Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vild gissning, men inte råkar ni väl ha några gamla ryska T-modeller som står och rostar? :)

Vilka vagnar har redan varit med i "tävlingen"?

Edited by VKT M39
Posted

Jag tycker det ser ut som svenska bärhjul på bilden, men jag kan inte för allt i världen komma på vad det är för vagn... *irriterad* ;)

Posted

Hmmm...

Bärhjul och drivhjul påminner GANSKA mycket om de jag har pillat med på olika PBV 302. En vild gissning blir att det handlar om BROBV 941.

Posted

Jag har blivit ombedd att vikariera lite för The_Swede medan han leker militär i Eksjö.

Så här kommer en liten ledtråd:

Bilden är tagen i Sverige

/E

Vikarierande "The Quizz"

Posted

Okej, en ledtråd till.. De som känner igen bärhjulen har rätt, de är ett arv från Pbv 302. Vagnen på bilden är dock ingen pbv av något slag.

mvh

Erik G, som vikarierar för the Swede

Posted (edited)
Är det nån som vet om det finns nån sån här skillstest fast med pansar?

http://www.studenten.net/customasp/axl/ski...asp?command=new

Har slängt upp en liten quiz gjord i html.

Håller på och kodar en quiz i ASP åt Henke som jag tänkte att man ev. skulle kunna köra på soldf om intresse finns.

- Tanken är att alla skall kunna skicka in en fråga/frågor som sedan kollas/godkänns av admin innan de blir aktiva frågor.

- Highscore-lista för de tävlingssugna

- Flera Quizkategorier T.ex Fordon, Vapen, Flygplan, Fartyg, etc etc...

- Man kommer även att kunna välja antal svars-alt. plus ladda upp ev. bild som tillhör frågan om så önskas.

Quiz :wacko:Klicka här

Feedback, Tips , Synpunkter på detta mottages gärna!

Edited by Andrew
Posted
Visst är det siktet på en Pbv501/Bmp1 vi ser.  ,O

Här kommer nästa:

Quiz_48.jpg

The Swede

Jepp ser svenskt ut..... Första gissningen var IKV men de har väl drivningen i bak och därför inte tandat drivhjul ifram som jag förutsätter att bilden visar. Så det enda jag har att komma med är en riktigt tidig prototyp av cv90.

Posted

Citerar Brasse Brännström: "Fel fel fel fel fel..."

Fast det där med prototyper är inte helt fel faktiskt... fast det är ingen prototyp.

/E

Posted

Ska tillägga att detta är den enda bild jag hittat på nätet på just detta fordon.. men om nån vet var det finns fler bilder, gärna på fordonet i bruk så skulle jag gärna vilja se.

mvh

ErikG

Posted
Är det nån som vet om det finns nån sån här skillstest fast med pansar?

http://www.studenten.net/customasp/axl/ski...asp?command=new

Har slängt upp en liten quiz gjord i html.

Håller på och kodar en quiz i ASP åt Henke som jag tänkte att man ev. skulle kunna köra på soldf om intresse finns.

- Tanken är att alla skall kunna skicka in en fråga/frågor som sedan kollas/godkänns av admin innan de blir aktiva frågor.

- Highscore-lista för de tävlingssugna

- Flera Quizkategorier T.ex Fordon, Vapen, Flygplan, Fartyg, etc etc...

- Man kommer även att kunna välja antal svars-alt. plus ladda upp ev. bild som tillhör frågan om så önskas.

Quiz :DKlicka här

Feedback, Tips , Synpunkter på detta mottages gärna!

Ser ut att vara en lysande idé med denna typ av quiz...

/TanggoXray

Posted

Eftersom denna nöt tydligen var väldigt svår så kommer här en ledtråd till.

Quiz_49.jpg

Det rör sig om en svensk försöksvagn.

The Swede :D

Posted
Erik_G: Trä-mockupen av STRV 2000 föregicks av tre försöksvagnar: UDES-3, UDES-19 och UDES-XX-20.

http://members.tripod.com/Strv102r/strv_2000.htm

Jag hade mina misstankar om UDES-3 (som jag inte har sett...)

Jo, men själva Strv 2000 kom aldrig längre :)

Å andra sidan, varför projekterar man en ny Strv utan IRV-sikten!!! Låter typiskt dum-snålt tycker jag.

Nån som har bättre bilder på Strv 2000, kanske tillochmed ritningar? Man blir ju lite sugen på att bygga en sån, om man som jag är modellbyggar-nörd.

Så, Ace, gissa nu på quizen... Förlöööös..

/E

Posted (edited)

Få se nu, det var inte BROBV 941, inte UDES-3, inte "glufs-glufs"-prototyp. LVKV testrigg, kanske? :)

Förarlös stridsvagnstestrigg?

Edited by Ace