Jump to content

Recommended Posts

• Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det bar mig emot, men jag har tackat nej till NBG. Nu är det ju inte en mission per se (men kanske två, likt ett Kinderägg).

Posted
Nej tack blev det till I19 komp NBG.

Dito!

Eller något sådant. Blev uppringd för någon månad sedan och tackade nej. Hur seriöst det var vet jag inte.

• 2 weeks later...
Posted

Jag var antagen till IKS06, men tackade nej pga nytt jobb. Kändes inte rätt att begära tjänstledigt efter endast en vecka...

Posted

Jag tackade nej till MA03 om jag inte minns fel. En mission i Makedonien var det iallafall. Passade inte in direkt efter muck men nu kan jag ibland ångra det....

• 2 weeks later...
Posted

Jag blev tvungen att tacka nej till NBG, 18 månader var lite väl störande för studierna. Jag får ta och söka till någon ordinarie utlands mission istället.

• 1 month later...
Posted

Nån ville ha mig till Afghanistan som MP för några månader sedan, men det ville inte familjen så det blev inget.

Fast det är väl frågan om jag tackade nej eller om omständigheterna tvingade mig att tacka nej...

Posted

Vet inte om det klassificeras som ett nej, men dock;

Efter en vecka på P7's del av NBG fick jag ett samtal av RPS att jag kommit in på PHS vilket gjorde att jag omedelbart gick in till Kompanichef och sa upp mig. Blev en del sura miner tyvärr. Men jag muckade typ 4 timmar senare. Inga som helst problem.

// Ekman

Posted

Har tackat nej till FS14, KS17 samt NBG pga MHS (om jag nu kommer in)

Annars får det väl bli lite vakansjakt här framöver

• 2 weeks later...
Posted

NBG för snart 3:e gången....

Först med antagningsbeskedet.

Strax därpå dyker ett välkommstbrev upp "Välkommen till NBG"!

Ringer Pershandläggaren och påtalar misstaget.

I veckan kom "inryckningsinfo"

Måste alltså ringa upp igen och tacka för intresset, men nej tack.....

Därtill så blev jag efter att antagningsbeskedet kommit och skickats uppringd av ett annat förband inom NBG, har dom ingen central koll på vilka som rekryteras?

Posted

Jo dom har nog central koll. Men jag tror dom börjar bli ganska desperata efter folk med missions erfarenhet...

eller kanske desperata i allmänhet...