Jump to content

STOOOR HUMOR

Dobberman

Recommended Posts

• Replies 220
  • Created
  • Last Reply
Posted
borde dom inte vara stor MÖPar? alla Möpar är väll på detta forum? :P

Har också tänkt den tanken... är det möjligt att vara med i deras grupper utan att vara medlem här?

Dags att krypa fram ur hörnet nu...

EDIT: Stavfel

Posted
Da antar jag att det hjalmunderlag som du beskriver INTE skall baras pa foljande satt:

http://www.insatspluton.com/index.php?topic=VERKSAMHET

Eller?

Anledningen till att de bär hjälmunderlagen på det sättet är att de testar

en tes som har lagts fram i en amerikansk forskningsrapport, nämligen det tar några

delar av en sekund längre för en person att reagera på ett maskerat

ansikte jämfört med ett bart. Det lilla försprånget kan vara skillnaden

mellan liv och död när man genomsöker en byggnad vilket är vad de

övar på bilden. När man sticker in ett maskerat huvud i ett rum tar det

lite längre tid för de onda att fatta vad som är på gång. De övade både

med och utan maskering och det gjorde faktiskt en hel del skillnad enligt

B-styrkan. Det är inga stridisar med SSg-komplex på bilden utan mycket

seriösa killar.

Posted

3-4 gånger om året räknas det? :P

Edit: inga hel helger utan kanske 3h åt gången

Posted

Hahaha, roligt tråd.

Men tror jag håller mig till IP och använder min soft airgun till att sjuta grannens katt med..

"det om grannens katten är ett skämt " :happy:

Posted

Kan inte hålla mig längre utan måste blanda mig i leken.

Är detta samma killar som gamla "JBF"(jägarbefälsföreningen) i götet eller en form av JBF-Ungdom?

Sen kan jag inte riktigt komma över likheten med FKJ (Förbundet Kustjägarna) i namnvalet.

Mina 25!

/T

Posted

Knappast JBF va ! skulle tippa på att FJK förmågorna är några år yngre och pysslar med Airsoft till skillnad ifrån JBF.

Posted
Suttit och slentrian-googlat på "tomtar i bashatt"?

Nån mer än jag som bara för detta blev tvungen att googla "tomtar i bashatt"? :)

(och näe, det blev inga träffar...)

Posted
Suttit och slentrian-googlat på "tomtar i bashatt"?

Nån mer än jag som bara för detta blev tvungen att googla "tomtar i bashatt"? :)

(och näe, det blev inga träffar...)

"Räcker diskret upp en hand" :banana mitt resultat: Google "tomtar+i+bashatt"

Posted

Personligen tyckte jag det var föga kul med FJKs hemsida, snarare tragiskt och framförallt blir jag rädd. Man får ju hoppas att polisen nabbt slår ner på de här nissarna, inte för att jag tror att FJK i sig kan åstakomma så mycket skada men för att mota företelsen som sådan "i grind".

Fast sidan kanske bara är statsmaktens försök att fånga upp de som är beredda att gå för långt... (konspirationsteori)

Posted

Jag tror folk läser lite mycket ur sidan, jag tycker den verkar ganska harmlöst, visst har den komisk potential men vissa människor verkar intresserade av dylikt. Så länge dom inte stör några andra så låt dom göra det. Det är ju egentligen inte värre än Svenska trekkers föreningen tex, eller?

Posted

en combatant är ju en persson som bär uniform med tjänste tecken kan vi inte kalla dom combatanter och så till först :P eller krävs det riktiga vapen? :)

Undrar om dom bär M90 uniformer vore förjävligt i så fall

Posted
Okej, likabäst att vi erkänner: hur många soldfare kör airsoft "on a regular basis"? :)

Jag hade en airsoft-bössa som stod i ett hörn och samlade damm ett tag, men sedan jag lånade ut den som rekvistia till dataspexet så har jag inte sett röken av den...

