Stella-Polaris Posted December 29, 2005 Report Posted December 29, 2005 Vad är det för fordon? /E Ett skitfordon. :P Då måste det vara en Pebba Quote
Erik_G Posted December 30, 2005 Report Posted December 30, 2005 Vad är det för fordon? /E Ett skitfordon. :P Då måste det vara en Pebba PASSA DIG! Det var dessutom fel... /E Quote
The Swede Posted December 30, 2005 Author Report Posted December 30, 2005 Man kan väl säga att det svenska bidraget till denna vagn var det enda som var bra med den. @Stella-Polaris Akta dig. ;) Quote
Erik_G Posted December 30, 2005 Report Posted December 30, 2005 Man kan väl säga att det svenska bidraget till denna vagn var det enda som var bra med den. @Stella-Polaris Akta dig. ;) Dubbelt så bra tillochmed.. Quote
Mattsson Posted December 31, 2005 Report Posted December 31, 2005 Vild gissning: Sergeant York? Quote
Erik_G Posted December 31, 2005 Report Posted December 31, 2005 Vild gissning: Sergeant York? Äntligen. Skönt med avslut innan årsskiftet. Vassego att ta vid och lägg in vad som skulle kunna vara årets sista eller årets första quiz Quote
Mattsson Posted December 31, 2005 Report Posted December 31, 2005 Vild gissning: Sergeant York? Äntligen. Skönt med avslut innan årsskiftet. Vassego att ta vid och lägg in vad som skulle kunna vara årets sista eller årets första quiz Bild kommer senare idag. ;) Quote
Mattsson Posted December 31, 2005 Report Posted December 31, 2005 Nu ska jag vara lite ful och ge er årets sista och nästa års första quiz: Och jag vill veta: 1: Vad det är för fordon 2: Vad heter konstruktören Gott nytt pansarår och lycka till! Quote
Hans Engström Posted January 1, 2006 Report Posted January 1, 2006 (edited) Nu ska jag vara lite ful och ge er årets sista och nästa års första quiz: Och jag vill veta: 1: Vad det är för fordon 2: Vad heter konstruktören Gott nytt pansarår och lycka till! 1. Quadricycle 'motor scout' med Maxim kulspruta. 2. Frederick Simms Året är 1898. Har bilden som fotografi. Edited January 1, 2006 by Hans Engström Quote
Mattsson Posted January 1, 2006 Report Posted January 1, 2006 Nu ska jag vara lite ful och ge er årets sista och nästa års första quiz: BILD Och jag vill veta: 1: Vad det är för fordon 2: Vad heter konstruktören Gott nytt pansarår och lycka till! 1. Quadricycle 'motor scout' med Maxim kulspruta. 2. Frederick Simms Året är 1898. Har bilden som fotografi. Du är helt rätt i år. Så vassego. Quote
Hans Engström Posted January 1, 2006 Report Posted January 1, 2006 (edited) Får ta en textbaserad (om det godkänns). Vilket fordon beskrivs? 2x240 hästkrafters motorer 40 tons vikt toppfart 17 kilometer i timmen dubbel uppsättning av beväpningen Edited January 1, 2006 by Hans Engström Quote
Sttochen Posted January 1, 2006 Report Posted January 1, 2006 (edited) Får ta en textbaserad (om det godkänns). Vilket fordon beskrivs? 2x240 hästkrafters motorer 40 tons vikt toppfart 17 kilometer i timmen dubbel uppsättning av beväpningen Tzar-tank? tillägg: Tzar-tank: Weight: c. 40 tons Length: 17,8 m Height: 10 m Width: 9 m Crew: 10 Gun: 2 + 2/7,92 mm Engines: 2x240 hp Speed: 17 km/h Edited January 2, 2006 by Sttochen Quote
Sttochen Posted January 2, 2006 Report Posted January 2, 2006 (edited) Tzar tank stämmer bra. Udda sak den där Tzar-tank... NYTT FORDON Jag vill ha svar på två frågor: 1. Vad är detta för fordon? 2. Den har en likhet med Tzar-tanken, vilken? Edited January 2, 2006 by Sttochen Quote
Erik_G Posted January 2, 2006 Report Posted January 2, 2006 Tzar tank stämmer bra. Udda sak den där Tzar-tank... NYTT FORDON Jag vill ha svar på två frågor: 1. Vad är detta för fordon? 2. Den har en likhet med Tzar-tanken, vilken? Kan det vara en SSG120 aka AMOS aka grkpbv 90120? Likheten skulle då vara 2 x huvudbeväpning. /E Quote
