imint Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Jomenvisst är det så, fotad på Duxford -01 Quote
Erik_G Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Ja, men vilken mark, och vilken motor? (Tror det är en Griffon) Quote
imint Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Ja, men vilken mark, och vilken motor? (Tror det är en Griffon) <{POST_SNAPBACK}> Jag tänkte inte vara så petig, men för er riktiga kalenderbitare så kan ni kika på hela bilden, extrapoäng för bilen i bakgrunden. Borghem har pucken och jag hoppas han känner sitt psykosociala ansvar och lägger upp en lagomm klurig bild på ett intressant objekt. Quote
Erik_G Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 Jaha, är det griffonmotorerna som bara har tre utlopp per sida? /E ej spitfireexpert Quote
Danne Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 (edited) Jaha, är det griffonmotorerna som bara har tre utlopp per sida? /E ej spitfireexpert Nä då, det fanns på båder Merlin och Griffon, det var mest behov och historik. Desto senare Mk, desto större sannolikhet till 6 stubar på varje sida. Efter Mk 7 var 3 stubbar extremt ovanliga. Om bilden är tagen 2001 är det troligt att det är MH 434 / ZD-B även om det även finns ett par möjliga till. 434 är sedan dess ommålad. Edited September 25, 2005 by Danne Quote
Yman Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Dags att återuppliva denhär tråden. Vad är detta för maskin? //Y Quote
eskil Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Dags att återuppliva denhär tråden. Vad är detta för maskin? Eftersom du frågar så: En helikopter. ;) Quote
Yman Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Dags att återuppliva denhär tråden. Vad är detta för maskin? Eftersom du frågar så: En helikopter. ;) Du har ju förvisso rätt i det du skriver men... Jag vill trotts detta även veta tillverkare och modell. //Y Quote
Skuggan Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 (edited) Dags att återuppliva denhär tråden. Vad är detta för maskin? Eftersom du frågar så: En helikopter. ;) Du har ju förvisso rätt i det du skriver men... Jag vill trotts detta även veta tillverkare och modell. //Y låt os gissa på att landet är USA tillverkaren skulle kunna vara Sikorsky men modellen passar jag på (även om jag skulle kunna slänga ur mig MH60) skulle dessutom vilja säga att det är motmedel mot inkommande skrot (dvs LV mm) Edited October 26, 2005 by Skuggan Quote
GrodanBoll Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 (edited) Boeing Chinook! Edited October 26, 2005 by GrodanBoll Quote
Yman Posted October 27, 2005 Report Posted October 27, 2005 Boeing Chinook! Det får väl duga som svar, hade gärna sett ett "CH-47" i svaret också men.... :P Din boll! //Y Quote
odenmedic Posted October 27, 2005 Report Posted October 27, 2005 Boeing Chinook! Det får väl duga som svar, hade gärna sett ett "CH-47" i svaret också men.... :P Din boll! //Y Kunde det vara en CH-46 Lite OT men en sidan om skilnaden mellan CH-46 Sea Knight vs CH-47 Chinook Quote
GrodanBoll Posted October 27, 2005 Report Posted October 27, 2005 (edited) Boeing Chinook! Det får väl duga som svar, hade gärna sett ett "CH-47" i svaret också men.... :P Din boll! //Y Tack snälla Yxman! Färgen på fågeln (Arméns olivgröna) och motmedelskapslarna (?) fick mig automatiskt att tänka på operationerna i Afghanistan. Och vilka helikoptrar används där? Ny bild kommer under kvällningen... B) Edited October 27, 2005 by GrodanBoll Quote
GrodanBoll Posted October 28, 2005 Report Posted October 28, 2005 Då så, här kommer en kanske inte allt för svår: Quote
UAV Posted November 3, 2005 Report Posted November 3, 2005 Vissa skulle tolka bristen på gissningar som om det behövdes ledtrådar/större bild. :P Quote
GrodanBoll Posted November 4, 2005 Report Posted November 4, 2005 (edited) Vissa skulle tolka bristen på gissningar som om det behövdes ledtrådar/större bild. :P ¨ Jo, det kan du ju ha helt rätt i... Ny/större bild + ev. ledtråd kommer under kvällen! Edited November 4, 2005 by GrodanBoll Quote
imint Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 Nu har det varit kväll många gånger...kommer det ingen bild snart ;) Quote
sleget Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 Fairchild Republic A-10A Thunderbolt II Quote
GrodanBoll Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 ledsen för förseningen, mina herrar. Som kompensation får ni en bild som borde kunna avsluta den här omgången av qizen på ca 10 min... Håll till godo! Som synes är det ingen A-10, Sleget... Quote
GrodanBoll Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 Fairchild Republic A-10A Thunderbolt II Hmm, normalt sätt brukar man ju säga "Det var en gissning så god som någon". Men i det här fallet, sleget? Ser inte vingarna lite vääl svepta för att vara en A-10? På´n igen! Quote
sleget Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 (edited) supermarine scimitar? Edit (Piaff) Ang föregående bild, jag hade absolut ingen som helst aning. Satt med flera olika förstoringar och försökte klura ut men ack nej så då drog jag till med favvon warthog om inte annat för att få stillat min nyfikenhet om vad det egentligen är på bilden. Edited November 9, 2005 by sleget Quote
GrodanBoll Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 Ingen Bucaneer eller Etendard, men väl en Scimitar! Starkt jobbat sleget, bollen är din... Quote
sleget Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 Ok, rusar runt med kameran i desperat jakt efter något att fota... Skall nog hitta något. Quote
Sytare Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 Okej, har intet med quizzen att göra, utan jag undrar om någon kan säga vad det är för RB som avfyras från planet. Sorry för OT Quote
Jolle Posted November 10, 2005 Report Posted November 10, 2005 skulle gissa på en ASM-N-7 Bullpup Quote
Sytare Posted November 10, 2005 Report Posted November 10, 2005 (edited) @Jolle Tack så mycket... Hittade t.o.m. en bildtext till Grodan Boll's bild där det stod att det var Bullpup-roboten. Tack för ditt svar. Förlåt OT'n, Back to Topic, Sleget har bollen Edited November 10, 2005 by Sg Toll Quote
Recommended Posts