Jump to content

Recommended Posts

Posted
Eftersom "Svensken" inte har postat ngt tar jag mig friheten att lagga in en, forhoppningsvis intressant bild, tagen IDAG faktiskt.

Ni far ocksa se storre delen av fordonet, vi far se om det blir nagra svarigheter..

Detta tord iaf vara en av de mer verklighetsbaserade posterna hittils i denna quiz :clap:

Och nej, det ar inte Tankbilen utan silouetten av det bepansrade fordonet till hoger i bild jag vill ha.

Mvh Tyrfing

En stor fet Cougar med någon sorts radar på taket?

Posted
Eftersom "Svensken" inte har postat ngt tar jag mig friheten att lagga in en, forhoppningsvis intressant bild, tagen IDAG faktiskt.

Ni far ocksa se storre delen av fordonet, vi far se om det blir nagra svarigheter..

Detta tord iaf vara en av de mer verklighetsbaserade posterna hittils i denna quiz :)

Och nej, det ar inte Tankbilen utan silouetten av det bepansrade fordonet till hoger i bild jag vill ha.

Mvh Tyrfing

En stor fet Cougar med någon sorts radar på taket?

Nej tyvarr..

For att underlatta, det runda ar faktiskt en uppluckad lucka. :)

Posted

Ger mig på en gissning till sen lägger jag ner.

fordonet ser så jäkla stort ut mot lastbilen så det kanske är bakändan på en M109 howitzer

Posted (edited)

ringo, nej tyvarr, inte ett ratt nagonstans ;)

F.O Ar fordonet i fraga narmre kameran an lastbilen.. Det ar ett ganska stort fordon, men inte sa gigantiskt..

Ngn fler som vill forsoka sig pa en gissning eller ska jag utoka bilden med en del av ytterligare ett fordon av samma typ?

Edited by Tyrfing
Posted (edited)

En Wildcat

(DVS en Fuchs med ett Gepard-torn)

Edit: Man ska läsa alla ledtrådar också. Uppluckad lucka - inte någon radar...

Edited by eskil
Posted

Nej och nej.. Kom igen nu SoldF!

Imorgon när jag kommer hem ska jag expandera bilden och ta med fronten på ett annat fordon av samma typ i samma konvoj..

Posted
Kan det vara en brittisk Saxon då?

:huh:

Bra jobbat Ringo.

Har kommer "hela" bilden.

Vet ej vilka dessa Saxons tillhor dock, taget "ngnstans" i norra Irak..

Tippar pa en Irakisk Armeenhet.

saxon.jpg

Posted
Kan det vara en brittisk Saxon då?

:D

Bra jobbat Ringo.

Har kommer "hela" bilden.

Vet ej vilka dessa Saxons tillhor dock, taget "ngnstans" i norra Irak..

Tippar pa en Irakisk Armeenhet.

Blev lite enklare när man trixat lite med bildens kontrast.

Här kommer en ny bild:

Quiz-7.jpg

Posted

Jag ville först få det till en M60 med minvält, lysena är ju av samma typ, men den ser ju inte ut att ha något torn. Men jag har sett just det där lamparrangemanget någonstans innan. Så slog det mig att M1 Abrams har samma typ av lampor, och där finns det ju en tornlös variant vid namn M1 Panther, som har minvält som mer eller mindre standardutrustning. Den har ju det lyktarrangemanget.

MEN så heter den ju M1 Panther II för att vara exakt, och därför måste det ju finnas en Panther I, och den baseras på M60, så nu är vi tillbaka till början igen.. M60 Panther är det bestämt eftersom jag hittade detta på the interwebz:

751px-M60-panther-mcgovern-base.jpg

/E

Posted
Jag ville först få det till en M60 med minvält, lysena är ju av samma typ, men den ser ju inte ut att ha något torn. Men jag har sett just det där lamparrangemanget någonstans innan. Så slog det mig att M1 Abrams har samma typ av lampor, och där finns det ju en tornlös variant vid namn M1 Panther, som har minvält som mer eller mindre standardutrustning. Den har ju det lyktarrangemanget.

MEN så heter den ju M1 Panther II för att vara exakt, och därför måste det ju finnas en Panther I, och den baseras på M60, så nu är vi tillbaka till början igen.. M60 Panther är det bestämt eftersom jag hittade detta på the interwebz:

/E

Härligt resonemang! Inte så mycket att diskutera här - visst är det rätt!!!!

Gratulerar Erik och kastar över den förgyllda stödrullen till honom!!

Posted

Ouch.. höll på att få den på foten..

Här kommer en ny quiz.

pzquiz_020.jpg

Det finns mycket att säga om denna vagnen, men jag tror ni klarar detta utan ledtråd.

/E

Posted
Lite svårt att säga exakt med en så beskuren bild.

Nej det är det inte.. så du får inte helgardera ditt svar.. :P

/E