Jolle Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Kan det vara ngn form av färje-tp alternativt del till en bro? Varför det skulle vara svårare för en privatperson att äga en sådan än en Leo2:a har jag dock ingen aning om..så risken finns ju att jag har fel Quote
Erik_G Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Det är världens enda atomdrivna bandvagn.. Men den är så hemlig att det inte står någonting på nätet om den, iallafall inte enligt google.. /E Quote
Stella-Polaris Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Det är världens enda atomdrivna bandvagn.. Men den är så hemlig att det inte står någonting på nätet om den, iallafall inte enligt google.. /E Fan vet om du kunde den eller om du bara spexade Vet faktiskt inte om den är atomdriven eller har motor så du får rätt Erik G Detta, mina Damer och herrar är en Rysk Kärnkraftsgenerator vagn modell TES-3. Den lär behövas för att deras svetspinnar är så jävla tjocka......Skulle vara roligt att veta hur många watt den producerar All herder till Erik G om han kunde den Quote
Erik_G Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Det är världens enda atomdrivna bandvagn.. Men den är så hemlig att det inte står någonting på nätet om den, iallafall inte enligt google.. /E Fan vet om du kunde den eller om du bara spexade Vet faktiskt inte om den är atomdriven eller har motor så du får rätt Erik G Detta, mina Damer och herrar är en Rysk Kärnkraftsgenerator vagn modell TES-3. Den lär behövas för att deras svetspinnar är så jävla tjocka......Skulle vara roligt att veta hur många watt den producerar All herder till Erik G om han kunde den Öööööööhh.. ja, självklart, vet inte alla det? Skämt å sido, jag gissade på att den hade något med kärnkraft att göra för den är uppenbarligen sovjetisk, stor som fan och ovälkommen i sverige Det vore ju typiskt sovjetiskt att tillverka en experimentvagn som drivs av kärnkraft.. men det är nästan ännu mer sovjetiskt att bygga ett bandgående kärnkraftverk.. "- Kamrat Ivanov, kärnkraftverk 213 har precis exploderat, vad ska vi göra? Kharkov är helt nedsläckt" "- Rulla in TES-3an och spärra av överallt och säg inget till någon" Jag lämnar quizzen öppen.. feel free to contribute! /E Quote
CBRN-fåne Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 TES-3 har en reaktor som påminner om de ryska ubåtsreaktorerna men den är luftkyld och vattenmodererad och har en termisk effekt på 5 MW (motsvarar ca 1,5 MW elektrisk). Systemet lastades på fyra fordon och togs i drift 1961. Tanken var att de skulle användas vid anläggandet av nya städer och anläggningar i Sibiren och liknande ställen där det är lång till närmaste kraftledning. Kör dit reaktorn och gör el tills det lokala kraftverket är klart. Den togs ur drift 1965. TES-3 är namnet på själva reaktorn som även kunde monteras på tåg. Det fanns även planer på att sätta den på oljeplatformer. Jag borde ha plockat den men ibland slinter man i tankearbetet. Quote
GrodanBoll Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 (edited) Tack för att du sköter showen under min frånvaro, Stella! Förlåt för allt söl, men här kommer en goding att bita i (om det forfarand är jag som har bollen? Annars får ni strunta i mig!): Edited October 21, 2005 by GrodanBoll Quote
GrodanBoll Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 Nope, ingen Merkava... Bilden var kanske lite snål. Blir det inga fler gissningar snart så får jag lägga ut en större. Quote
GrodanBoll Posted October 23, 2005 Report Posted October 23, 2005 (edited) Eftersom inga fler gissningar kommer så får ni en bättre bild. Måhända blir det för enkelt, men vi får väl se... Edited October 23, 2005 by GrodanBoll Quote
