The Swede Posted March 8, 2006 Author Report Posted March 8, 2006 Vad tusan är detta? Det har gått två dar och ingen har lyckats knäcka bilden? Jag som avsiktligt lätt bli att gissa för att ge er andra en chans. Nåväl, om ingen löst det till i morgon bitti kommer jag att göra det. The Swede Quote
Ringo Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 Intreörbilder är ju skitsvåra The swede, om du nu vet vad det är vi ser på bilden, kan du då inte komma med en liten hint till oss vanliga dödliga? Quote
Erik_G Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 Vad tusan är detta?Det har gått två dar och ingen har lyckats knäcka bilden? Jag som aviktligt lätt bli att gissa för att ge er andra en chans. Nåväl, om ingen löst det till i morgon bitti kommer jag att göra det. The Swede Ja, katten vad alla tiger.. jag får väl komma med en ledtråd då.. /E Quote
dxl Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 (edited) Kan det vara en klassiskt tysk Tiger? (jag har iaf en bärgartiger i garderoben som ligger och väntar på att klistras ihop) Edited March 8, 2006 by dxl Quote
Erik_G Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 Kan det vara en klassiskt tysk Tiger? (jag har iaf en bärgartiger i garderoben som ligger och väntar på att klistras ihop) Det kan det vara.. och det är det också.. Bilden är från Bovington från när de renoverade en Tiger 1E där. Hoppades på att den fräscha loken skulle göra det lite svårare att gissa... /E Quote
dxl Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 (edited) Aj där ser man, önskar jag kunde säga tredje gången gillt men jag har tappat räkningen på alla mina felaktiga gissningar. Bilden sa mig faktiskt inte så mycket, din lilla ordlek ledde mig dock rätt och det i kombination med att det så uppenbart finns en Tiger bärgare gjorde det ganska enkelt bilden ska ju redigeras också, men den kommer upp så snart jag klippt och fipplat och så Edited March 8, 2006 by dxl Quote
dxl Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 Ja då ska vi se: Namn på vagnen och tillverkningsland räcker, kan du varianten så blir det en AK i guld i pris. Quote
dxl Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 Lägger in en ny bild här då Samma bild fast lite förstorad Quote
dxl Posted March 9, 2006 Report Posted March 9, 2006 hmm, var det så svårt här kommer en ny bild då: http://www.dxl.gameclan.nu/strfq/quoz1.jpg ny bild samma vagn (inte samma individ dock) Quote
dxl Posted March 9, 2006 Report Posted March 9, 2006 (edited) samma bild som ovan http://www.dxl.gameclan.nu/strfq/quoz2.jpg det är lite medvetet att bilden blir så stor. Men om det blir jobbigt så högerklicka på bilden och sedan på egenskaper och gå till sidan där bilden ligger, där blir den lite mindre. Iaf på min skärm så blir det ganska stort här. Edited March 9, 2006 by The Swede Quote
dxl Posted March 9, 2006 Report Posted March 9, 2006 Jupp och korrekt. här är bilderna (lite mindre den här gången) första bilden andra bilden Quote
The Swede Posted March 9, 2006 Author Report Posted March 9, 2006 Arrrghhhhh, tro fan att jag inte såg vad de två första bilderna föreställde. Jag har aldrig sett en A7V underifrån Ny bild: The Swede Quote
Ringo Posted March 10, 2006 Report Posted March 10, 2006 kan det vara en m26 Pershing:s avgasblås vi ser här månne?? Quote
The Swede Posted March 10, 2006 Author Report Posted March 10, 2006 Den här gången gissade du bättre Ringo. :P Helt rätt, din fråga. Quote
Ringo Posted March 10, 2006 Report Posted March 10, 2006 Tack! Har fixat så jag kan lägga ut bilder nu så här kommer en: lite smal kanske men den blir bredare om ingen knäcker den Quote
The Swede Posted March 10, 2006 Author Report Posted March 10, 2006 Va fan är det här? Ett stridsfordon med reling? Det är väl ingen jävla båt du lagt upp va? :P Quote
GrodanBoll Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Ser ut som amerikanskt cammo.. AAV-7? (marinsoldater torde ju värdesätta en reling)... Quote
Ringo Posted March 11, 2006 Report Posted March 11, 2006 Va fan är det här? Ett stridsfordon med reling?Det är väl ingen jävla båt du lagt upp va? :P Nä nån båt är det ej! En pansarknekt som jag skulle aldrig ta i en båt med tång! Ha ha, det blev ju kul.. tång - gräs i vatten, växer ibland på båtar tång - ngt man greppar saker med för att hålla dem på avstånd Ser ut som amerikanskt cammo.. AAV-7? (marinsoldater torde ju värdesätta en reling)... Nope det är ingen AAV-7. inte heller är det ngt amerikanskt. MEN den är amfibisk liksom AAV-7:an Quote
Ringo Posted March 12, 2006 Report Posted March 12, 2006 Det gissas lite dåligt här tycker jag. Får väl komma med lite mer ledtrådar: - "Räcket" och allt där ovan är utrustning som bara finns på varianter av det här fordonet. - Den produceras nån stans i Europa. Imorrn kväll breddas bilden om ingen kommer på vad det är innan dess Quote
eskil Posted March 13, 2006 Report Posted March 13, 2006 Målningen ser tysk ut så jag gissar på Fuchs i någon signalspanings- eller störsändningsvariant (vilket skulle förklara allt junk på taket). Quote
Vikström Posted March 13, 2006 Report Posted March 13, 2006 En fuchs med någon typ av radar skulle jag tro. Radarantennen är det "runda" till höger Quote
Ringo Posted March 13, 2006 Report Posted March 13, 2006 Målningen ser tysk ut så jag gissar på Fuchs i någon signalspanings- eller störsändningsvariant (vilket skulle förklara allt junk på taket). En fuchs med någon typ av radar skulle jag tro. Radarantennen är det "runda" till höger Katjing!! Visst är det en Fuchs och visst är det en signalsspanings/störninggerät på taket . Geräten sitter på en utfällbar bom och på det sättet når man oanade höjder... @ eskil, du var först. bollen är hos dig Quote
eskil Posted March 14, 2006 Report Posted March 14, 2006 (edited) @ eskil, du var först. bollen är hos dig Va, var det rätt!? Det var som sjutton! Då ska vi se här. Den här borde vara ganska lätt. Edited March 14, 2006 by eskil Quote
Ringo Posted March 14, 2006 Report Posted March 14, 2006 (edited) En Jagdpanther?? Fan Blev pucktvåa!! Tog för lång tid på mig att bestämma om det var en panther eller tiger Edited March 14, 2006 by Ringo Quote
eskil Posted March 14, 2006 Report Posted March 14, 2006 Visst är det en Jagdpanther. Alldeles för lätt, eller hur? Din tur Rickard Quote
Recommended Posts