Jump to content

Insats & Försvar


AdamKalle

Recommended Posts

Fick hem första numret av Insats och Försvar i brevlådan idag. Blev faktiskt positivt överraskad, trodde det skulle bli sämre och tunnare när de tre försvarsgrenstidningarna försvann. Men det här var ju riktigt bra!

 

Mitt betyg blir :baskerPa::camo::banana:camo: av 5.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply
Fick det ochså ,var intressant läsning på sid.60 "öga mot öga"

Uppslaget innan, "Fyndigt i fält" var rätt bra. Nya SoldR Mtrl P är uppsatt på anskaffningslistan till MÖP-biblioteket.

 

Värmeundertröja 93 som beskrivs på mitten av sida 58 verkar som en trevlig bekantskap, visste faktiskt inte ens att den fanns. Vår/höst skulle det vara glockrent med ett mellanting mellan 90-skjortan och värmetröjan, och denna verkar ju vara just ett sådant. Men man lär väl enbart få drömma om utdelning av den i Hv.

Link to comment
Share on other sites

Anmälde du dig någonstans, eller fick du den bara för att du var inskriven för värnplikt? Vore kul om den damp ner i min brevlåda också :-(.

Om du undrar varför just du har fått tidningen hemskickad till dig kan det vara så

att du ingår i insatssorganisationen.Tidningen adresseras till de som just nu gör sin värnplikt och en period av sex år efter uttryckning.Det är den tid som de flesta är aktiva i insatsorganisationen....Från sid6

Link to comment
Share on other sites

Rätt okej. Lite korta och ytliga reportage bara. Bäst var vid en första snabbläsning reportaget från besöket i Ukraina.

 

Får hoppas att den intressanta debatten om FM:s roll och framtid i de senaste Arménytt kommer att fortsätta.

Link to comment
Share on other sites

Mattias Posted den Mar 15 2004, 11:45 

  Hehehe. Underbar bild på den upprörde ryska feta piloten med bar överkropp hängslebyxor och svart pannband!   

 

Finns längst upp på sid 12. 

 

Till saken hör ju att han var upprörd också! Dessutom luktade han nog en hel del sprit!

Link to comment
Share on other sites

Står det nån e-postadress eller nåt där man kan anmäla sig för en prenumeration? Verkar inte finnas nån info på mil.se.

 

/Aron

 

Prenumeration:

Magnus Trapp

magnus.trapp@hkv.mil.se

08 - 788 90 19

 

Insats & Försvar

utges av Försvarsmakten med

sex utgåvor på år.

Prenumerationspris: 200:-/år.

 

//Y

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Mattias Posted den Mar 15 2004, 11:45 

  Hehehe. Underbar bild på den upprörde ryska feta piloten med bar överkropp hängslebyxor och svart pannband!   

 

Finns längst upp på sid 12. 

 

Till saken hör ju att han var upprörd också! Dessutom luktade han nog en hel del sprit!

Ryssar överhuvudtaget, i vart fall de jag träffar i min dagliga gärning, luktar sällan lingon......antingen har de inte sett en tvål på 2-3 veckor utan att göra några försök att dölja stanken eller så har de dränkt odören i billigt rakvatten!

 

man ska inte låta ryssar stanna över helgen i Sverige för då riskerar man att de lyckats supa ögonen ur skallen på måndagen......har hänt, träsprit.....men billigt är ju gott! Knasigt folk......

Link to comment
Share on other sites

Fick även jag tidningen (planerat inryck i juni i år), har dock bara skummat igenom en del av artiklarna hittills.

 

Inte så dum idé egentligen med målgruppen, de som snart ska eller har genomfört lumpen är ju ofta de som vurmar mest för FM, förutsatt att man är nöjd med sin tjänst förstås. Åtminstone har jag uppfattat det så.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick den dock väldigt skumt då jag 6 månader efter muck får en skriftlig order från FM att bränna upp min krigsplacering. Sen dess har jag inte hört av dom.

Varför fick jag då den här tidningen eftersom jag tydligen inte omplacerats och således inte borde "vara med i leken" så att säga.

Link to comment
Share on other sites

Tidningen delas ut till de som muckat, sex år framåt. Jo, även de som kommer ryckar in verkar ha fått tidningen.

 

Din förstöran av krigsplaceringsorder har inget med tidningen att göra. Jag har också fått ordern, och i den stod det att de skulle skicka ut nya ordrar under 2004.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...