Forumsledning Kimster Posted October 10, 2006 Forumsledning Report Posted October 10, 2006 Dejta aldrig någon under 24 om du vill det ska hålla längre än några månader.
sleget Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Dejta aldrig någon under 24 om du vill det ska hålla längre än några månader. Absolut sanning!
dynamit Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Dejta aldrig någon under 24 om du vill det ska hålla längre än några månader. .. om du vill ha ett schysst sexliv menar du nog..
Rokare Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 FBU-U, HVU m.fl blundar till nästa inlägg... Dejta aldrig någon under 24 om du vill det ska hålla längre än några månader. Nja.. korrekt formel är väl egentligen följande: (Egen ålder/2)+5= Hennes optimala ålder. Du 25, hon 17,5 Du 28, hon 19 Du 30, hon 20 Osv... Rokare's disclaimer: Not to be used for calculations regarding friendship, relationship or marriage.
DaRaven Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 FBU-U, HVU m.fl blundar till nästa inlägg... Dejta aldrig någon under 24 om du vill det ska hålla längre än några månader. Nja.. korrekt formel är väl egentligen följande: (Egen ålder/2)+5= Hennes optimala ålder. Du 25, hon 17,5 Du 28, hon 19 Du 30, hon 20 Osv... Rokare's disclaimer: Not to be used for calculations regarding friendship, relationship or marriage. Låter som en bra formel Och väldigt nära hur jag lever mitt liv
gislemark Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Det finns två sortrs kvinnor: De som blir sura för ingenting och de som blir sura för allting.
Beafer Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Nja.. korrekt formel är väl egentligen följande: (Egen ålder/2)+5= Hennes optimala ålder. Du 25, hon 17,5 Du 28, hon 19 Du 30, hon 20 Osv... Rokare's disclaimer: Not to be used for calculations regarding friendship, relationship or marriage. Hmm, jag tror jag undviker den formeln. 18/2+5 = 13. Usch och fy.
Rokare Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 FBU-U, HVU m.fl blundar till nästa inlägg... Hmm, jag tror jag undviker den formeln. 18/2+5 = 13. Usch och fy. Et voila...
Forumsledning Kimster Posted October 11, 2006 Forumsledning Report Posted October 11, 2006 ..rokare.. usch nu måste jag nästan bitchslappa dig nästa gång.. ..fy.. ..jag vet dock hur formeln fungerar i praktiken.. suck..
Vargas Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 FBU-U, HVU m.fl blundar till nästa inlägg... Dejta aldrig någon under 24 om du vill det ska hålla längre än några månader. Nja.. korrekt formel är väl egentligen följande: (Egen ålder/2)+5= Hennes optimala ålder. Du 25, hon 17,5 Du 28, hon 19 Du 30, hon 20 Osv... Rokare's disclaimer: Not to be used for calculations regarding friendship, relationship or marriage. Det ska väl vara halva sin egna ålder plus 7 år som anger den lägsta åldser på sin tilltänkta. Goddamn cradle robber ...
Rickard N Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Nja.. korrekt formel är väl egentligen följande: (Egen ålder/2)+5= Hennes optimala ålder. Du 25, hon 17,5 Du 28, hon 19 Du 30, hon 20 Osv... Rokare's disclaimer: Not to be used for calculations regarding friendship, relationship or marriage. Hmm, jag tror jag undviker den formeln. 18/2+5 = 13. Usch och fy. Alltså... inte för att det blir oändligt mycket bättre, men iaf 8% bättre.... 18/2+5=14. ;)
GC1 Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Konstig? Senast jag kollade diskuterade man väggtegel på detta forum. Den här tråden tar ju däremot upp frågor som alla ställer sig. I valet av flickvän får jag nog hålla med dig. Valet av flickvän kan på ett påtagligt sätt i framtiden även påverka fasadtyp på ditt hus... I formeln om partnerns ålder kan man kankse tänka sig att komplettera ekvationen med ett lägsta tillåtna tal..... Edit: matte....
Phantom Goodbye Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 För oss som är i HV trodde jag att FM Log hade tilldelat alla en flickvän, Anna-Karin, one size fits all
SToH Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Utan sprit, sex och droger blir livet bra mycket längre. Frågan är om det är på ett bra eller dåligt sätt..
Fu Dahlberg Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 nja... tror bara det hadde känns längre ;)
Forumsledning Kimster Posted October 11, 2006 Forumsledning Report Posted October 11, 2006 shall we continue med annat än Rokares mycket .. sorgliga inlägg..
dalmas Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Annars kan man titta på flickvännens mamma och tänka om man vill leva med någon som ser ut som henne. Fast annars är det väl så att man lär sig av sina misstag, inte av andras, vilket gäller både arméer och individer. Har haft några långa (+2 år) förhållanden där man efteråt undrar hur f-n man kunde slänga bort två år av sitt liv på den där?
