-hult Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Nog pratat om hurvida det finns duschrum på skolan eller inte, back to topic ! Hur går det för alla aspiranter med träningen? För min del går det skitbra nu Ser fram emot att få påbörja utbildningen snart ! Quote
rnc Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Ser fram emot att få påbörja utbildningen snart ! Jag vill inte vara den som är den, men jag tror att du har sagt det där redan. Quote
Jonne Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Har ni läst artikeln om flygbasjägarskolan i det nya numret av insats och försvar? Det var mycket intressant vill jag lova. Jag tror även att jag kände igen ett befäl på en av bilderna Quote
Christer Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Har ni läst artikeln om flygbasjägarskolan i det nya numret av insats och försvar? När kom det nya nummret? Quote
-hult Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Jag tror även att jag kände igen ett befäl på en av bilderna Ja, det gjorde jag också! Han som har ksp90 på stora bilden som har ansiktet mot kameran! Det var väl han som var 90skytt under förevisningen? Quote
-hult Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Ser fram emot att få påbörja utbildningen snart ! Jag vill inte vara den som är den, men jag tror att du har sagt det där redan. Kan bero på att jag gör det? Quote
Jonne Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 (edited) Jag tror även att jag kände igen ett befäl på en av bilderna Ja, det gjorde jag också! Han som har ksp90 på stora bilden som har ansiktet mot kameran! Det var väl han som var 90skytt under förevisningen? Mycket möjligt, men jag menade bilden längst till vänster på sida 8. Han som går framför flygföraren! @Christer Numret kom till mig idag. Har en fråga som någon kanske kan svara på. Varför har soldaterna på bilderna inte fbjs lodjur som förbandsmärke utan en rund ring med en drake som håller två svärd i? Har det något med FE01 att göra? De har fbjs utbildningstecken med CSAR båge ovanför. Edited May 16, 2007 by Jonne Quote
-hult Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Det är ett gemensamt märke för hela Battle Group! Quote
Guest koenigsegg88 Posted May 16, 2007 Report Posted May 16, 2007 Har ni läst artikeln om flygbasjägarskolan i det nya numret av insats och försvar? När kom det nya nummret? Det kom för min del idag! Quote
ViktorC Posted May 17, 2007 Report Posted May 17, 2007 (edited) Tjena! jag har inte fått mitt än EDIT: Det hade jag =) Läste ni om djungelutbildningen med? Verkar riktigt tungt.. Edited May 17, 2007 by ViktorC Quote
-hult Posted May 18, 2007 Report Posted May 18, 2007 Ja, den verkade vara sjukt jobbig faktiskt! Synd att vi inte får den Quote
Jonne Posted May 18, 2007 Report Posted May 18, 2007 Ja, de säger ju att djungeln frestar enormt på psyket... Den bilden där han sitter på sin packing under rasten ser han väldigt komig ut Quote
MatsLennarth Posted May 18, 2007 Report Posted May 18, 2007 Finns den här tidningen på internet i form av .pdf , eller är det enbart prenumerant / köpa som gäller? Quote
Christer Posted May 18, 2007 Report Posted May 18, 2007 När du har mönstrat och ev blivit inskriven för värnplikt, då kommer du få gratisprenumeration på tidningen... Quote
G.. Posted May 19, 2007 Report Posted May 19, 2007 Finns den här tidningen på internet i form av .pdf , eller är det enbart prenumerant / köpa som gäller? Lite OT: Men här finns Insats och Försvar som .pdf Quote
-hult Posted May 20, 2007 Report Posted May 20, 2007 Med tanke på att det bara är 10 veckor kvar till inryck så tänkte jag höra hur det går för alla med träningen nu på slutspurten!? Själv så går det riktigt bra nu, både med marsch-, styrke- och löpträningen. Quote
Jonne Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Jodå hult det går väl skapligt! Ska springa änglamilen i Ängelholm i helgen. Ska se om jag förbättrat eller försämrat mig Förhoppningsvis är det inte det sistnämnda Men när ska vi ta en marschrunda på österlen då? Tycker det verkar väldigt najs! En fråga till någon som vet. Det nya betyg systemet är ju ja/nej-X-X. Räcker det att man har ett ja för att vara godkänd att åka på utlandstjänst eller är det fortfarande så att man ska ha ja-7-7? Quote
-hult Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Vi kan väl ta den där marschrundan i juli typ? För det är då jag är ledig Angående betyget så räcker det med ett JA-X-X för att få åka ut i världen! Quote
twintip Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Tjena! Har ni ökat något på testerna ni väl gjorde på X-mönstringen? Alltså marsch (ökat vikter/distans), löpning, armhävningar, chins(?)? Har ni fått vissa fysiska mål att satsa på tills inryck? /TT Quote
-hult Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Jag gör ju fler armhävningar, chins och ryggresningar nu mot vad jag gjorde på EM! Quote
MatsLennarth Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 (edited) Nu är jag okckså en FBJS aspirant, dock ev. inryck i januari -09. Fråga: Jag har gjort SANS till GA827, alltså Flygbasjägarpatrullchef. Men det betyder inget mer än att PV anser mig lämplig för GC va? De som rycker in som GA927 har lika stor chans som jag att bli GC, om jag förstått saken rätt? Edited May 21, 2007 by MatsLennarth Quote
ViktorC Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Nu är jag okckså en FBJS aspirant, dock ev. inryck i januari -09. Fråga: Jag har gjort SANS till GA827, alltså Flygbasjägarpatrullchef. Men det betyder inget mer än att PV anser mig lämplig för GC va? De som rycker in som GA927 har lika stor chans som jag att bli GC, om jag förstått saken rätt? Grattis, kan man väl säga! Ja, vi har iaf fått reda på att de olika befattningarna kommer att delas ut efter inryck och gröntjänst. Först då kan man ha en aning om vem som kan passa till vad.. Om ni andra som också varit med på förinfon eller gjort utbildningen och har fått andra intryck så skriv =) @Matslennarth: Har ni fått reda på när ni ska ni ha er extramönstring? Quote
MatsLennarth Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Ingen aning om när extramönstringen är, antagligen nästa vår ?? Quote
Jonne Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Nu är jag okckså en FBJS aspirant, dock ev. inryck i januari -09. Fråga: Jag har gjort SANS till GA827, alltså Flygbasjägarpatrullchef. Men det betyder inget mer än att PV anser mig lämplig för GC va? De som rycker in som GA927 har lika stor chans som jag att bli GC, om jag förstått saken rätt? Jag vill inte verka barsk eller tråkig men du är faktiskt inte FBJaspirant än! För att få den titeln måste du först bli godkänd på förtestet. Men kul att du sökte, det är en mkt bra och jobbig utbildning vad jag förstått efter EM och förinfo. Nej du kommer inte vara patrullchef. Vem som blir vad bestäms efter GSU:n av befälen precis som Viktor sa. Om de kör EM för er 89:or vid samma tillfälle som de gjorde för oss kommer ni kanske förtesta januari/februari 2008, men det är som sagt inte säkert. Quote
MatsLennarth Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Jahaja, jag trodde att man i tråden som hette "FBJS aspiranter..." även snackade och kallade sig det innan EM, för man aspirerar till en plats på skolan. Fel av mig. Valde FBJS framför FJS och KJ/PB, så jag har vissa förväntningar. Quote
Jonne Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Jahaja, jag trodde att man i tråden som hette "FBJS aspiranter..." även snackade och kallade sig det innan EM, för man aspirerar till en plats på skolan. Fel av mig. Detta för att vi inte visste att vi inte var FBJaspiranter innan. Men nu vet vi. Men nu är det slutdisskuterat om aspirant frågan som jag själv tyvärr starta. Quote
Fbj Johansson Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 Ni aspiranter känner till att ni har ett forum på lodjur.net? Quote
Fbj Johansson Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 Jahaja, jag trodde att man i tråden som hette "FBJS aspiranter..." även snackade och kallade sig det innan EM, för man aspirerar till en plats på skolan. Fel av mig. Valde FBJS framför FJS och KJ/PB, så jag har vissa förväntningar. Hur valde du FBJS för FJS eller KJ/PB? Har du gjort SANS redan för FBJ, eller FJS eller KJ? Quote
Recommended Posts