Klargplutte Posted March 17, 2004 Report Posted March 17, 2004 http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000001543767 Jojjo , nu får man höra den stora sanningen http://www.themedianews.com/9-11_fakenose_1.htm Det var ju givetvis kryssnings missiler med hologramutrustning som flög in i WTC , jomen så är det , bilderna bevisar det. Edit:La till en ny länk om den stora sanningen haha
Lockwed Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Snälla, snälla, snälla! Säg att det här är något slags sjukt skämt? Dom kan bara inte mena allvar.
Xit Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Det verkar ju vara helt seriöst, kolla bara på rökdjävulen!
furiren Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Folk har FÖR mycket fritid och FÖR livlig fantasi.
Ing Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Är meningen att det där ska vara roligt? Jag förstår inte riktigt i så fall...
Guest J-Star Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Medan det är rätt lätt att skratta åt människor som tror på sådant här så kan verkligheten ibland faktiskt vara riktigt sorglig. Det finns olika typer av mentala sjukdomar som slår ut "rimlighetsfiltret" som skall sortera ut sådant här. Exempelvis vid paranoid schizofreni är det väldigt att patienten tror att kända personer förföljer honom/henne. Den del av resonerandet som skall sortera bort sådana här idéer är helt enkelt utslaget och för den som har tillståndet känns detta istället högst verkligt. Jag har träffat en kvinna som var övertygad om att släkten Palme var ute efter henne. Visst, det låter heltokigt... och det är det... men för henne kändes det verkligt. Tänk er då konflikten som blir... patienten tycker att detta är verkligt... men ingen tror på honom/henne. Var h-n än vänder sig så är det ingen som tror på det h-n säger... inte ens de nära och kära. Sådant här orsakar ofta kraftiga slitningar inom familjer. Det finns en förklaring för allt... även sådana här tokiga idéer. /J
Vikström Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 kul att dåren tror att någon form av robot används, känns inte så nödvändigt när man har med sig en massa ton bränsle. finns gott om idioter. en anna rolig teori som framfördes, som vederlagd, var att det fanns förplacerda sprängladdningar på dom bärande delarna. vojj vojj nej särskilt kul var det inte....
Nestor Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Tycker att det inte är så bra att skämta om massmord Klart det var ju minimaliskt "kul" edit: mina fingrar konspirerar mot mig
Knekt Posted March 19, 2004 Report Posted March 19, 2004 Det läskiga är ju att det inte bara ärstollen på Passagen som tror detta. Det finns massor av webblatser och forum, helt dedikerade åt det här. Allt utgår ifrån ett par suddiga bilder, så påstås bevisa att det var militära plan istället för civila trafikplan som gick in i tornen. Och eftersom detta då anses (av dessa dårar) vara ett faktum, så blir det ännu mer vansinnigt när de ska förklara vad som exempelvis hänt med passagerarna, för att få allt att stämma in med det första faktumet (militärplanen). Passagerarna skulle ha lastats av och stuvats ombord på det plan som gick i backen i Pensylvania. De resterande tre planen har sedan sänkts i havet, medan två militärpan (Pentagon träffades inte av nått plan, enligt dessa hönshjärnor) fjärrstyrts (!!!) in i WTC. Och sedan fortsätter det på webbplats efter webbplats efter webbplats efter webbplats. Kennedy-konspiratörerna kan ju kasta in handuken på en gång!
Panzerfaust Posted March 19, 2004 Report Posted March 19, 2004 Det läskiga är ju att det inte bara ärstollen på Passagen som tror detta. Det finns massor av webblatser och forum, helt dedikerade åt det här. Allt utgår ifrån ett par suddiga bilder, så påstås bevisa att det var militära plan istället för civila trafikplan som gick in i tornen. Och eftersom detta då anses (av dessa dårar) vara ett faktum, så blir det ännu mer vansinnigt när de ska förklara vad som exempelvis hänt med passagerarna, för att få allt att stämma in med det första faktumet (militärplanen). Passagerarna skulle ha lastats av och stuvats ombord på det plan som gick i backen i Pensylvania. De resterande tre planen har sedan sänkts i havet, medan två militärpan (Pentagon träffades inte av nått plan, enligt dessa hönshjärnor) fjärrstyrts (!!!) in i WTC. Och sedan fortsätter det på webbplats efter webbplats efter webbplats efter webbplats. Kennedy-konspiratörerna kan ju kasta in handuken på en gång! Haha, ja just det! Har också läst igenom grejerna... Planet med alla passagerarna vart ner skjutet av US Airforce siddu... För att undanröja alla vittnen! Arkiv-X Säger bara Arkiv-X. Allt är en konspiration, ge mig fan på att planen som störtade in i WTC är dom hemliga project dom pysslat med vid Area 51
Björn- Posted March 22, 2004 Report Posted March 22, 2004 Jag skulle kunna göra animerade filmer och få dom att se mer verkliga ut. För övrigt tror ajg att Kennedey mördades av staten för att han va emot kriget.
AdamKalle Posted March 22, 2004 Report Posted March 22, 2004 Det verkar ju vara helt seriöst, kolla bara på rökdjävulen! Med Photoshop och lite fantasi kan man få folk att gå på vad fan som helst..
DiamondBlue Posted March 29, 2004 Report Posted March 29, 2004 Historierna som folk hittar på är ju verkligen invecklade minst sagt. Jag ger inte mycket för dem men det jag fastnar för är det här: http://www.serendipity.li/wtc3.htm http://www.serendipity.li/wot/crash_site.htm Hur kan en jumbo göra så lite skada på ett hus? Är det någe mysko med bilderna, är dem från något bombattentat långt tillbaks i tiden eller vad är det? Kan någon insatt förklara? Pentagon kanske är lite mer hållfast byggt en vanliga byggnader? //en fundersam DiamondBlue
Smergo Posted March 29, 2004 Report Posted March 29, 2004 För det första, det är inget jumbojet som flög in i Pentagon. För det andra, jag tycker det är rätt stora skador. För det tredje, anledningen till att man inte ser så mycket skrot från planet kan man studera på andra krascher med liknande plan, till och med på plan öppen mark. De visar att det inte blir mycket kvar av planet överhuvudtaget. Ser ut som planet i princip gått upp i rök. Dessutom borde de delar som inte bara blev flis fortsatt in i byggnaden och därför inte synas på utsidan i någon märkbar utrstäckning. För det fjärde, jao, pentagon är nog rätt stabilt byggt och tittar man på bilder med skadade byggnader så rasar de inte samman som korthus även när de utsätts för stora påfrestningar som bomber, rivningsklot (vad de nu kallas) eller liknande.
Guest J-Star Posted March 30, 2004 Report Posted March 30, 2004 Historierna som folk hittar på är ju verkligen invecklade minst sagt. Jag ger inte mycket för dem men det jag fastnar för är det här: http://www.serendipity.li/wtc3.htm http://www.serendipity.li/wot/crash_site.htm Hur kan en jumbo göra så lite skada på ett hus? Är det någe mysko med bilderna, är dem från något bombattentat långt tillbaks i tiden eller vad är det? Kan någon insatt förklara? Pentagon kanske är lite mer hållfast byggt en vanliga byggnader? //en fundersam DiamondBlue Ett flygplan är inte precis solitt... det är en tunn tub med vingar och motorer. Det enda riktigt stabila delarna av ett flygplan är motorerna. Resten går i småbitar vid en tillräckligt häftig smäll. Dessutom luras vi lätt av perspektivet. Pentagon är större än vi tror. Vi ser normalt flyg-bilder av Pentagon. Det är väldigt sällan som vi ser bilder tagna från markperspektiv som visar hur stor den där klossen egentligen är. /J
Snabeldraken Posted April 21, 2006 Report Posted April 21, 2006 Tänkte ta och putta upp den här tråden med en film som jag fann intressant, Loose change heter den och finns att tanka på bittorrent och även på gogglevideo (båda helt lagligt). http://www.vaken.se/loosechange.php
Danne Posted April 21, 2006 Report Posted April 21, 2006 Tänkte ta och putta upp den här tråden med en film som jag fann intressant, Loose change heter den och finns att tanka på bittorrent och även på gogglevideo (båda helt lagligt).http://www.vaken.se/loosechange.php Jag kan inte låta bli... Jag skummade igenom den foliehattsiten som det länkas till ovan och fann denna sida: Chemtrail monitor
Vinter Posted April 21, 2006 Report Posted April 21, 2006 Jag skummade igenom den foliehattsiten som det länkas till ovan och fann denna sida: Chemtrail monitor Måste ta mig tid att vika en ny hatt snart. Nej men titta en extremist sida mitt bland länkarna, "Are Zionists the masterminds of the September 11 attack?" "The Iranian Holocaust Conference" "The Kosher Tax" "Hey, Zionists: we are coming for you!" *Sniff* *Sniff* vad är det som luktar? Kan det vara antisemitism? http://www.iamthewitness.com/index.html
Tobias R Posted April 21, 2006 Report Posted April 21, 2006 Tycker det är rätt strongt att gå emot strömmen. Det är ganska intressant att ifrågasätta "sanningar" som ingen ifrågasätter i vanliga fall...
C DK012 Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 Tycker det är rätt strongt att gå emot strömmen. Det är ganska intressant att ifrågasätta "sanningar" som ingen ifrågasätter i vanliga fall... Som förintelsen till exempel? Det är en sak att vara källkritisk, och en annan att påstå att det som träffade WTC inte var trafikflygplan utan kryssningsmissiler med hologram (för att nämna ett vansinnigt exempel). EDIT: [brasklapp]: Jag försöker absolut inte påstå att du hyser förintelseförnekande/9-11-tvivlande/liknande åsikter. [/brasklapp]
Tobias R Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 Vad det än gäller tycker jag det är intressant att ifrågasätta. Finns nog en del saker runt om kring oss som är "missuppfattade". Jag har svårt att ta till mig "universiella sanningar" om saker och ting. Ingenting behöver av nödvändighet vara som de synes vara. Eller hur var det han sa, Ludwig Wittgenstein.
Bazooka Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 Vad det än gäller tycker jag det är intressant att ifrågasätta. Finns nog en del saker runt om kring oss som är "missuppfattade". Jag har svårt att ta till mig "universiella sanningar" om saker och ting. Ingenting behöver av nödvändighet vara som de synes vara. Eller hur var det han sa, Ludwig Wittgenstein. Enligt min uppfattning bör vi i så fall börja med att kritiskt granska den smörja som sprids i denna tråd. Alldeles för mycket antisemitism för att vara något som forumets i övrigt sunda medlemmar bör sprida och ge uppmärksamhet åt... Blågul (och ni andra med så klart) får gärna rätta mig om jag har fel men det känns som att Soldf bör ha en lite högre nivå än så här. Visst ska det vara högt i tak och man har rätt till alla möjliga åsikter men om vi sprider sån här dynga på det här forumet anser jag att vi ligger på gränsen... Då avser jag de länkar som finns i tråden till tok-teorier med antisemitiska inslag. Mina fem... /Bazooka
Tobias R Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 @Bazooka Granska på bara. Som sagt, väldigt intressant ämne... Jag ser inte problematiken i att ifrågasätta saker och ting. Ska vi bara svälja allt med hull och hår? Jag har bläddrat igenom länkarna i tråden en gång till lite snabbt och hittar inget antisemitiskt.
ArreliuS Posted April 22, 2006 Report Posted April 22, 2006 Vissa av dessa sajterna är faktiskt väldigt intressanta att besöka, likväl är de flesta filmerna av bra kvalité som bjuder på en del saker att tänka på. Nu behöver det ju inte vara så men tänk om. Jorden var ju platt innan ;)
Snabeldraken Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 intressant att man kan få så pass många svar när man puttar upp en tråd, och ingen av dom behandlar anledningen varför man puttar upp den från början utan väljer hellre att diskutera lustiga hattar och sidor som inte har med saken att göra..
Patroels Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 ... Hursomhelst... Så'n här lärer man i alla fall inget! DE OMNIBUS DUBITANDUM EST (man bör tveka om allt) /Descartes Säger ju'nte att dom där foliehatts-bärande typer har rätt, men hela denna saken stinks to high heaven! Kom igen nu, grabbar: 4 (fyra) flygplan togs av folk vars enda vapen var box-cutters... Och det tycker ni är business as usual? 1 Flygplan: No problemo 2 Flygplan, samtidigt: Hmmm... 3 Flygplan, samtidigt: Repetera ?!? 4 Flygplan, samtidigt: WTF? Nej, inget konstigt med det. Fortsätta med era dagliga göromål, inget att se här ... Några gångar ÄR det lättare bara att blunda och neka allt, eller hur?
Nestor Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 Nu behöver det ju inte vara så men tänk om. Jorden var ju platt innan ;) Va? är de inte det?
Vinter Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 Vi kanske ska fråga oss vilka personer som egentligen sprider dylikt och i vilket syfte? Man kan ju börja med och se vem/vilka som äger sidorna. ;)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.