Sttochen Posted January 2, 2006 Report Posted January 2, 2006 Rätt Damn, visste att den var för enkel. Mysig pryl det där. Att sova i samma garage som två st är en trevlig känsla Quote
Erik_G Posted January 3, 2006 Report Posted January 3, 2006 Ok, en enkel: För att göra det lite svårare måste ni svara med originalbilden, den finns på in-ter-net... /E Quote
Erik_G Posted January 3, 2006 Report Posted January 3, 2006 Ok, en enkel: För att göra det lite svårare måste ni svara med originalbilden, den finns på in-ter-net... /E Trodde någon (The Swede) skulle klippa denna direkt. Bilden har jag hittat mha google, vagnens typbeteckning och en akronym. /E Quote
The Swede Posted January 8, 2006 Author Report Posted January 8, 2006 Nu får vi pusha lite här tror jag. Jag kommer inte att svara då jag löst frågan utom tävlan. Ledtråd: vagnen har på sätt och viss svensk anknytning, fast kanske inte i just detta utförande. Quote
Erik_G Posted January 8, 2006 Report Posted January 8, 2006 Ledtråd: vagnen har på sätt och viss svensk anknytning, fast kanske inte i just detta utförande. Ja, nu blev det nog enklare :P Man skulle också kunna säga att man kan se vem som använder den, kanske inte po lacken men väl po någonting annat. Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg kan inte komma på bättre ledtrådar än mig! /E Quote
Erik_G Posted January 10, 2006 Report Posted January 10, 2006 Nu borde ni se vad det är för typ av fordon iallafall /E Quote
Hans Engström Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 Ja vilket fordon det är tror jag mig veta sedan första bilden, men bilden på nätet kan jag fanken inte hitta, och den näst sista ledtråden är mig obegriplig. Quote
The Swede Posted January 11, 2006 Author Report Posted January 11, 2006 Ja vilket fordon det är tror jag mig veta sedan första bilden, men bilden på nätet kan jag fanken inte hitta, och den näst sista ledtråden är mig obegriplig. Den är troligtvis inte militär med den målningen, vilka skulle det då kunna tänkas vara som använder den? Quote
Ace Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 Att fler än militären använder M113-vagnar är väl känt. Både polisen och NASA har ett antal (det syns väl som Erik G påpekar om inte annat på lacken... ( Hans; nudge, nudge ) Den svenska kopplingen stavas väl Axvall? Men VILKEN polis i VILKEN delstat har jag ingen aning om... Och bilden har jag inte funnit, vilket var ett av Eriks ställda krav....... Quote
Hans Engström Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 (edited) Po lacken ---> polacken, letat febrilt för en United Defense vagn som demas för Polska armén.... Edited January 11, 2006 by Hans Engström Quote
Rickard N Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 "kanske inte po lacken" skrevs väl ändå, skämmes Quote
Erik_G Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 Se det som en del pansarquiz och en del "söka på internet-övning". Två sökord använde jag, det ena har ni nog listat ut, det andra, tja, det återstår att klura ut. /E Quote
The Swede Posted January 11, 2006 Author Report Posted January 11, 2006 Den svenska kopplingen stavas väl Axvall? Faktiskt inte, det var banden jag tänkte på. Quote
Rickard N Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 (edited) Kanskedenhär!? (blått bälte i Google-Fu iaf ) Edited January 11, 2006 by Rickard N Quote
Erik_G Posted January 11, 2006 Report Posted January 11, 2006 Kanskedenhär!? (blått bälte i Google-Fu iaf ) Vilka var sökorden? /E Quote
Recommended Posts