GD1 Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 En tråd för forumsmedlemmar som vill dela med sig av sin livserfarenhet. --- Vilka jobb ska man ta? Vilka utbildningar ska man välja? Och så vidare. När det gäller utbildning så är min rekommendation att inte välja en utbildning för det är prestige i utbildningen eller det är så långt man kan nå med de betyg man har. Bättre att ha ett jobb eller en utbildning man trivs med men folk inte förstår att uppskatta än ett jobb anser ballt men du ogillar.
dalmas Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 En tråd för forumsmedlemmar som vill dela med sig av sin livserfarenhet. --- Vilka jobb ska man ta? Vilka utbildningar ska man välja? Och så vidare. När det gäller utbildning så är min rekommendation att inte välja en utbildning för det är prestige i utbildningen eller det är så långt man kan nå med de betyg man har. Bättre att ha ett jobb eller en utbildning man trivs med men folk inte förstår att uppskatta än ett jobb anser ballt men du ogillar. Håller med. Själv var jag inne och vände på Handels innan jag insåg att ekonomi inte var nåt för mig. Jag ansåg att det inte var värt att göra karriär. Bättre då att ha ett jobb med reglerad arbetstid, men med hyfsad betalning. Skulle jag få göra om mina utbildningsval skulle jag nog valt att bli elektriker och sedan läst högskolekurser i sånt som intresserade mig. Isf att läst sex år på universitetet med studielån.
Skalman Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Svensk björn är tämligen ofarlig. I en undersökning för att ta reda på dess beteende gentemot människan (genom att helt enkelt 1. Lokalisera björn. 2. Möta björn. 3. Observera björn) som gjordes för en del år sedan så "markerade" björnen med ett skenanfall i endast 4 % av fallen och inget enda riktigt anfall rapporterades (SOU 1999:46). Visst kan även svensk björn anfalla, men sällan oprovocerat, om det inte rör sig om en brunstig hanne eller hona med ungar som blivit överraskad. Det farligaste man kan möta i skogen (bortsett från människan) är inte en vuxen björn, utan en björnunge, för morsan är säkerligen någonstans i närheten. Gå i sådana fall direkt tillbaka den väg du kom. Annars kan jag bara ge följande tips vid möte med björn. 1. Spring eller skrik inte. Då riskerar du att trigga björnens jaktinstinkt. Dessutom kan björnen knata i över 60 km/h, det kan inte du. 2. Provocera inte björnen. Den är lika förvånad som du är. Vanligtvis undviker de människor så fort de känner lukten. 3. Om björnen är inom "hörhåll", gör dig säker på att björnen har sett dig genom att försöka prata med björnen. Undvik skrik och gälla toner. Det är inget skämt. Se till att björnen vet att du är där! 4. Börja sakta backa bakåt. Visa tydligt att du inte är något hot. Vänd inte ryggen till. 5. Om björnen reser sig på bakbenen, få inte panik. Detta är inget hotbeteende, utan helt enkelt ett sätt för björnen att få bättre översikt över situationen, då den har dålig syn. 6. Om björnen närmar sig, var lugn, den är bara nyfiken. Fortsätt prata lugnande med björnen. 7. Om björnen kommer väldigt nära och slår mot dig med ramen (tassen), var fortsatt lugn. Björnen markerar bara vem det är som bestämmer, detta är ett så kallat skenanfall och inget riktigt anfall. I de allra flesta fall låter björnen dig gå. 8. Om björnen fortfarande inte ger sig utan visar fortsatt intresse eller rent av aggressivitet, offra ryggsäcken, jacka eller annat du har som den kan nosa på ett tag medan du avlägsnar dig. 9. Om björnen mot förmodan attackerar, lägg dig på mage eller i fosterställning och täck ansikte och nacke med händer och armar och spela död för att minimera hotbilden. Primär källa: http://www.de5stora.com/illustrationer/fil...41118131700.pdf Det finns en broschyr om vargar också, mycket läsvärd den med. Anekdot: Min kära mor går rektorsutbildning tillsammans med en massa folk, ibland dem en drös officierare. En av dem berättade om en bekant som utreder bland annat björnar skjutna vid konfrontation med jägare. I alla fall utom ett var björnen skjuten i ryggen, och i de flesta fallen verkar händelseförloppet ha varit följande: Jägaren har med sig sin hund, okopplad. Den nosar rätt på björnen av en händelse (för jag tror knappast att det finns jägare som tränar