Jump to content

STOOOR HUMOR

Dobberman

Recommended Posts

• Replies 220
  • Created
  • Last Reply

när man kollar bilder från airsoft tillställningar så frågar jag mig ungefär samma sak som The Swede

men i detta fallet. här är dom definitivt på fel sida av gränsen

sen att dom troligen är omedvetna om detta själva är ju en annan sak

det verkar mest vara överambitiösa småkillar

men man ska inte vara helt säker.. vi har ju virrpannan i väst som anordnar läger med bla luftvapenskytte på schemat

@BJE: Ja, om vi inte skjuter löst.

@Cinnes: Jag skrattar så att jag gråter. Funkar för mig.

EDIT:

upfattade det som om Amfibieslusken var medlem, har svårt för det där med ironi ibland... :ph34r:

EDIT2: FAN! Det var ju inte ens ironi... Bestraffar mig med tio snabba böjsträck.

//Cinnes, som inte tycker det borde vara lagligt att jobba fem förmiddagar i rad för att sedan ställa om kroppen på o jobba natt i tre dar....

Är inte detta på gränsen till olaglig kårverksamhet?

Jag kan nog anse att det är "på gränsen" till en hel DEL, men du har en klar poäng där

:)

OM någon av Er här på forumet har "kontakter" inom detta fantastiska gäng så ett tips.

SSG

Box123

546 21 KARLSBORG

Dom behöver B-styrka rätt ofta.

:ph34r:

Dags att ansluta sig till bashingen:

Jag gillar speciellt sidan antagningskrav

Nog för det är bra att ha krav på folk så man inte får in oengagerade personer i verksamheten, men att kräva att folk ska springa milen är över min fattningsförmåga.

Denna gången har man tagit hobbyn lite väl långt. Man är rädd för att de till och med skrämmer iväg potentiella medlemmar med sådana krav och "seriösa" framtoning.

Precis, känns som att man lika gärna kan gå med i en IP inom hemvärnet istället, då får man ju skjuta på riktigt.

Denna gången har man tagit hobbyn lite väl långt. Man är rädd för att de till och med skrämmer iväg potentiella medlemmar med sådana krav och "seriösa" framtoning.

"-Grundkrav utrustning

Uniform, huvudbonad och gruppmatriell är ej valfritt. Vapen skall utgöras av trimmad automatkarbin el. personligt understödsvapen."

Jag får lust att åka dit i gummistövlar, vadmalsuniform, trekantshatt och med ett krokpipigt El Gamo pumpluftgevär. "Hörrni grabbar, är det här man ansöker till Freikorps Hisingen?"

LOL! Faktiskt kvällens asgarv! :P

Nu ska ni inte vara fördomsfulla messerschmittrar!

Lätt att jag ska va med på "deras" sida!

Vilken kamp det blir!

* Sätter mig tillrätta för att kolla Commando med Arnold, som jag just fått av polarn. *

:rockon:

kollade på Nic.se och domänen är reggad på en "XXXX"

hmm vid en sökning på namnet så snubblar man över en

XXXX.. skådespelare som bla medverkade i Livvakterna :)

känns inte som om han är rätt kille eller ?

WTF?

För att som nysökande direkt söka till en befälsbefattning så som Gb (gruppbefäl) el. Pb (plutonsbefäl) måste du ha genomfört värnplikt i minst 7 resp. 10 månader. Pb ingår automatiskt i ledningen. Utökade tester tillkommer för Gb och Pb befattningar. För övriga gäller minst 1års aktiv tjänst inom FJK för beprövning till Gb. Efter antagning tillkommer tester i form av Basker och märkesprov.

Det bedrivs en mycket förmånlig verksamhet.

Så såg det inte ut när jag paintballade på en svensexa en gång...

The swede: Är inte detta på gränsen till olaglig kårverksamhet?

Om detta inte är ett verk av två finniga tonåringar, ja helt klart långt bortom gränsen och

då således lagvidrigt så det smackar om det,soft air guns eller inte.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...