Panzerfaust Posted May 7, 2004 Report Share Posted May 7, 2004 (edited) Fick det trevliga lilla brevet från FBU idag, har kommit in till vapentjänst PSG90 som fö förlängt utbildingstiden till 9 (11 med in/utryckningsdagarna) dagar istället för det det gamla vanliga 5-6 dagars utförandet Nån annan som kommit in? Men tyvvär kommer jag nog inte at kunna åka, har sommar jobb då... Edited May 7, 2004 by Panzerfaust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Fick brevet i fredags om att jag kommit in på enveckas kursen i SIB. Nu gäller det bara att dubbelkolla med jobbet att man kan vara ledig den veckan. (hoppas, hoppas) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Inte fått mitt brev ännu, men som vanligt så brukar jag alltid få breven från FBU dagen efter sista dagen man ska få beskedet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statoil Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Kom med på en Falsterbokurs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 (edited) Halmstad v427. Edited May 10, 2004 by Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 (edited) Fårö v428. Bekäftat per post i dag 040510. Edited May 10, 2004 by Dedicated Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nastyman Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Psk PSG-90 Tylebäck v.427-428. /Jantar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-G Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Trupptjänst Internationella uppdrag v. 27 Tylebäck undebart, sedan till Nijmegen ett par veckor därefter, en bra sommar med andra ord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Plutons strid Fårö v428. See you there Dedicated. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MastY Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 FBU-U-kurs ska jag på. Överlevnad Livgardet, Väddö v.25. Det ska bli kul, hoppas jag. Någon som har gått den utbildningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 10, 2004 Author Report Share Posted May 10, 2004 Jaha, va ju nåra som ska ner (för mig blir det ner iaf) till Halmstad, är fint som f-n där och billiga öl har dom på kursgården Hoppas jag kan komma ner också... Hoppas nästan att jag inte för jobbet i sommar :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 .....Halmstad, är fint som f-n där och billiga öl har dom på kursgården.... Låter ju som att det finns möjligheter till trevligheter. (Eh förutom själva kursen då) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaplain Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Överlevnad Barmark Vädö v32. JAAAAAA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Ungdomsledarkurs GK 040725 - 040731 Väddö hade jag haft en kurskatalog för detta året hade jag nog anmält mig till mer saker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Ungdomsledarkurs GK 040725 - 040731 Väddö hade jag haft en kurskatalog för detta året hade jag nog anmält mig till mer saker Kurskatalogen finns att ladda ner på FBU´s hemsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmis Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Halmstad v427. Vilken kurs ska du gå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFlax Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Ungdomsledarkurs GK 040725 - 040731 Väddö Samma här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Skall gå hv-grp chef i halmstad v.429-430 B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 förhoppningsvis så blir det väddö v434 för min del, nu gäller det bara att få beskedet från FBU oxå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 12, 2004 Author Report Share Posted May 12, 2004 Fick inget sommarjobb Fan va skönt, slippa gå i ett stålverk när man kan skjuta PSG90 och ligga på beachen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Fan va skönt, slippa gå i ett stålverk när man kan skjuta PSG90 och ligga på beachen. .....med den inställningen hade nog inte jag heller gett dig nåt sommarjobb....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Verkar bli SoldF-träff i Halmstad v427... Vi är ett antal från Skåneland som ska vara "behjälpliga" på SIB:en... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Verkar bli SoldF-träff i Halmstad v427... Vi är ett antal från Skåneland som ska vara "behjälpliga" på SIB:en... V.427? Själv skall jag dit v.428 på SIB grunder. Har kollat med jobbet och jag får ledigt. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Verkar bli SoldF-träff i Halmstad v427... Vi är ett antal från Skåneland som ska vara "behjälpliga" på SIB:en... Tur att man inte ska på SIB då så att man slipper skita ner sina preussiskt putsade kängor. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 (edited) Verkar bli SoldF-träff i Halmstad v427... Vi är ett antal från Skåneland som ska vara "behjälpliga" på SIB:en... V.427? Själv skall jag dit v.428 på SIB grunder. Har kollat med jobbet och jag får ledigt. Groaghach Att man inte kan lita på frun... Hon sa v427... Det ska vara v429... närmare bestämt 15/7. Ska hädanefter alltid dubbelkolla... @Karin Verkar som du klarar dig undan... ;) Edited May 17, 2004 by SBP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
404 Skenberg Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 TIll er alla som skall till Halmstad under SIB grund och fortsättnings kurs och även stridens konsekvenser och Folk rätt Halmstad B-Styrka ser fram emot att ta hand om er Jag kommer att vara där och agera Fi med några andra här från forumet mot de kurserna Synes i sommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Ungdomsledarkurs GK 040725 - 040731 Väddö Samma här kul, då syns vi la där verkar va en spridd kurs iaf, från Kiruna till Trelleborg och Ystad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 (edited) Men tyvvär kommer jag nog inte at kunna åka, har sommar jobb då... Det låter bra, stanna hemma då så kan din plats bli min... ;) Står som reserv på den... Edit: läste inlägget längre ner... Edited May 13, 2004 by HvPrsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 13, 2004 Author Report Share Posted May 13, 2004 Fan va skönt, slippa gå i ett stålverk när man kan skjuta PSG90 och ligga på beachen. .....med den inställningen hade nog inte jag heller gett dig nåt sommarjobb....... Det där va ju mer eller mindre ett skämt, trodde folk skulle förstå det... Självklart går jobb före. Men nu är det så att jag har äcklat på det där ur säkerhetssynpunkt livsfarliga företaget förr och väntat på att komma in på PSG90 kursen i snart 3 år så... därför min reaktion. Söker fortfarande jobb för hellst av allt vill jag ha ett jobb och få en riktig lön. Visste att folk skulle reagera men trodde att ni skulle fatta det skämtsamma i det hela. Utan att behöva lägga in massa ;) :P B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 13, 2004 Author Report Share Posted May 13, 2004 En sak till, kan inte nån om det är OK för blågul (orkar inte själv, vet inte hur man gör heller) starta en omrösting så vi vet hur många soldfare som kommer till dom olika kurserna? Man skriver olika kursgårdar och veckor bara. Så kan ni (blå/gul) slå ihop denna tråd med den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts