Jump to content

Recommended Posts

• BlåGul -1
Posted

Nån av de senare, med större kanon? T34/85?

Finns ju en bataljard varianter.

Posted

Måste ju hålla med 9x19 att det är en lvkv90 då det är den enda i 90 familjen som har uppsamlings kärlet för masknätet bak på tornet.. de andra har det på sidorna

Posted

Visst är det en Lvkv90.

Lättaste sättet att se det är att det inte finns några stridsluckor.

Jag återkommer med ny bild.

The Swede :)

Posted

Stridsluckor.. det har ju inte Bgbv90 eller SSG´n heller =)

Skall jag var helt ärlig så är jag så van att sakna dessa luckor att jag inte märkte att de inte var där...

Posted

Förvisso har inte Bgbv90 några stridsluckor men den har heller inte ett sånt stort torn samt att akterdäcket är belamrat med diverse bråte.

Grkpbv90120 har förvisso ett torn men ingen sådan tornkorg som Lvkv90 har. :)

Nog tjafsat, här kommer nästa bild.

Quiz_30.JPG

The Swede :)

Posted

Jag satsar mina pengar på att det är en BMP-2 (Från sovjettiden är den iallafall :)

bmp2-10.jpg

Posted

Nu skall jag inte ge mig in på att försöka svara eftersom jag inte kan ett skit om pansar.

Jag känner igen ett stridsfordon 90 när jag ser det. Men modeller? Nej, inte jag inte...

Vad jag villa ha sagt är att detta är en himla trevlig tråd. Kanske att man lär sig ett och annat. Om inte annat så är jag imponerad över er kunskap!

/TangoXray

Posted

Jag är imponerad.. ni är ju inte friska som kan få ut vad det är för fordon genom att se en liten del av en skruv som sitter på insidan av ett drivhjul...  

Dessutom är jag impad av Swede som lyckades få till en så effektiv och diskret Statusjakt åt sig själv.. Skit asså.. på bara ett par veckor gick han om mig.. JOBBA MED DIG!!

Jädrans.. TX var snabb då.

• BlåGul -1
Posted

Ännu en vagn med ryska luckor..

BMP-2, med tanke på Fagot-"rampen" mellan luckorna.

• BlåGul -1
Posted

BMD-3 har väl andra luckor på "fördäck"? Förarens lucka sitter närmre tornet och dessutom i mitten, och öppnas inte "uppåt" utan "åt sidan" på den vagnen..kanske finns olika varianter iofs. Men närmre tornet sitter de iaf, tror inte de skulle kommit med på bilden om det varit en BMD-3.

Posted

Fullt möjligt att det är så, då jag varken har sett en Bmd-3 eller en Bmp-2 i verkligheten/på massa foton. Utan min iaktagelse bygger endast på att den hade en At-4 centralt placerat på en litet sovjetiskt torn av inte särskilt väst-modern standard =)

9x19 fråga: Sitter du och läser Janes Allt du någonsin har funderat på om Stridsfordon som kvällslektyr? (:

• BlåGul -1
Posted

Nä, jag tittade på några skisser och några foton av fordonen för att jämföra. :D Har rätt dålig koll på pansar tycker jag själv..flytetyg av olika sorter är mer min grej. Kanske ska starta en fartygs-IK-tråd?

Posted

Låter inte som en heldum idé, borde ju gömma sig ganska många som har stenkoll på dem med.

Kan stolt säga att jag kan skilja på Silja Line båtarna och en Kanadensare!

Posted

And the winner is........................TurboHarry :)

Visst är det en BMP2. Fotograferad i ett stridsvagnsgarage i Parola, Finland.

Jag återkommer lite senare idag med sista bilden innan jag drar till Eksjö.

The Swede :D