Forumsledning Kimster Posted August 13, 2006 Forumsledning Report Posted August 13, 2006 Då har du blundat när du letat. Kolla du här och neråt http://forum.soldf.com/index.php?s=&showto...ndpost&p=450751 Quote
Forumsledning henke Posted August 18, 2006 Forumsledning Report Posted August 18, 2006 Fick detta på mail. Det diskuteras m/90 öken cammo på forumet under materialplatsen och sedan under m/90 vilka typer. Jag har hittat en länk som säkert skulle intressera några där, skulle villa bidraga med denna länk http://www.aos-blaesius.de/gebr-kleid-nod/...-kleid-nod.html gör mig en tjänst och lägg ut länken på forumet som jag nämnde ovan, så gläder det säkert många där. Jag kann inte själv då jag inte är medlem . Mvh joakim. Bläddrar man bland sidorna finns en vad smo förefaller den gröna Tropik varianten med./Henke Quote
coolhand Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 Om nagon kopt brallorna i lanken ovan, ge oss garna lite mer info om hur de ar! Quote
106 Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 http://www.aos-blaesius.de/gebr-kleid-nod/...-kleid-nod.html Bläddrar man bland sidorna finns en vad smo förefaller den gröna Tropik varianten med./Henke Det enda jag hittar är en BDU i svenskt kamouflage, en snödräkt och ett par byxor i ökenkamouflage, men inga riktiga 90T. Däremot finns 90T i både grönt och beige på sidan 11 i den här tråden. Quote
pappa6116 Posted August 20, 2006 Report Posted August 20, 2006 Fick detta på mail. Det diskuteras m/90 öken cammo på forumet under materialplatsen och sedan under m/90 vilka typer. Jag har hittat en länk som säkert skulle intressera några där, skulle villa bidraga med denna länk http://www.aos-blaesius.de/gebr-kleid-nod/...-kleid-nod.html gör mig en tjänst och lägg ut länken på forumet som jag nämnde ovan, så gläder det säkert många där. Jag kann inte själv då jag inte är medlem . Mvh joakim. Bläddrar man bland sidorna finns en vad smo förefaller den gröna Tropik varianten med./Henke Med tanke på att de tar 623,21 kr bara för att skicka en jacka plus priset för jackan...så nej tack...men intressant att se ytterligare en variant på M90 Quote
david_88 Posted August 20, 2006 Report Posted August 20, 2006 Jag har den jackan, och den är ingevidare.. det är ju en BDU, så den är stor som ett hus, sen är det nog inge vidare kvalitet på den... (jag har inte slitit så hårt på min så jag är inte säker). Ett par byxor i öken är dock på väg snart.. ska bli kul att se hur de är.. Quote
coolhand Posted August 20, 2006 Report Posted August 20, 2006 Jag har den jackan, och den är ingevidare.. det är ju en BDU, så den är stor som ett hus, sen är det nog inge vidare kvalitet på den... (jag har inte slitit så hårt på min så jag är inte säker). Ett par byxor i öken är dock på väg snart.. ska bli kul att se hur de är.. Recension, tack!! Quote
david_88 Posted August 20, 2006 Report Posted August 20, 2006 Resencion på BDU:n eller på Öken när de kommer? Quote
coolhand Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 (edited) Oken!!!!!!!!!!!!!!! Nagra nyheter pa okenfronten, david_88?!?!? Ytterligare tva intressant M90 kreationer som jag fann pa natet: Edited September 22, 2006 by coolhand Quote
Maul Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 Ytterligare tva intressant M90 kreationer som jag fann pa natet: Det var en minst sagt "intressant" skapelse Quote
Strv S Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 Jo, det var lite av en bastard mellan allt och ingenting Quote
BertilCesar Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 ser ut som en BDU med M/90 mönster Quote
coolhand Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 ser ut som en BDU med M/90 mönster Den vanliga BDU:n har val inga axelklaffar? Quote
david_88 Posted September 23, 2006 Report Posted September 23, 2006 nä, det är ganska stillastående på ökenfronte... Quote
BertilCesar Posted September 23, 2006 Report Posted September 23, 2006 ser ut som en BDU med M/90 mönster Den vanliga BDU:n har val inga axelklaffar? nej, det har den inte. men förutom klaffarna set ut som en vanlig BDU. Ser ni någon dragkedja, kan inte urskillja någon själv. Quote