Posted
Okej, likabäst att vi erkänner: hur många soldfare kör airsoft "on a regular basis"? :baskerPa:
Jag! Tycker det är helt vansinning kul! Har dock blivit lite mindre spelande på siståne då plugget tar mycket tid i anspråk.

@Hendrix: JA! Det går faktiskt att sänka ner en airsoftbössa i vattnet och sedan skjuta med den när man kommer upp (de första skotten flyger väl åt fanders iof). Detta har testats ganska nyligen. Dock måste den vårdas med stor omsorg efteråt för att inte rosta.

Det är inte många airsoftare som undgått FJK. Läs nedan.

AirsoftSverige.com - FJK

AirsoftForum.se - Frivilliga Jägare Kåren

För övrigt tror jag att polisen fattar att det bara är wannebes om de har adressen www.special-forces.se.

Här har ni den efterfrågade XXXX

Posted

Mitt intryck av att läsa igenom tre trådar på tre forum i airsoft-communityn är att större delen sågar FJS (som annonserar om FJK på airstoft-forumen längs med anklarna samt att denna FJS tar och svarar på inlägg utan att egentligen ge ett godtagbart svar (även om han skrev svaren på ett seriöst sätt), samt att han undvek att svara på de mer brännande frågorna som ställdes.

Genomtänkt, men ändå inte.

+edit+

För att inte tala om att bli sågad längs med tårna hos Soldforum

Posted

kan ingen länka dom till denna topicen då? :P

Edit: Oki postade det på airsoft sverige :P

Posted
Nyfikenheten håller nu på att ta död på mig. Får man fråga hur du har hittat hemsidan (special-forces.se)? Suttit och slentrian-googlat på "tomtar i bashatt"?

Nix...

Fick den förevisad mig som exempel på "hur jävla illa det kan gå".

Så jag kan tyvärr inte ta åt mig äran av att ha snokat fram det själv.

:-(

Posted

Nyfikenheten håller nu på att ta död på mig. Får man fråga hur du har hittat hemsidan (special-forces.se)? Suttit och slentrian-googlat på "tomtar i bashatt"?

Nix...

Fick den förevisad mig som exempel på "hur jävla illa det kan gå".

Så jag kan tyvärr inte ta åt mig äran av att ha snokat fram det själv.

:-(

Rille, säg som det är. Du är bara sur för att de vägrade sätta upp en moppeburen grupp och inte höll med om din moppecombattaktik!

:)

Posted
Rille, säg som det är. Du är bara sur för att de vägrade sätta upp en moppeburen grupp och inte höll med om din moppecombattaktik!

....

............. :-( .............

Nä...Inte skulle väl JAG? ?...

Har ingen aning om ....vad du.......

Förnekar allt.....

/me ställer undan sin Zündapp

Posted

Rille går egentligen under täcknamnet "styret" och är C Cykelskytte i södra Sverige. :-(

Posted

Okej, jag ahr en fråga om dehär med airsoft,

Jag kommer bra ihåg från när jag var mindre och hade införskaffat mig ett gäng vapen.

Va ute i skogaran o kutade runt o sköt på varandra.. men vad vi inte ricktigt hade kommit på, när vet amn när man e "Död" blir ju inget färgstänk eller så. Stog ju och matade magasin efter magasin på varandra, utan resultat?

Slutade väl med att vi va tvungna att i kallingar och skyddsglajer endast kuta runt för det skulle bli spännande.

Har dom som spelar iarsoft nått system? kan inte komma bort från tanken.

Enda jag kommer tänka på är att människor som domhär på FJK sidan har nog för stor stolthet,

A: "Jag träffa ju dig"

B: "Nä jag lovar du missade"

Nån som vågar svara på frågan om hur systemet funkar?

Hade iofs varit bättre o veta förr när man pysslade med detta som liten.

//Patron

Posted

jag prövade paintballkulor.. inte att rekomendera i vissa vapen, kan bara säga ett ord: MOS

Nästa steg vart tops.

så om dom har trimmade helautomatiska vapen så måste det ju bara flyga en lång rand sörja..

//Patron

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...