Jonne Posted April 26, 2007 Report Posted April 26, 2007 Jag hoppas att vi får springa hinderbanan. Det kommer vara svinigt varmt hela helgen, så det kommer vara jobbigt att springa milen eller vad vi nu kommer att få göra Quote
-hult Posted April 26, 2007 Report Posted April 26, 2007 Ja, det kommer det bedömt att bli! Med tanke på att jag håller på att bli förkyld! Men det är ju ingen uttagning som tur är den här gången Quote
Jonne Posted April 29, 2007 Report Posted April 29, 2007 Jaha då har man varit på infohelg! Det var en mycket intressant och informativ upplevelse! Dags att gå in kängorna eller vad säger ni grabbar? Quote
MatsLennarth Posted April 29, 2007 Report Posted April 29, 2007 vad gör man på en infohelg, eller är det också hysch-pysch? Quote
bomben77 Posted April 30, 2007 Report Posted April 30, 2007 Jaha då har man varit på infohelg! Det var en mycket intressant och informativ upplevelse! Dags att gå in kängorna eller vad säger ni grabbar? Vilket betyder? Vad gjorde ni och vad träffade ni för folk? Har dom byggt hinderbana på F17 och isåfall var ligger den? Vi åkte alltid in till KA2 och sprang nån typ av amf stridshinderbana med vatengravar och grejer... Quote
Jonne Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 (edited) Ja, de har en hinderbana på F17. Men hurvida denne är ny eller ej vet jag inte. Den har funnits där ett tag vad jag vet och ligger vid löpspåret. Vi träffade för övrigt nästan samma befäl som på extramönstringen. Två nya ansikten var det men de andra hade man koll på. Edited May 2, 2007 by Jonne Quote
baskermann Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 Hinderbanan på F17 får anses som ganska ny. Byggdes i början på 2000-talet. Quote
-hult Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 Ja, då är jag tillbaka Efter en kortare tids internethaveri Quote
Rockbjörnen Posted May 3, 2007 Report Posted May 3, 2007 Jaha,berätta lite vad som skedde,eller var det bara info?hur skall ni bo?delar ni med NBG-personal? var det mil- o styrkeprov,övernattning i fält? Vore kul o höra lite smaskiga details!! : Quote
Jonne Posted May 3, 2007 Report Posted May 3, 2007 (edited) Det var väldigt mkt info om utbildningen och förbandet. Sedan hade vi lite lektioner i bl a fotvård (tejpning osv.) och orientering. Vi fick även se en fbjpatrull i aktion. Sedan sprang vi lite och marscherade lite. Men några fystest hade vi inte eftersom vi 88:or hade extramönstring till tjänsten flygbasjägare i februari, så vi har med andra ord redan gjort våra tester. På infohelgen bodde vi på i samma kasern som FE01 personal. De hade satt upp koner där väggen ska vara sen. Det var en mkt trevlig helg på F17 Edited May 3, 2007 by Jonne Quote
-hult Posted May 3, 2007 Report Posted May 3, 2007 Ja, det kan jag hålla med om! Mycket trevligt, måste säga att jag är väldigt förväntansfull på sommaren Quote
Rockbjörnen Posted May 4, 2007 Report Posted May 4, 2007 ja vad kul då. Det kommer att vara ett väldigt intressant år kan jag lova. men när rycker ni in? Quote
-hult Posted May 4, 2007 Report Posted May 4, 2007 30 juli.... Hmm, det är fan inte långt kvar nu! Lite nervöst när man tänker på det Quote
Jarl Posted May 5, 2007 Report Posted May 5, 2007 ska inte alla rycka in i januari nu för tiden? Kul när man hänger med Men det är gött, hoppas ni får skitväder ändra fram tills inryck när ni får 30 grader i skuggan som vi hade, det var fint ! Fan va man längtade till vintern, sen när vintern kom visste man inte vart man skulle ta vägen iaf föresten finns stockarna kvar på fbjs? Glöm nu inte Ladonia Mountain Trophy sveriges tuffaste endagarslopp, liten mjukstart för er som skall rycka in... hoppas vi ses där 04/05 Quote
