Fj Fjun Posted March 15, 2006 Report Posted March 15, 2006 Ser ut som om den bär på ngn form av fordonsmatta.. Är jag ute på cykeln? Quote
Mats Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Ledsen att svaret tog lång tid men jag har varit ute på vift. Ja, såklart är det en Chieftain AVRE. Quote
GrodanBoll Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Förlåt en okunnig OT fråga, men vad är dom där mattrullarna för något? Och vad används de till? Quote
Mats Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Förstärka markens bärighet, någon ingenjör kan säkert fylla på. Fascinerna (knippena av rör) är till för att fylla exempelvis diken eller stridsvagnsgravar. Quote
Sytare Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 (edited) Till vänster så är det en mattrulle. Den används på sankmark för att öka framkomligheten för efterföljande fordon. Fungerar genom att mattan fördelar fordonens tyngd över en större yta. Tull höger, de svarta rören, de är så kallade Faschkiner. De läggs i diken som utfyllnad, och när dem ligger där så är det bara att köra över, och även om det rinner vatten i diket så är ju faschkinerna gjorda av rör, så det strömmar bara rakt igenom. Fan så puck2, och nej, jag är inte Ingetgör... Edited March 16, 2006 by Sg Toll Quote
Ringo Posted March 16, 2006 Report Posted March 16, 2006 Yea! Im in the zone!!! B) Här kommer nästa bild: Quote
Ringo Posted March 18, 2006 Report Posted March 18, 2006 Dåligt med förslag!! Här kommer en ny och improved bild Och nej, det röda är inte blod :P Quote
ice_drop Posted March 20, 2006 Report Posted March 20, 2006 en spansk VEC Reconnaissance vehicle som i grunden är baserad på BMR-600. Quote
Ringo Posted March 20, 2006 Report Posted March 20, 2006 (edited) en spansk VEC Reconnaissance vehicle som i grunden är baserad på BMR-600. Det tog sin duktiga tid men så blev oxå den första gissningen korrekt Visst är det en VEC Reconnaissance vehicle/ BMR 600 parkad vid vakten på CV ice_drop, shoot! edit: Svensk grammatik m.m Edited March 20, 2006 by Ringo Quote
Skuggan Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 målningen tyder på att det är franskt iaf.... hmm... ser ut som den har ett torn iaf... men, det är väl inte så enkelt att det är en Leclerc? Quote
Mattsson Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 målningen tyder på att det är franskt iaf....hmm... ser ut som den har ett torn iaf... men, det är väl inte så enkelt att det är en Leclerc? Inte Leclerc.......... Quote
Mattsson Posted March 23, 2006 Report Posted March 23, 2006 jag gissar på en amerikansk aav-70 Nope Quote
Ringo Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 (edited) Får man gissa igen? isf säger jag att det är en ASCOD edit: Förtydligande, jag tror det är en ASCOD-ULAN. cammot ser mer österrikiskt ut än spanskt Edited March 24, 2006 by Ringo Quote
Mattsson Posted March 24, 2006 Report Posted March 24, 2006 (edited) Kanske den här var lite för svår så jag ska vara snäll och ge er en ledtråd: Just det här fordonet gillar hästar, faktiskt dubbelt så mycket mer än sin nära broder. Nu blev det lättare va? Får man gissa igen? isf säger jag att det är en ASCOD Det kan vara en Ascod, men jag vill ha ett mer exakt svar. Så du får ett försök att pricka rätt fordon. EDIT: edit: Förtydligande, jag tror det är en ASCOD-ULAN. cammot ser mer österrikiskt ut än spanskt Japp en Ulan (fan vad fult det här blev) Edited March 24, 2006 by Mattssonmannen Quote
Ringo Posted March 30, 2006 Report Posted March 30, 2006 Får väl slänga in en själv. Vad kan detta vara? Quote
Recommended Posts