LedR. Är det någon som har en uppfattning om den befattningen? Vilka är ens uppgifter och vilka möjligheter till att söka/arbeta vidare inom FM ger det en? Befälet jag pratade gav en väldigt svepande beskrivning. Tack för alla hjälp!

/En förvirrad civilist

Link to comment
Share on other sites

Jag blev också uppringd i veckan och blev intervjuad angående en förråds/ transporttjänst på TrängR. Jag tycker själv att det gick bra så det är bara att vänta på svar i april (eller när det nu var).

 

 

Förrådssoldat på TrängR eller? :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-oc...-4/Rekrytering/ såg detta när jag klickade runt lite på hemsidan. Kommer alla förband kalla till testhelger?

 

Enligt löjtnanten på TrängR som jag pratade med ska de inte ha några tester så det gäller nog inte alla förband.

 

Förrådssoldat på TrängR eller? smile.gif

 

Jepp, stämmer bra.

Link to comment
Share on other sites

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-oc...-4/Rekrytering/ såg detta när jag klickade runt lite på hemsidan. Kommer alla förband kalla till testhelger?

 

Enligt löjtnanten på TrängR som jag pratade med ska de inte ha några tester så det gäller nog inte alla förband.

 

Förrådssoldat på TrängR eller? smile.gif

 

Jepp, stämmer bra.

 

Gött mos, då finns det nog stor chans att vi hamnar på samma pluton :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-oc...-4/Rekrytering/ såg detta när jag klickade runt lite på hemsidan. Kommer alla förband kalla till testhelger?

 

Enligt löjtnanten på TrängR som jag pratade med ska de inte ha några tester så det gäller nog inte alla förband.

 

Förrådssoldat på TrängR eller? smile.gif

 

Jepp, stämmer bra.

 

Gött mos, då finns det nog stor chans att vi hamnar på samma pluton :)

 

Så trevligt, jag hoppas verkligen att jag blir antagen, kul att hitta på något annat än att dra runt som lärarvikarie.

Link to comment
Share on other sites

Definitivt är det inte förren man skrivit kontrakt, men jag fick först samtal via telefon när jag var ute på övning. Senare under dagen kom min blivande Plutonchef ut och villa träffa mig ansikte mot ansikte och fick där beskedet att jag vart antagen. Det enda som återstår innan anställning är att jag godkänner registerkontroll, skall tydningen få ett brev inom några veckor angående detta.

 

Detta handlar om anställning i HQ Coy, jag vet inte hur det är för anställning i andra kompanier, skall ju tydligen vara någon testdag för dom som sökt sig till skövde.

Link to comment
Share on other sites

Jag blev uppringd av en kapten för 2 veckor sedan av PC för Sjukvård. Jag tackade JA. Även om jag nog tackade JA, är man inte garanterad en plats i NBG11? Vet att man ska upp till Skövde på en Testhelg. Jag måste ju lämna in tjänstledigshetsansökan till mitt civila jobb snarast..

Även om man tackar JA nu. är man inte garanterad en plats sen?

Link to comment
Share on other sites

Jag blev uppringd av en kapten för 2 veckor sedan av PC för Sjukvård. Jag tackade JA. Även om jag nog tackade JA, är man inte garanterad en plats i NBG11? Vet att man ska upp till Skövde på en Testhelg. Jag måste ju lämna in tjänstledigshetsansökan till mitt civila jobb snarast..

Även om man tackar JA nu. är man inte garanterad en plats sen?

 

Nej, du är inte garanterad en plats bara för att du tackat ja. Han har troligt ringt upp fler intressenter och utifrån samtal med alla er beslutat sig för vilka han vill ha med. Så där är ännu ett hinder. Sen ska de han väljer gå igenom en säkerhetsprövning där brottsregister mm kollas. Och har du gjort några stygga saker i Tyskland på 30-40 talet kommer du nog inte med.

 

Så du är egentligen inte antagen förren du fått ett brev med texten: Du är antagen till ...... Och du skrivit på kontrakt.

 

Mvh

SlöB

Link to comment
Share on other sites

Jag blev uppringd av en kapten för 2 veckor sedan av PC för Sjukvård. Jag tackade JA. Även om jag nog tackade JA, är man inte garanterad en plats i NBG11? Vet att man ska upp till Skövde på en Testhelg. Jag måste ju lämna in tjänstledigshetsansökan till mitt civila jobb snarast..

Även om man tackar JA nu. är man inte garanterad en plats sen?

 

Nej, du är inte garanterad en plats bara för att du tackat ja. Han har troligt ringt upp fler intressenter och utifrån samtal med alla er beslutat sig för vilka han vill ha med. Så där är ännu ett hinder. Sen ska de han väljer gå igenom en säkerhetsprövning där brottsregister mm kollas. Och har du gjort några stygga saker i Tyskland på 30-40 talet kommer du nog inte med.

 

Så du är egentligen inte antagen förren du fått ett brev med texten: Du är antagen till ...... Och du skrivit på kontrakt.

 

Mvh

SlöB

 

oki. Men han sa att han ville ha med mej.... "jag hade all kompetens som fanns för tjänsten"...... Säkerhetsprövingen är ok. Jag har gjort en utlandsmission innan...

bara vänta då? suck...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...