Jonne Posted May 5, 2007 Report Posted May 5, 2007 Glöm nu inte Ladonia Mountain Trophy sveriges tuffaste endagarslopp, liten mjukstart för er som skall rycka in... hoppas vi ses där 04/05 Det där loppet verkar ju häftigt. Jag bor ju nästan i de trakterna! Ok, nu kryddar jag men jag bor iaf inte så långt ifrån! Kullaberg är riktigt najs ska ni veta. Vad då för stockar Jarl? Kommer vi köra sån Navy Seal inspirerad stockfys eller Ingen aning om stockarna finns kvar. Jag såg iaf inga under EM eller förinfon. Quote
Guest koenigsegg88 Posted May 5, 2007 Report Posted May 5, 2007 ska inte alla rycka in i januari nu för tiden? Kul när man hänger med Men det är gött, hoppas ni får skitväder ändra fram tills inryck när ni får 30 grader i skuggan som vi hade, det var fint ! Fan va man längtade till vintern, sen när vintern kom visste man inte vart man skulle ta vägen iaf föresten finns stockarna kvar på fbjs? Glöm nu inte Ladonia Mountain Trophy sveriges tuffaste endagarslopp, liten mjukstart för er som skall rycka in... hoppas vi ses där 04/05 Team pergite(koenigsegg88&Axly) är ev. sugna på att testa. Det är alltså ingen cykling i år? Det skall bli väldigt intressant och höra hur ni kommer uppleva utbildningen! Quote
Rockbjörnen Posted May 6, 2007 Report Posted May 6, 2007 Svar JA,stockarna finns i tryggt förvar vid K25 fbjs!! Quote
Jarl Posted May 6, 2007 Report Posted May 6, 2007 Är ni under skamgränsen (40 minuter) på milen än då? Quote
Jonne Posted May 7, 2007 Report Posted May 7, 2007 Skamgräns på 40 minuter!! Damn... Nä ligger några minuter över. Mellan 45-40 är det väl. Kravet på milen på fbjs är väl 48 minuter annars? Quote
-hult Posted May 7, 2007 Report Posted May 7, 2007 Jorrå, inte under kanske! Men på god väg... Sprang i måndags när jag kom hem och låg på 46, så det kommer nog snart! Håll till godo Quote
ViktorC Posted May 7, 2007 Report Posted May 7, 2007 Jobbar också på det.. Beror ju lite vad man springer för bana till vardags.. Tänkte på en grej om löpningen, jag cyklar till skolan då och då och det är väl typ 8 kilometer eller nått sånt.. Har känts tyngre att löpa efter cyklingen och jag undrar om nån vet om man tappar i löpning bara för att man tränar cykling? Eller samma uthålliga muskler tränas oavsett om man springer eller cyklar? Ha det gött.. 30:e juli it is Quote
-hult Posted May 7, 2007 Report Posted May 7, 2007 Det bör väl inte skada att cykla lite då och då, man tränar ju lite olika muskler mot vad man gör under ett t. ex löppass! Quote
twintip Posted May 7, 2007 Report Posted May 7, 2007 Du som har 8km till skolan kan ju annars prova springa dit och sen springa hem på eftermiddagen. Lär vara nice. Quote
Christer Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 Jobbigt att komma svettig till skolan bara. Quote
Beafer Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 Jobbigt att komma svettig till skolan bara. Det borde ju finnas en gympasal eller liknande vid skolan med duschar och sånt som hör till. Quote
ViktorC Posted May 8, 2007 Report Posted May 8, 2007 Japp givetvis går det att springa till skolan och duschar finns ju så.. Quote
-hult Posted May 9, 2007 Report Posted May 9, 2007 Ja, annars är det en konstig skola om det inte finns en gympasal med duschrum Quote
Recommended Posts