Runningback Posted March 9, 2004 Report Posted March 9, 2004 @Mats Hehe, bra jobbat. Nu när man såg var den lilla bilden var tagen på vagnen så kunde till och med jag lista ut vad det var. Quote
The Swede Posted March 9, 2004 Author Report Posted March 9, 2004 Då måste jag svara BMP-3 den här gången. Det vi ser är tornets framsida, till vänster om kanonen i vagnens riktning. Jag tror att det tillochmed är denna bilden du beskurit: The Swede Quote
xteam Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 Visst är det så. 10poäng till C pansar Ny bild (hoppas denna är lite svårare då) : xteam Quote
xteam Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 MT-LB eller en BTR kanske? Nop, det är det inte, nästan rätt sida världen dock. xteam Quote
The Swede Posted March 10, 2004 Author Report Posted March 10, 2004 MT-LB eller en BTR kanske? Nja, karossen stämmer inte med dom vagnarna. Jag håller dock på att det är något ryskt med tanke på rökkastarna (gämför med BMP-3) men trots att jag bläddrat igenom "Lärobok utländsk materiel" har jag inte hittat något som stämmer. Jag tycker det ser ut som rutor på sidan (2 stycken) men det kan vara någon form av lucka. The Swede Quote
stridspitt90 Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 Är det en Brittisk Saxon APC ? Har aldrig sett en med rökkastarna placerade bak,längs med sidan iofsg. men Saxon får bli min gissning iallafall....... Quote
xteam Posted March 10, 2004 Report Posted March 10, 2004 Är det en Brittisk Saxon APC ?Har aldrig sett en med rökkastarna placerade bak,längs med sidan iofsg. men Saxon får bli min gissning iallafall....... Nädu, helt fel sida av världen (tror nästan inte man kan komma mycket längre ifrån ursprunget av denna). Den skall klara att göra 100km/h (obekräftat). xteam Quote
caridon Posted March 11, 2004 Report Posted March 11, 2004 tror jag hittade dit fordon http://homepage.eircom.net/~steven/images/japan-type-96.jpg dvs den japanska 8 hjuliga apc'n Type96 (tror tillockmed att det är samma bild ) /C - nu med i spelet :P Quote
xteam Posted March 11, 2004 Report Posted March 11, 2004 tror jag hittade dit fordon http://homepage.eircom.net/~steven/images/japan-type-96.jpg dvs den japanska 8 hjuliga apc'n Type96 (tror tillockmed att det är samma bild ) /C - nu med i spelet :P Caridon Jo, samma bild, men från annat ställe. Nu får jag be att få återkomma med nytt quizobjekt lite senare. Ingen annan som har något?? xteam Quote
caridon Posted March 12, 2004 Report Posted March 12, 2004 ok här kommer en ny bild åt folket. jag kommer att vara borta över helgen så svaret kommer tidigast söndag kväll (såvida ngn inte knäcker den idag innan 15.15) /C Quote
caridon Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 (edited) ok det var tunt med svar. skickar in en liten större bild i morgon och ger en leddtråd. vagnen är larvig och gammal. /C edit: här kommer bilden. Edited March 15, 2004 by caridon Quote
Lynx_39 Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 (edited) Är det nåt tjeckist ursprungsfabrikata? Lynx_39 *som börjar få ny livkraft efter all science-fiction på sistone* Edited March 15, 2004 by Lynx_39 Quote
caridon Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 Är det nåt tjeckist ursprungsfabrikata? Lynx_39 *som börjar få ny livkraft efter all science-fiction på sistone* nix fel spår. mer ledtrådar: det är en hög och ståtlig vagn /C Quote
niben Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 (edited) Skulle tro att den avbildar en M3 Grant/Lee (nån av dem) sett bakifrån ovansidan av 75mm kanontornet. http://www.wwiivehicles.com/html/usa/m3_mediumtank.html Man bör se likhet på bilden men sett från en annan vinkel! Ledtråden var mer att den var nitad och inte svetsad vilket jag minns var en av de större skillnaderna på M3 och de andra mer kända WW2 modellerna, om det nu är en M3 Edited March 15, 2004 by niben Quote
caridon Posted March 15, 2004 Report Posted March 15, 2004 Skulle tro att den avbildar en M3 Grant/Lee (nån av dem) sett bakifrån ovansidan av 75mm kanontornet. http://www.wwiivehicles.com/html/usa/m3_mediumtank.html Man bör se likhet på bilden men sett från en annan vinkel! Ledtråden var mer att den var nitad och inte svetsad vilket jag minns var en av de större skillnaderna på M3 och de andra mer kända WW2 modellerna, om det nu är en M3 niben Stämmer bra. det är en M3. bilden är tagen på IWM i london från balkongen. /C nu är det din tur att sätta up en bild Quote
UAV Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 (edited) En engelsk Ferret. http://www.thunderandsteel.co.uk/t_ferret.jpg Trodde först att det var en Saladin. Edited March 16, 2004 by UAV Quote
niben Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 (edited) En engelsk Ferret. http://www.thunderandsteel.co.uk/t_ferret.jpg Trodde först att det var en Saladin. UVA Mycket riktigt, det är en Ferret, en mycket trevlig liten tingest som jag inte skulle ha något emot att ha som en liten "sommarbil". Slår vilken liten engelsk cab som helst Det gick snabbt för övrigt. Får hitta en klurigare uppgift nästa gång. / niclas Edited March 16, 2004 by niben Quote
TEN Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 Under tiden så kan ni ju suga på den här: Quote
TEN Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 Det kanske är på plats för ett litet förtydligande. Fordonet på bilden faller egentligen inte inom ramen stridsfordon. Quote
Jimbo Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 det ser ut som ett svenskt fordon, rökkatstarna och blinkers tyder på detta... Men jag tror inte att det är en pbv302, blinkerserna sitter inte där... jag chansar på en Hederlig Svensk XA-180 SISU Quote
GeBe Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 Misstänkte att pbv:n inte var rätt svar. Säger i så fall Patg 203. Det ÄR ett 20mm Akan-torn från en pbv. Så vitt jag inte har fel... Quote
TEN Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 (edited) Jajjemän, visst är det en patgb203 Bilden visar området strax framför förardörren. Den här tror jag dock blir svår. Inte heller den ett stridsfordon. Ger mig tusan på att Swede fixar den i första försöket..... Edited March 16, 2004 by TEN Quote
GeBe Posted March 16, 2004 Report Posted March 16, 2004 He, något torn var visst inte med i bilden... Skulle gissa på någon form av minröjare... Quote
xteam Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Av bandet att döma så är det någon form av grävmaskin/ingenjörs fordon. Kan man kanske få en ledtråd på detta "icke-stridsfordon"?? Har tittat runt lite på dom splitterskyddade grävmaskinerna i FM, dock inte hittat någon med kedjorna på bilden. xteam Quote
TEN Posted March 20, 2004 Report Posted March 20, 2004 (edited) Okej, jag trodde The Swede skulle klippa den direkt...... Det är ett ingenjörsfordon (nästan) som är tillverkat i Kroatien. Edited March 20, 2004 by TEN Quote
Recommended Posts