sina hundar på björn...) och gör på hundars vis: skäller, springer till husse. Björnen följer självklart efter, när björnen upptäcker husse vänder den, husse skjuter björnen i ryggen eftersom han har uppfattat björnens första anstormning som ett anfall. Varför skottet sedan trots allt avlossas, vet jag ej, även om jag har min egen uppfattning, självklart... Åh, och ett tips till er som är jägare och inte tillhör den kategorin som tycker det är okej att skjuta djur i ryggen (om det nu inte råkar vara så att man har tillstånd, vilket ges allt oftare då vi har en stor björnstam nuförtiden): geväret kan bli en falsk säkerhet. En björn som är förbannad på riktigt är svårstoppad och svårträffad. Mycket av det som ser ut att vara träffyta är bara tjock päls, och ett skott som inte är direkt dödande gör den bara än mer förbannad. Och om det är möjligt på något sätt, lär era hundar att hålla sig borta från björnar. Slutligen: Dessa tips gäller bara de två skandinaviska brunbjörnsstammarna som är, tillsammans med ett fåtal isolerade stammar i Alperna och Pyrenéerna, de "snällaste" exemplaren av Ursus arctos som finns. Applicera inte på nordamerikanska grizzlyer eller några andra björnar överhuvudtaget. Nu vet jag inte till hur stor nytta de här kunskaperna är för de flesta här egentligen, men det är ju i alla fall ett militärforum, där man kan anta att det finns en hel del folk som rör sig ute i obygden som kanske kan ha nytta av det hela.
GC1 Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 @skalman Jag känner att en del lyckas och en del lyckas inte med att klämma in helt sjuka saker i en tråd och samtidigt få det att bli roligt..... Jag hoppas att det var ett försök till att skoja till det.
Flak Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 @skalmanJag känner att en del lyckas och en del lyckas inte med att klämma in helt sjuka saker i en tråd och samtidigt få det att bli roligt..... Jag hoppas att det var ett försök till att skoja till det. Ja jäklar vilken humoristisk självreferens! Baggypantz GC1 rulez! :P Tillbaks till topic: Vad säger ni om Pansarbataljon -85:s motto: Lev Väl, Var Glad!
Skalman Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 @skalmanJag känner att en del lyckas och en del lyckas inte med att klämma in helt sjuka saker i en tråd och samtidigt få det att bli roligt..... Jag hoppas att det var ett försök till att skoja till det. Både och. Allt jag skrev är, så vitt jag vet, sant. Jag försökte hålla en någorlunda humoristisk ton samtidigt, men i övrigt så ska all fakta stämma. Om du inte tyckte om det/håller med så kan du ta det i ett PM om du vill (eller skriva här, om du tycker det är bättre).
sleget Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 [ironi] Kvinnor är som whisky, att lagra dem i mer än 17 år är bara slöseri med tid...[/ironi] Kvinnor, barn och djur skall behandlas med KÖR, Kärlek, Ömhet och Respekt!
SToH Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 Börja inte snusa för att kunna sluta röka.. du kommer fastna i båda träsken. Sen blir du snart knarkare och dör.
sleget Posted October 12, 2006 Report Posted October 12, 2006 Börja inte snusa för att kunna sluta röka.. du kommer fastna i båda träsken. Sen blir du snart knarkare och dör. Ack så sant!
Forumsledning Kimster Posted October 12, 2006 Forumsledning Report Posted October 12, 2006 Börja inte snusa Börja inte röka Prova inte ens, om du klarar det.
GC1 Posted October 12, 2006 Report Posted October 12, 2006 Gör inga missioner Passa på att skaffa en utbildning istället för att tillbringa åratal på balkan....
UAV Posted October 20, 2006 Author Report Posted October 20, 2006 Ha aldrig förväntningar och slipp därmed att bli besviken. Däremot ska du kunna ställa krav.
heiho Posted October 20, 2006 Report Posted October 20, 2006 Pojk/flickvän: Undvik pojkar och flickor som är osäkra på sig själva och inte signalerar vad de vill (senaste pojken har jag inte kommit över än). Hör ni dem säga "stalking" en endaste gång, fly. Och bli inte kära i onödan. @ormtunga. Jag säger tvärt emot, har blivit kär i min, numera, hustru varje morgon 24 år i rad. Lider inte av dåligt minne Säger han "stalking" så kan det vara en prickskytt som pratar i sömnen
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.