nilsson Posted July 10, 2004 Report Posted July 10, 2004 Jag skulle vilja veta från vilken ålder jag kan skicka mina ungar på ett sommarläget inom t.ex. flygvapenungdom eller liknande?? För deltagande i försvarets ungdomsverksamheter krävs en uppnådd ålder av 15 år. Quote
Fk Satan Posted July 10, 2004 Report Posted July 10, 2004 Jaha, då är man tillbaka från sin första centrala FBU-kurs på över tio år. Kursen var mycket bra med hög intensitet. Svetten formligen forsade om oss hela dagarna. Väldigt duktiga och engagerade instruktörer med kurschefen i spetsen. Man märkte att dom gillade det dom höll på med och det smittade av sig till hela kursen. Vad bör ni då tänka på om ni ska söka denna kursen nästa år? Den är mycket fysiskt krävande, ska man hänga med hela dagarna och kunna ta till sig av den kunskap som förmedlas krävs att man har en god grundkondition. Ett vätskesystem typ Source motsv. är ovärdeligt under denna typ av kurs. Ta med ordentligt med ombyte, det gick lätt två till tre t-shirts/skjortor om dan. Samma med strumpor. Nu finns nog sånt att låna på förrådet där tror jag men det är gött med eget. Läs in er på SoldF kapitlen Elden samt Strid innan ni åker. The Swede Som är en hejjare på att störte stang, dra hank och dricke dricko Är det inte dax att starta en FBU-Kurs Tips/råd/betyg tråd här inne? en tråd där man ger lite tips och råd kring olika Centrala & regionala kurser som FBU-fixar. Kanske inte avslöja allt, men lite som du skriver vad som är bra att göra innan kursen, vad som är bra att ta med inför kursen osv. På detta sätt kan vi höja vår prestation och få ut ännu mer av kurserna? Tror jag startat en sådan tråd om ngr minuter Quote
Proto Posted July 12, 2004 Report Posted July 12, 2004 Tack till all Er som deltog på Fårö förraveckan. Kul gäng! Någon form av vätskesystem rekomenderas som Swede nämnt tidigare (som jag saknar) samt knä och armbågsskydd är inte heller dumt. Knäna, underbenen, armbågarna, bröstkorgen har fått rejält med stryk av stenarna på denna ö. Jag har gått upp ca 0,5kg på denna kurs, hur nu det har gått till? Hurt gick det för er andra? JS Quote
The Swede Posted July 12, 2004 Report Posted July 12, 2004 Status Quo på vikten, hur nu det gick till. Trodde minst att man skulle gått ner 2-3 kilo men man kanske brände fett och byggde muskler. The Swede Quote
Dies irae Posted July 12, 2004 Report Posted July 12, 2004 Trodde också jag skulle tappa vikt, men så blev det inte, hade gått upp Quote
Groaghach Posted July 12, 2004 Report Posted July 12, 2004 Måste tacka alla som deltog och hjälpte till med SIB-grunder i Tylöbäck v. 28. En väldigt rolig och intressant kurs. Det är mkt att tänka på. Kan varmt rekomendera denna kurs. Groaghach Quote
oak Posted July 14, 2004 Report Posted July 14, 2004 Själv sitter man på kursgården i falsterbo å rengnet kommer ner från himmlen. inte kul då det väntas dygnsövning i morron,Annars är allt helt ok.kan meddela att en stöl kostar 40:- i denna del av landet. Quote
Fk Satan Posted July 14, 2004 Report Posted July 14, 2004 Måste tacka alla som deltog och hjälpte till med SIB-grunder i Tylöbäck v. 28. En väldigt rolig och intressant kurs. Det är mkt att tänka på. Kan varmt rekomendera denna kurs. Groaghach Tipsar om följande tråd inne på soldf, kan bli en mkt intressant tråd ifall det blir en del kurser med i den, och det är bara bra ifall det blir flera olika betyg/råd/tips för varje kurs Betyg & tips/råd inför FBU-Kurs, Din syn på en FBU-kurs Quote
Livhusaren Posted July 16, 2004 Report Posted July 16, 2004 Vapentjänst med tung ksp och Ag90 Halmstad... B) I brevet stog det: "Saker som kan vara bra att ha med: kamera" Det kommer bilder till er stackare som inte kom med! Då kommer vi träffas där ner och det skall bli skönt att få skjuta med AG:n igen. Ja glöm inte kameran & Badpalterna kan ju ha flyt med vädret! //Livhusaren Quote
jed Posted July 17, 2004 Report Posted July 17, 2004 Packar inför kursen i Tylebäck som jag ska till imorgon och tänkte kolla med er som just har varit där nere. Behöver jag ta med sängkläder? Har hört ett elakt rykte som säger det, gillar inte rykten. På alla andra kurser som jag varit på så behövde jag inte ta med sängkläder... Snart så börjar kursen Quote
joppe Posted July 17, 2004 Report Posted July 17, 2004 . Behöver jag ta med sängkläder? nej det får man ut från förådet tillsammans med annan utr som ska använda på kursen Quote
Hero Posted July 21, 2004 Report Posted July 21, 2004 Nu e man hemma igen... efter 10 dagar i halmstad på GC-kurs så e man lite seg Men kursen har varit bra och nyttig... något att rekomendera... Bra instruktörer och trevligt folk, kanon fin mat och vi bodde på hotellet så vi hade inget att klaga på!!! men de e klart att man blev lite sugen när man såg killarna komma med den tunga KSP´n när man skulle hem... hade gärna stannat där en vecka till.... /Hero Quote
Fk Satan Posted July 21, 2004 Report Posted July 21, 2004 @hero Jag flaggar för denna tråd Betyg & tips/råd inför FBU-Kurs, Din syn på en FBU-kurs Quote
Recommended Posts