Jump to content

Fbjs aspiranter 2008 - get together?


Guest koenigsegg88

Recommended Posts

  • Replies 606
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lycka till grabbs! :rockon:

 

Tack! Är precis som Jonne lite smånervös :P Men känns riktigt bra att få komma igång! Ses imorgon.. ;-)

 

Edit: Blev av någon anledning dubbletter av denna post..

Edited by ViktorC
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
@KH905:

 

Vi har order på att inte berätta om våran utbildning!

 

oj oj oj, killen e hård ju.. de va inte precis som han bad dig avslöja koden till vapnenförådet...

så varje gång polarn eller mormor frågar hur det går för dig och vad ni gör i den där lumpen tänker du svara "Vi har order på att inte berätta om våran utbildning!" :unsure:

Link to comment
Share on other sites

nämen är krattan avundsjuk?

han frågade inte efter någon kod nej (skoj humor..) men han frågade vad dom gjort hittills och det får dom antagligen inte avslöja

om någon frågar vad dom gör i "den där lumpen" så är det väl bara att ta det stora drag? "vi lär oss bädda sängen.. bla bla bla.."

Link to comment
Share on other sites

Precis som BuddhaSWE säger, vi får inte avslöja vad vi gör för något under utbildningen, svårt att förstå? Ja, kanske för dig! Vad vet jag, men så är det ialla fall, vill du ha reda på vad vi gör får du väl ringa och prata med dom på F17, slut, frågor?

 

Ha en bra dag!

Link to comment
Share on other sites

Precis som BuddhaSWE säger, vi får inte avslöja vad vi gör för något under utbildningen, svårt att förstå? Ja, kanske för dig! Vad vet jag, men så är det ialla fall, vill du ha reda på vad vi gör får du väl ringa och prata med dom på F17, slut, frågor?

 

Ha en bra dag!

 

Det där var nog det löjligaste jag läst på länge. Mycket länge. Och med din "slut, frågor"/befälsattityd kommer du troligen inte bli särsklit omtyckt bland dina jämnåriga. För fan tog det bara två veckor innan ni blev hjärntvättade eller? Får befälen ens enligt svensk lag tvinga er att vara tysta eller?. Klart som fan att ni inte bör skriva om känsliga saker som tex nämnts tidigare men vad spelar det andra för roll. Tänk om information som tex att ni sprungit milen/varit vakna 50 h/burit stock/vikt kläder (förlåt, persedlar :P) hamnar i fel händer!? Bevare mig väl, då kommer ryssen! (BTW, förstår ni att mitt inlägg är slut när det inte är mer text eller måste jag skriva slut?)

Link to comment
Share on other sites

Det där var nog det löjligaste jag läst på länge. Mycket länge. Och med din "slut, frågor"/befälsattityd kommer du troligen inte bli särsklit omtyckt bland dina jämnåriga. För fan tog det bara två veckor innan ni blev hjärntvättade eller? Får befälen ens enligt svensk lag tvinga er att vara tysta eller?. Klart som fan att ni inte bör skriva om känsliga saker som tex nämnts tidigare men vad spelar det andra för roll. Tänk om information som tex att ni sprungit milen/varit vakna 50 h/burit stock/vikt kläder (förlåt, persedlar :P) hamnar i fel händer!? Bevare mig väl, då kommer ryssen! (BTW, förstår ni att mitt inlägg är slut när det inte är mer text eller måste jag skriva slut?)

Oj oj oj då, det var väldigt vad du gick igång. Det här är ett militärtforum

och du kommer att läsa militärjargong i nästan varje tråd så det är bara

att rätta in sig i ledet (hoppsan). Att FBJS inte vill att information läcker

ut har inget med ryssen att göra, men ju mindre blivande FBJ vet om

inryck desto bättre är det...varför får du lista ut själv.

Link to comment
Share on other sites

Mahjong har, enligt hans profil, gjort GU som jägare inom flygvapnet. I min värld innebär det FBJS, fast det är ju bara en ren chansning, och i sånna fall vet han redan vad han snackar om. Att de inte får säga något om utbildningen är för att behålla mysterin kring tjänsten bedömer jag, och det är väl inget att käfta kring. Dock måste jag hålla med Mahjong om att -hults inlägg var lite i omognaste laget. Självklart kan man berätta för familjen vad man gjort, nått annat vore omänskligt, men man behöver inte prata om annat än sånt som hur många timmar man gick och hur lite man sov. Vem fan bryr sig om nåt annat?

Link to comment
Share on other sites

Mahjong har, enligt hans profil, gjort GU som jägare inom flygvapnet. I min värld innebär det FBJS, fast det är ju bara en ren chansning, och i sånna fall vet han redan vad han snackar om. Att de inte får säga något om utbildningen är för att behålla mysterin kring tjänsten bedömer jag, och det är väl inget att käfta kring. Dock måste jag hålla med Mahjong om att -hults inlägg var lite i omognaste laget. Självklart kan man berätta för familjen vad man gjort, nått annat vore omänskligt, men man behöver inte prata om annat än sånt som hur många timmar man gick och hur lite man sov. Vem fan bryr sig om nåt annat?

Jag tolkar också Mahjong som FBJ och då borde han veta varför soldaterna

har fått "munkorg". Det innefattar inte familj utan te.x på Soldf där blivande

FBJ kan få tag på information som dom inte ska ha.

 

Varför? Därför att det tillhör utbildningspedagogiken att de ska vara

oförbereda på vad som hända skall. I slut ändan lär man sig att

förvänta det oväntade, vad som helst kan hända. Som i krig.

Edited by LYNX
Link to comment
Share on other sites

Guest Sjoblad
Det är ungefär 10 månader kvar till inryck och papprena till extramönstringen kommer väl om några månader.

Tänkte att de som har blivit inskrivna till extra mönstring för Fbjs kunde skriva så man kan lära känna varandra innan extramönstringen, kanske lite tidigt.

 

 

Jag är själv inskriven som GA927, flygbasjägare.

 

Man måste klara jägartestet för flygbasjägare ja? känns som en väldigt dum fråga, va provet svårt?

Link to comment
Share on other sites

Då har vi kommit ännu lite längre i utbildningen :rockon: Kan säga att det har varit väldigt jobbigt de senaste veckorna... Men man har lärt sig så enormt mkt ändå.

 

Låter fint det! Någon som har blivit avskiljd (än)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...