Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Det där MÅSTE vara bakåtföraren på deras 8 hjuliga pansarbil "Luchs"

Det lilla, urläckram bandfordon som dom konstruerat heter Wiesel. Finns med 20mm akan, TOW och någon ambulansvariant. Ev finns fler versioner men de är de jag känner till på rak arm.

Posted (edited)
Hans Engström Posted den Jun 11 2004, 00:24 

Spähpanzer Luchs (mer specifikt tror jag det är bakåtföraren/radiomannen vi ser).

Helt riktigt! tänkte att det uppstickande huvudet skulle sätta lite huvudbry på er men Hans lurar man inte...

01407-ger_luchs.jpg

Edited by steelspear
Posted

Nä, det är inte Wiesel helller. Den här är ganska stor, undrar om det är en 70-tals konstruktion som fasats ut... fasen vad altzheimers är irriterande.

Posted

är det bara jag eller ser den ut att vara byggd på Sherman chassie? (tänker mest på drivhjul och bärhjul)

hm.. sist jag kollade så hette väl även Sherman M4? (M4A3 bla)

Posted

Jaha, här trodde man att man gått och hittat något riktigt klurigt men inte då.

Jag var nog för snäll när jag inte beskar bilden mer.

Tänkte först bara ta nosen och lura er att tro det var en LVTP7 :D

The Swede :baskerPa:

Posted

@ Swede

Damnation! mitt lilla försök till att vara bekväm misslyckades... ah well... och medan man tittar på "Patton - Pansargeneralen" så går nån och ger det rätta svaret...

Posted (edited)
@ Swede

Damnation! mitt lilla försök till att vara bekväm misslyckades...  ah well... och medan man tittar på "Patton - Pansargeneralen" så går nån och ger det rätta svaret...

:P ibland ska man ha lite tur

Edited by johanp
Posted

Om johanp inte bekräftat till i morgon förmiddag så lägger jag upp en ny... det verkar ju som om jag och The Swede är rätt överens men johanp kanske har lagt upp en slamkrypare... :baskerPa:

Posted (edited)
Gratis ledtråd:

Det är inte fordonet som denna rollperson delar namn med.  :camo:

Är inte det där Monsieur Leclerc ur "Allo, allo hemliga armén"?

Edit: Äsch, det är inte fordonet som denna rollperson delar namn med. Läskunnighet? :/

Ta bort!!!

Edited by eskil
Posted

Hmm, svårt detta.

Hjulet tycker jag se ut att komma från en Panzerkampfwagen III men jag är inte säker, tycker inte att resten av bilden stämmer in.

The Swede :)