Mats Posted January 4, 2004 Report Posted January 4, 2004 LuLIS står det, är inte det nåt som sitter i våra förvirrade Lvkv 90? (och andra luftvärnsgrejor) Quote
Elias Mårtensson Posted January 4, 2004 Report Posted January 4, 2004 Rätt... bilden är på Lvkv 90C, dock så kommer denna lucka att införas på samtliga Lvkv... // Elias Quote
Mats Posted January 4, 2004 Report Posted January 4, 2004 OK, var är det för lucka? Röret till vänster känns mycket bekant, men jag ser inte exakt vart det är än. Och jag trodde också att det var en C för man ser linern tydligt till höger och i nederkant. Och för att det var du Elias. Quote
Elias Mårtensson Posted January 4, 2004 Report Posted January 4, 2004 Det tyder på god slutledningsförmåga... kanske dags att döpa om sig.... Det är en nödytrymmningslucka, dock inte den bästa konstruktionen om jag själv får säga ur en systemsäkerhets syn... men men nu sitter den där och förhoppningsvis så kommer den inte användas... // Elias Quote
Calle no1 Posted January 4, 2004 Report Posted January 4, 2004 Var sitter denna lucka placerad? Quote
Mats Posted January 4, 2004 Report Posted January 4, 2004 Hehe, det tog mig ett tag att se den också, på bakpansaret ser du i den lilla bilden, Lvkv 90 har inga stridsluckor. Jag gissade att det var där eller längst in i stridsutrymmet där det också finns ett sånt rör vill jag minnas. Quote
The Swede Posted January 5, 2004 Author Report Posted January 5, 2004 Har dom tagit bort luckan i bakdörren eller kommer det att finnas två luckor? The Swede Quote
Lynx_39 Posted January 5, 2004 Report Posted January 5, 2004 Varför blev det helt plötsligt tillåtet att hoppa över en quizbild OP? Sist var det iaf tvärstopp...??? Lynx_39 Quote
The Swede Posted January 5, 2004 Author Report Posted January 5, 2004 Hoppsan, det var ju inte meningen. Inga nya bilder innan Lynx_39 har fått svar på sin bild. EDIT: Då kan jag väl passa på att lämna ett förslag själv. Landsverk pansarbil L-185 The Swede Quote
Lynx_39 Posted January 5, 2004 Report Posted January 5, 2004 =) Nu kan ni skriva vidare om era "rymdskepp"... FP 6 var det...eller L-185 om man så vill...i Danmark. Lynx_39 Quote
Elias Mårtensson Posted January 6, 2004 Report Posted January 6, 2004 Det kommer att finnas två luckor. // Elias Quote
xteam Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 En ny bild (så att tråden inte dör ut helt) : xteam Quote
Erik_G Posted January 7, 2004 Report Posted January 7, 2004 All too easy Här kommer nästa Quizbild.. inte så svår.. Quote
Mats Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Dålig fantasi du har Erik! pebevefyrahundraett Quote
Erik_G Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Dagens första quiz klarades så galant av Mats.. Svårt va.. lite dåligt med fantasi så här mitt i natten.. /E Quote
Mats Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Nja, men du kan ju inte ta bilder som du lagt upp på andra ställen. :P Nästa då... Quote
PingisÖga Posted January 8, 2004 Report Posted January 8, 2004 Den finska Marksman Anti luft värns bandvangnen månne?? ;) Allas eder pömisga PingisÖga Quote
roninn Posted January 10, 2004 Report Posted January 10, 2004 När jag visade min nya flickvän denna tråd höll hon på att säga upp bekantskapen med mig. Hon tyckte vi var helt galna som kunde först finna nöje i att identifera pansarfordon och två identifera fordon utifrån en svetsfog eller möjligen en lykta. Personligen tycker jag denna tråd är bland de bästa jag haft nöjet att besöka. ( Förresten är ju hon tjej så vad fan vet hon om vad vi killar gillar ;) ) Quote
PingisÖga Posted January 10, 2004 Report Posted January 10, 2004 (edited) Ber om ursäkt för min kakiga gissning :( Allas eder Korkade PingisÖga Edited January 10, 2004 by PingisÖga Quote
Mats Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Få som försöker. Behöver ni lite hjälp? Ledtråd: Detta är en optikdetalj, mycket viktig på fordon med denna funktionen. Quote
Mats Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Ja! Det är det, denna för att vara mera exakt, från A9, det var väll inte så svårt? Tog också en bild som låg uppe... Min klasskompis vagn visade det sig i höstas, Armén är liten... Quote
Erik_G Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Lustigt nog har jag varit på väg att gissa på den ett bra tag, men jag ville vara lite säkrare först.. /E Quote
Erik_G Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 ok, ny quiz.. inte så svår nu heller.. Stal denna bilden från nätet: vad ser man? vilket fordon? /E Quote
Mats Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Förarplatsen i en Bradley längst där inne. Tornet innanför beröringsskyddet till höger. Tittade på de bilderna när jag byggde min lilla Bradley. Quote
Erik_G Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 ge nån annan chansen Mats, det är inte bara du här.... visst är det en bradley.. bilden kommer från major robs motorpool E Quote
Mats Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 OK, jag får väll lugna mig lite då. Tar nästa också, en rätt enkel, men de e klippt ur en rätt tuff bild. Quote
Recommended Posts