UAV Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Precis som det är dags för ledtrådar. Quote
GrodanBoll Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Precis som det är dags för ledtrådar. Va f-n, jag har fått EN gissning på två bilder?? Kom igen nu! Men vill ni ha ytterligare bilder/ledtrådar så lovar jag att lägga upp under morgondagen... Quote
GrodanBoll Posted October 25, 2005 Report Posted October 25, 2005 Tyvärr, Erik G... Men fortsätt gissa, du var inte så långt ifrån! F.K Fjun; Jag har ingen aning, men du har säkert rätt. Du får en symbolisk guldskäna i protokollet! Ledtråd: Vagnen är beväpnad med en 105 mm kanon, och har användts i strid av Indien. Nu måste antalet möjliga kandidater ha minskat? Quote
Erik_G Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Tyvärr, Erik G... Men fortsätt gissa, du var inte så långt ifrån! F.K Fjun; Jag har ingen aning, men du har säkert rätt. Du får en symbolisk guldskäna i protokollet! Ledtråd: Vagnen är beväpnad med en 105 mm kanon, och har användts i strid av Indien. Nu måste antalet möjliga kandidater ha minskat? Visste inte att Indien haft Abbot.. men nu vet jag det.. så därför gissar jag på Abbot. Om inte om hade varit hade jag haft i min ägo ett gäng fina bilder på en knappblå Abbot och en lika knallblå "Costello".. eller ja, den där Pbv´n som Abboten bygger på.. Men engelska heltäckningsmattor kan göra elaka saker med minneskort :( /E Quote
Fj Fjun Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Och jag rättar mig själv, det är inte alls någon GMC i bakgrunden utan en (naturligtvis); Dodge WC-54 i ambulansutförande. Så nu har jag funnit ro i själen igen :P Quote
GrodanBoll Posted October 26, 2005 Report Posted October 26, 2005 Bra, Erik_G, visst är det en Abbot! För övrigt ska det finnas en neongul sådan att hyra i London för att åka runt på sightseeing med... Bollen är din! Quote
Pansardvärg Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 Lägger upp en lätt rackare mest för att få fart på tråden igen: Quote
Erik_G Posted November 8, 2005 Report Posted November 8, 2005 i skala 1/35 tillochmed.. skulle jag tro Sorry, hade glömt av quizen /E Quote
Pansardvärg Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 (edited) Visst är det ett kattkräk i skala 1/35 Alltså Sd.kfz 234/2 "Puma" Edited November 9, 2005 by Pansardvärg Quote
eskil Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 Då är det väl min dur dårå. Was ist das? Quote
The Swede Posted November 9, 2005 Author Report Posted November 9, 2005 12,8cm selbst-fahrlafette L/61 "Sturer Emil" Quote
eskil Posted November 9, 2005 Report Posted November 9, 2005 12,8cm selbst-fahrlafette L/61 "Sturer Emil" Jag som trode att någon skulle gissa på Nashorn först, men icke då! Din tur Swede. Quote
The Swede Posted November 9, 2005 Author Report Posted November 9, 2005 12,8cm selbst-fahrlafette L/61 "Sturer Emil" Jag som trode att någon skulle gissa på Nashorn först, men icke då! Din tur Swede. Hehehe, har precis läst en artikel om Sturer Emil i AFV modeller samt att min kompis satt och byggde på en sådan på hobbymässan som var nu i helgen. Släpper frågan fri. The Swede Quote
HrH Posted November 12, 2005 Report Posted November 12, 2005 Frågan är fri, jamen då laddar vi projektorn och visar följande bild.... Bildens dåliga kvalité beror på 5 ggrs förstoring av orginalbild Så vad har vi här egentligen ? HrH Quote
The Swede Posted November 12, 2005 Author Report Posted November 12, 2005 Jadu, ser ut som fästet till en bogserögla men det är väl ungefär allt jag ser. Quote
The Swede Posted November 25, 2005 Author Report Posted November 25, 2005 Kom igen med ny ledtråd annars blir frågan fri. The Swede *Quizmaster* Quote
Recommended Posts