Jump to content

Fbjs aspiranter 2008 - get together?


Guest koenigsegg88

Recommended Posts

Guest koenigsegg88

Det är ungefär 10 månader kvar till inryck och papprena till extramönstringen kommer väl om några månader.

Tänkte att de som har blivit inskrivna till extra mönstring för Fbjs kunde skriva så man kan lära känna varandra innan extramönstringen, kanske lite tidigt.

 

 

Jag är själv inskriven som GA927, flygbasjägare.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 606
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest koenigsegg88

Är de extramönstring för den kullen som rycker in i januari 2007?

 

Nej den är för kullen som rycker in exakt 30 juli 2007. Alltså 88:or.

 

När ryckte kullen innan oss in, det var väl i vintras?

 

Någon som har hittat några bra sidor om fbjs?

Link to comment
Share on other sites

När ryckte kullen innan oss in, det var väl i vintras?

 

Någon som har hittat några bra sidor om fbjs?

 

Vet faktiskt inte... Var inte det nu i somras? Undrar samma sak. Nån som vet nån bra fbjs sida med bilder och lite citat och annat?

 

Förresten, har ni kollat in fbj sidan på F17? De har uppdaterat den med ny text och med nya bilder!

 

http://www.f17.mil.se/article.php?id=14415

Edited by Jonne
Link to comment
Share on other sites

När ryckte kullen innan oss in, det var väl i vintras?

 

Någon som har hittat några bra sidor om fbjs?

 

Vet faktiskt inte... Var inte det nu i somras? Undrar samma sak. Nån som vet nån bra fbjs sida med bilder och lite citat och annat?

 

Förresten, har ni kollat in fbj sidan på F17? De har uppdaterat den med ny text och med nya bilder!

 

http://www.f17.mil.se/article.php?id=14415

 

min polare rycker in som fbj i 15 januari 2007. han är 87a och tror ingen ryckte in i sommras för då skulle väll han också gjort de...

Link to comment
Share on other sites

Guest koenigsegg88

När ryckte kullen innan oss in, det var väl i vintras?

 

Någon som har hittat några bra sidor om fbjs?

 

Vet faktiskt inte... Var inte det nu i somras? Undrar samma sak. Nån som vet nån bra fbjs sida med bilder och lite citat och annat?

 

Förresten, har ni kollat in fbj sidan på F17? De har uppdaterat den med ny text och med nya bilder!

 

http://www.f17.mil.se/article.php?id=14415

 

min polare rycker in som fbj i 15 januari 2007. han är 87a och tror ingen ryckte in i sommras för då skulle väll han också gjort de...

 

Så 88:or och 87:or kommer ligga inne tillsammans :lol: ? Det verkar lite udda men men..

Link to comment
Share on other sites

Guest koenigsegg88

När ryckte kullen innan oss in, det var väl i vintras?

 

Någon som har hittat några bra sidor om fbjs?

 

Vet faktiskt inte... Var inte det nu i somras? Undrar samma sak. Nån som vet nån bra fbjs sida med bilder och lite citat och annat?

 

Förresten, har ni kollat in fbj sidan på F17? De har uppdaterat den med ny text och med nya bilder!

 

http://www.f17.mil.se/article.php?id=14415

 

min polare rycker in som fbj i 15 januari 2007. han är 87a och tror ingen ryckte in i sommras för då skulle väll han också gjort de...

 

 

Christersson vi rycker i 30 juli 2007 och då är fortfarande 87:orna kvar om de rycker in 15 januari 2007!

Link to comment
Share on other sites

Guest J.Helgesson

Dom som är skrivna som flygbasjägare till Jan 2007 kommer inte att bli utbildade till flygbasjägare... Har pratat med flygbasjägarchefen. Detta är för att det ska bedrivas utlandstjänstträning på F17 under 2007. Sen vet jag inte de som ska rycka in i Juli kommer att får göra flygbasjägarutbildning.

Link to comment
Share on other sites

Dom som är skrivna som flygbasjägare till Jan 2007 kommer inte att bli utbildade till flygbasjägare... Har pratat med flygbasjägarchefen. Detta är för att det ska bedrivas utlandstjänstträning på F17 under 2007. Sen vet jag inte de som ska rycka in i Juli kommer att får göra flygbasjägarutbildning.

 

vad kommer dom bli utbildade till då? asså kullen som rycker in Jan 2007

Link to comment
Share on other sites

Det där låter jäkligt märkligt. De måste rört ihop det reält någonstans om så är fallet. Det står klart och tydligt på mina papper "Flygbasjägare Ga927 07-01-15 F17". Skulle kännas minst sagt surt om man tränat för det såhär länge och så säger dom att man ska bli truckförare när man rycker in. Ägd av FM :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det där låter jäkligt märkligt. De måste rört ihop det reält någonstans om så är fallet. Det står klart och tydligt på mina papper "Flygbasjägare Ga927 07-01-15 F17". Skulle kännas minst sagt surt om man tränat för det såhär länge och så säger dom att man ska bli truckförare när man rycker in. Ägd av FM :baskerPa:

 

Låter verkligen märkligt. Men försök hetsringa de på förbandet för att bekräfta att det stämmer. Och gör det det så bör du så fort som möjligt byta tjänst så att du inte riskerar att hamna på något du inte vill!

Link to comment
Share on other sites

Vi som kommer förtesta till flygbasjägare då? Klarar man förtestet rycker man in den 30 juli 2007. Då blir man utbildad till flygbasjägare, de sa de på F17 när jag ringde till dem i augusti tror jag. Men varför skulle man inte rycka in som flygbasjägaraspirant om man förtestat till just den befattningen? Låter mkt märkligt i min öron...

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Roligt att se att det är några som har antagit utmaningen att mönstra för FBJ. Personligen tycker jag att det är bra att vår utb. får SANS, (Särskild ansökan, tillika extramönstring) så att vi kan få ned avhoppen. Under detta utb. året har vi tappat ca 30% av de som ryckte in.. Mkt pengaslöseri!

 

Hoppas att vi ses ngn gång under nästa år! (om inte annat så på bakerprovet! :) )

 

hälsningar Högberg J/SJV 06

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker egentligen de borde ha haft extramönstring till FBJS innan också. Det är ju en hårdare utbildningen med en mer speciell inriktning såsom FJS/KJS. Så får de rätt folk från början av utbildningen.

Link to comment
Share on other sites

Som befarat så kommer vi som rycker in i Januari inte bli utbildade till Fbj. Istället kommer det bli säkerhetspluton mark. Om jag inte misstar mig så är det utvecklat ur militärpolisjägarna. Nån annan kanske har lust att slänga lite ljus över saken. Är bara tråkigt att FM inte har sagt någonting tidigare... 3 månader innan inryck och de har fortfarande inte meddelat oss officiellt om ändringen. Utan att överdriva kan jag säga att jag blev ganska besviken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...