Mats Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 Nej. Men det är ett annat avlångt land. Quote
Erik_G Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 Nej. Men det är ett annat avlångt land. Det är en italiensk DARDO. Så, får jag lägga ut två quizar på raken nu, när jag klarade två i rad eller? Tornet som Mats far efter är det Hitfist-torn som sitter på flera andra stridsfordon, som iallafall minst två har varit med i quizen innan. /E Quote
Mats Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 Helt riktigt. Identifiera gärna övriga fordon i bilden. Quote
Erik_G Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 Helt riktigt. Identifiera gärna övriga fordon i bilden. En massa måltavlor (HMMWVs, en "Eländewagen" och något som ser ut som någon form av brittisk lastbil, men som skulle kunna vara en IVECO.), en Challenger II och en pansarbil av någon sort, VAB? Var är bilden tagen? Challengern och lastbilarna bredvid är ju målade i det mönster som fordonen i BATUS är målade (British Army Training Unit Suffield), en enhet som är placerad i Suffield i kanada. Britternas motsvarighet till jänkarnas NTC. Det skulle kunna förklara det sönderkörda utseendet hos Challengern då iallafall de fordon som används på NTC slits väldigt hårt. Edit: om bilden är tagen i kanada så är det kanske inte en geländerwagen, utan en kanadensisk Iltis som syns i bakgrunden... /E Quote
Mats Posted October 13, 2005 Report Posted October 13, 2005 Ja, HMMWVs, fransk lastbil, Renault vill jag minnas och en VAB. MB GW270. Dardo. Trasig CR2 och Bedfords i brittisk OPFOR-målning. Bilden är tagen på på Salisbury Plain Training Area i sydvästra England. Motsv. NTC/BATUS i England. Quote
Mats Posted October 14, 2005 Report Posted October 14, 2005 Det är en italiensk DARDO.Så, får jag lägga ut två quizar på raken nu, när jag klarade två i rad eller? /E Du måste bli snabbare. Quote
Erik_G Posted October 15, 2005 Report Posted October 15, 2005 Du måste bli snabbare. Ja ja.. har inte haft tid att pilla med bilder när jag varit hemma.. Men men.. Nu blir det "tre i rad" Warrior OPV MSTAR. Såg den på Accurate-Armours hemsida för några år sedan och tyckte den var cool.. stridsfordon med radar är ju ballt Nya bilder kommer på söndag kväll när jag är hemma! Quote
Mats Posted October 15, 2005 Report Posted October 15, 2005 Helt riktigt, men det är en POS enligt besättningen. Quote
Erik_G Posted October 15, 2005 Report Posted October 15, 2005 Helt riktigt, men det är en POS enligt besättningen. Rätt mycket brittiskt som är POS Quote
Stella-Polaris Posted October 16, 2005 Report Posted October 16, 2005 Helt riktigt, men det är en POS enligt besättningen. Rätt mycket brittiskt som är POS Ursäkta men vad är en POS? Quote
Mats Posted October 16, 2005 Report Posted October 16, 2005 Leda egen indirekt eld. Upptäcka fiendens indirekta eld och rörliga mål på marken. Förstod jag det som. Quote
Stella-Polaris Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Chassit är väl en T-64:a. Känner dock inte riktigt igen tornet. Men min gissning är t-64. Quote
Erik_G Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Chassit är väl en T-64:a.Känner dock inte riktigt igen tornet. Men min gissning är t-64. Visst är det en T-64.. Bi maj gäst /E Quote
Stella-Polaris Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 (edited) Svart-vitt var kul. Här med än dåligare kvalitet.. Edited October 17, 2005 by Stella-Polaris Quote
eskil Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Tycker att det ser ut som tornet på en Pzkfw-1 fast med en massa skräp på. Gissar hejvilt på Bergpanzer-I Quote
Stella-Polaris Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Tycker att det ser ut som tornet på en Pzkfw-1 fast med en massa skräp på.Gissar hejvilt på Bergpanzer-I Tyvärr!! ingen av dem. Fanns bergpanser-1? Quote
eskil Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Fanns bergpanser-1? Ingen aning! :P En helt vild gissning som sagt... Quote
Stella-Polaris Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Lägger in en bild med mera detaljer. Liten led tråd: Allt är inte guld som glimmar Quote
Stella-Polaris Posted October 18, 2005 Report Posted October 18, 2005 (edited) Får nog komma med en ledtråd: På bilden syns även ett tillbehör till vagnen. Detta tillbehör är viktigt om du vill fälla ett avgörande med vagnen. Edit: la in en bild också..Nu borde den inte bli långlivad... Edited October 19, 2005 by Stella-Polaris Quote
Stella-Polaris Posted October 19, 2005 Report Posted October 19, 2005 Sd.Kfz.250 ? Nej, det är ingen halvbandare. Quote
GrodanBoll Posted October 19, 2005 Report Posted October 19, 2005 "Fälla ett agörande"? Den subtila hinten får mig att helt förutsättnigslöst säga ASU-57! Quote
Stella-Polaris Posted October 19, 2005 Report Posted October 19, 2005 "Fälla ett agörande"? Den subtila hinten får mig att helt förutsättnigslöst säga ASU-57! Visst är det en ASU-57 under avlastning från fällningsrampen.. Ok, GrodanBoll du får hoppa vidare Quote
Stella-Polaris Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 GrodanBoll dröjer så jag kastar in ett fordon. Inget stridsfordon i ordetsbemärkelse i sig men jag tycker det är så fränt att jag inte kan låta bli. Vilken funktion har fordonet och vilken modellbeckning har det. ledtråd Torde vara lättare för en privatperson att få inneha en LEO 2, inkl vapen och am, än att få ha denna maskin : ) Quote
CBRN-fåne Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Det ser ut som bostadsvagnen till de ryska mobila strategiska missilstyrkorna. Jag har bara sett den med hjul men ovandelen är mycket lik dessa. Inget namn tyvärr. Quote
Stella-Polaris Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Det ser ut som bostadsvagnen till de ryska mobila strategiska missilstyrkorna.Jag har bara sett den med hjul men ovandelen är mycket lik dessa. Inget namn tyvärr. Ingen bostadvagn.. Quote
Recommended Posts