Tjh Raxo Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Vad jag vet finns tre nyanser. En som går mer i brunt för södra Sverige sedan en ljus- respektive en mörkgrön nyans. Vad jag hört så är den brunare för typ lövskog (hösten) när loven är röda och bruna medan den gränare är barrskog. Men vet inte om det är så att man skiljer på det nu för tiden. Första M-90 var hel grön utan camo mönster. Quote
Strv S Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 (edited) Första M-90 var hel grön utan camo mönster. Det var väl bara en provmodell som fanns ute mycket begränsat? Hetta väl någonting i stil med M/86 Försök? EDIT: stavning Edited October 3, 2006 by Strv S Quote
coolhand Posted October 19, 2006 Report Posted October 19, 2006 Annu ett forsok till att tjana pengar pa saker som aldrig fanns... Quote
Doggydriver Posted October 21, 2006 Report Posted October 21, 2006 Annu ett forsok till att tjana pengar pa saker som aldrig fanns... [bild] Coolhand, detta inlägg syftar inte till något annat vettigt egentligen, du ska bara veta att jag blir gråtmild, lycklig och avundsjuk nu, samtidigt! Quote
Schmutte Posted October 21, 2006 Report Posted October 21, 2006 Annu ett forsok till att tjana pengar pa saker som aldrig fanns... I en annan tråd här på forumet så är det en kille som frågar efter en sådan.. ----- M/90, tänkte precis skriva lite om dess olika nyanser. Läste "Svensk Soldat" (1994) och såg att m/90 förekommer i olika nyanser, varav olika tillverkningsland. Jag har alltid funderat om inte den lite mer gula (thailand området?) används som höstdräkt, den mer gröna på sommaren i löv/barrskog och den mörkare (ryssland?) i norra sverige, läste något liknande innan och undrar om detta är så nu.. Har sett bilder på m/90 snöcamo stämmer det? Används den inom sveriges försvar? Quote
david_88 Posted October 21, 2006 Report Posted October 21, 2006 ^^ jo det finns. men det är en FSJ 02, och den användas av försvaret, och i väldigt lite skala.. Hur liten vet jag inte http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=8000&st=300 Quote
Munken_swe Posted October 21, 2006 Report Posted October 21, 2006 I en annan tråd här på forumet så är det en kille som frågar efter en sådan.. Tror du tänker på Patrolhat. Modellen på bilden är något slags imitation av den tyska m/43-mössan i Wehrmacht fast med m/90 mönster. Patrolhat är den nuvarande amerikanska mössan, och inte den på bilden. Quote
Schmutte Posted October 21, 2006 Report Posted October 21, 2006 I en annan tråd här på forumet så är det en kille som frågar efter en sådan.. Tror du tänker på Patrolhat. Modellen på bilden är något slags imitation av den tyska m/43-mössan i Wehrmacht fast med m/90 mönster. Patrolhat är den nuvarande amerikanska mössan, och inte den på bilden. Nehepp, en en gång har man lärt sig något nytt.. Perfekt med tråden om Fältjacka SF vinterkamo som david_88 postade, har sett fler bilder typ när dem står ute två stycken men bara en bär SF vinterkamo,.. Någon som vet var eller hittar dit, För det gör inte jag, jag kan inte med den där sökfunktionen, som vatten och el *bzzz* Quote
Berg Posted October 25, 2006 Report Posted October 25, 2006 Enkelt att gå över från sommar till höst, bara bleka kläderna, likadant med vinter. Bara mer blekmedel (Jag har höst, solblekt FTW*) *For The Win Quote
os frontale Posted October 25, 2006 Report Posted October 25, 2006 Enkelt att gå över från sommar till höst, bara bleka kläderna, likadant med vinter. Bara mer blekmedel (Jag har höst, solblekt FTW*) *For The Win AKA Tjernobylgrön... Våga vägra tjernobyluniformer, fick ut en nyy och fin igår på förrådet som jag misstänker att jag är första användaren på, ficka på ryggen Quote
Schmutte Posted November 2, 2006 Report Posted November 2, 2006 Ytterligare tva intressant M90 kreationer som jag fann pa natet: Det var en minst sagt "intressant" skapelse Samma tillverkare? Quote
Recommended Posts