VKT M39 Posted January 26, 2003 Report Posted January 26, 2003 (edited) Vild gissning, men inte råkar ni väl ha några gamla ryska T-modeller som står och rostar? Vilka vagnar har redan varit med i "tävlingen"? Edited January 26, 2003 by VKT M39 Quote
SFC Posted January 26, 2003 Report Posted January 26, 2003 Jag tycker det ser ut som svenska bärhjul på bilden, men jag kan inte för allt i världen komma på vad det är för vagn... *irriterad* ;) Quote
Jonte11 Posted January 27, 2003 Report Posted January 27, 2003 Är det en centurion nu, blir jag galen.. JAg tror att det är en sån där grön fordon med hjul och utan band. Kan även bära vapen... Sån är det nog ja... Quote
Ace Posted January 27, 2003 Report Posted January 27, 2003 Hmmm... Bärhjul och drivhjul påminner GANSKA mycket om de jag har pillat med på olika PBV 302. En vild gissning blir att det handlar om BROBV 941. Quote
Erik_G Posted January 27, 2003 Report Posted January 27, 2003 Jag har blivit ombedd att vikariera lite för The_Swede medan han leker militär i Eksjö. Så här kommer en liten ledtråd: Bilden är tagen i Sverige /E Vikarierande "The Quizz" Quote
Adam Wilhelm Posted January 28, 2003 Report Posted January 28, 2003 Dom enda vagnarna som har dom där bärhjulen är PBV 302 och IKV 91 (som jag vet om) Men en "Pebba" är det inte och IKV har varit uppe förut....hmmm?? Quote
Skuggan Posted January 28, 2003 Report Posted January 28, 2003 jag skall göra ett försök, en PvRbBv 551 eller LvRbBv 701 Quote
Erik_G Posted January 29, 2003 Report Posted January 29, 2003 Okej, en ledtråd till.. De som känner igen bärhjulen har rätt, de är ett arv från Pbv 302. Vagnen på bilden är dock ingen pbv av något slag. mvh Erik G, som vikarierar för the Swede Quote
Guest Andrew Posted January 29, 2003 Report Posted January 29, 2003 (edited) Är det nån som vet om det finns nån sån här skillstest fast med pansar?http://www.studenten.net/customasp/axl/ski...asp?command=new Har slängt upp en liten quiz gjord i html. Håller på och kodar en quiz i ASP åt Henke som jag tänkte att man ev. skulle kunna köra på soldf om intresse finns. - Tanken är att alla skall kunna skicka in en fråga/frågor som sedan kollas/godkänns av admin innan de blir aktiva frågor. - Highscore-lista för de tävlingssugna - Flera Quizkategorier T.ex Fordon, Vapen, Flygplan, Fartyg, etc etc... - Man kommer även att kunna välja antal svars-alt. plus ladda upp ev. bild som tillhör frågan om så önskas. Quiz Klicka här Feedback, Tips , Synpunkter på detta mottages gärna! Edited January 29, 2003 by Andrew Quote
syte Ericsson Posted January 30, 2003 Report Posted January 30, 2003 Visst är det siktet på en Pbv501/Bmp1 vi ser. Här kommer nästa: The Swede Jepp ser svenskt ut..... Första gissningen var IKV men de har väl drivningen i bak och därför inte tandat drivhjul ifram som jag förutsätter att bilden visar. Så det enda jag har att komma med är en riktigt tidig prototyp av cv90. Quote
The Swede Posted January 30, 2003 Author Report Posted January 30, 2003 Att det är en prototyp stämmer, men inte för Strf90. The Swede *Som lekt färdigt för denna veckan* Quote
Lynx_39 Posted January 30, 2003 Report Posted January 30, 2003 tycker det ser ut som en sån där liten nätt Hotchkiss spaningsvagn a la halvmodern...?? Lynx_39 Quote
Ace Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Tidig prototyp till en radiostyrd minbrytare, som senare byggdes i två olika varianter, på STRV 103 resp Leo? Quote
Erik_G Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Citerar Brasse Brännström: "Fel fel fel fel fel..." Fast det där med prototyper är inte helt fel faktiskt... fast det är ingen prototyp. /E Quote
Erik_G Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Ska tillägga att detta är den enda bild jag hittat på nätet på just detta fordon.. men om nån vet var det finns fler bilder, gärna på fordonet i bruk så skulle jag gärna vilja se. mvh ErikG Quote
TangoXray Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Är det nån som vet om det finns nån sån här skillstest fast med pansar?http://www.studenten.net/customasp/axl/ski...asp?command=new Har slängt upp en liten quiz gjord i html. Håller på och kodar en quiz i ASP åt Henke som jag tänkte att man ev. skulle kunna köra på soldf om intresse finns. - Tanken är att alla skall kunna skicka in en fråga/frågor som sedan kollas/godkänns av admin innan de blir aktiva frågor. - Highscore-lista för de tävlingssugna - Flera Quizkategorier T.ex Fordon, Vapen, Flygplan, Fartyg, etc etc... - Man kommer även att kunna välja antal svars-alt. plus ladda upp ev. bild som tillhör frågan om så önskas. Quiz Klicka här Feedback, Tips , Synpunkter på detta mottages gärna! Ser ut att vara en lysande idé med denna typ av quiz... /TanggoXray Quote
The Swede Posted January 31, 2003 Author Report Posted January 31, 2003 Eftersom denna nöt tydligen var väldigt svår så kommer här en ledtråd till. Det rör sig om en svensk försöksvagn. The Swede Quote
Erik_G Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Ja, nu blev det säkert MYCKET lättare.. fniss fniss... Får jag gissa? /E Quote
The Swede Posted January 31, 2003 Author Report Posted January 31, 2003 Nä, Erik. Du får INTE gissa. The Swede Quote
Ace Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Sista försöket. Tidig försöksvagn för STRV 2000... Quote
Erik_G Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Kom Strv 2000 någonsin längre än en trä-mockup? /E Quote
Lynx_39 Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 ...de här quizet :rocket: lär ta lika lång tid att knäcka som det quiz som Chris Evans har på sin sida... Lynx_39 Quote
Ace Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Erik_G: Trä-mockupen av STRV 2000 föregicks av tre försöksvagnar: UDES-3, UDES-19 och UDES-XX-20. http://members.tripod.com/Strv102r/strv_2000.htm Jag hade mina misstankar om UDES-3 (som jag inte har sett...) Quote
Erik_G Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 Erik_G: Trä-mockupen av STRV 2000 föregicks av tre försöksvagnar: UDES-3, UDES-19 och UDES-XX-20.http://members.tripod.com/Strv102r/strv_2000.htm Jag hade mina misstankar om UDES-3 (som jag inte har sett...) Jo, men själva Strv 2000 kom aldrig längre Å andra sidan, varför projekterar man en ny Strv utan IRV-sikten!!! Låter typiskt dum-snålt tycker jag. Nån som har bättre bilder på Strv 2000, kanske tillochmed ritningar? Man blir ju lite sugen på att bygga en sån, om man som jag är modellbyggar-nörd. Så, Ace, gissa nu på quizen... Förlöööös.. /E Quote
Ace Posted January 31, 2003 Report Posted January 31, 2003 (edited) Få se nu, det var inte BROBV 941, inte UDES-3, inte "glufs-glufs"-prototyp. LVKV testrigg, kanske? Förarlös stridsvagnstestrigg? Edited January 31, 2003 by Ace Quote
Recommended Posts