Jump to content

DUBBELEKEN

Recommended Posts

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Dedicated

Vår pluton ska vara med. VAD vi ska göra och NÄR vi ska göra det är däremot en helt annan fråga! Skoj ska det bli, hoppas jag.

Jag hoppas det blir en bra möjlighet för oss att visa vpl samt befäl att Hv numera är nåt helt annat än långbössa, röda gummistövlar och ICA-kasse med fika.

Vår pluton ska vara med. VAD vi ska göra och NÄR vi ska göra det är däremot en helt annan fråga! Skoj ska det bli, hoppas jag.

Jag hoppas det blir en bra möjlighet för oss att visa vpl samt befäl att Hv numera är nåt helt annat än långbössa, röda gummistövlar och ICA-kasse med fika.

:winner: Tvi fan för ICA-kassar och röda stövlar.... :wub:

Edited by Dies irae

KAn fylla i vad dedicated skrev, vi ska ta avlastningsplats för stridsvagn och mekskytte samt ta vissa broar för att underlätta bl.a. stridsvagns framryckning in i Malmö. Dessutom kan uppgifter som att ta terräng för luftvärn och skydda dess plats.

Lite av det som vi kan få i uppgift. för hoppningsvis en givande övning och definitivt en bra möjlighet att rekrytera nya vpl.

:baskerPa:

Edited by Millitant HV-are

Från artikeln

Deltagande förband blir I 5, Arméns tekniska skola, Östersund, Skyddscentrum, Umeå, Försvarets sjukvårdscentrum, Karlstad, A 9 Kristinehamn, S 1 Enköping, Helikopterflottiljen, Linköping, Livgardet Stockholm, P 10 Strängnäs, Markstridsskolan Skövde Kvarn, Militärdistrikt Syd Göteborg, P 4, T 2 Skövde, P 18 Gotland, Lv 6, FMHS Halmstad, Ing 2, Eksjö samt P 7 Revingehed.

Guest Dedicated
KAn fylla i vad dedicated skrev, vi ska ta avlastningsplats för stridsvagn och mekskytte samt ta vissa broar för att underlätta bl.a. stridsvagns framryckning in i Malmö. Dessutom kan uppgifter som att ta terräng för luftvärn och skydda dess plats.

Lite av det som vi kan få i uppgift. för hoppningsvis en givande övning och definitivt en bra möjlighet att rekrytera nya vpl.

:baskerHV:

Om chefen så snart som möjligt kan återkomma med vilka dagar vi ska delta så snart som möjligt vore det tacksamt? Inte för jag bryr mig, jag är klart med när som, men det planeras tjej-middag hemma och DET ÄR KOMPLICERAT!

Edited by Dedicated

hmmmmmmmmmm jag ska vara med på dubbeleken och vad jag förstått så ska dte hållas långt nere i Skåne vid Malmö någonstanns.. men kanske inte gäller alla då.

Visserligen har vi itne fått veta mer än så, det ryktas om att vi ska säkra malmö hamn men dte är bara rykten

@Dedicated: Min pluton kommer att delta från 19:e till 21:a Mars. Skulle nog gissa att ni också kommer att göra det.

Amfibieslusken!

Rättelse, du skall vara med den 20-21. Samma tider som Dedicated och Militant Hv-are.

Heiho :worthy:

Ah danke! :D

Edited by Amfibieslusken

Jag ska vara med på övningen dubbel eeken som den heter...

Vi börjar på revingehed... sedan åker vi till rinkabyskjutfält där vi har skarpskjutning och förevisning av haubits bataljonen.

Sedan sticker vi in i malmö och krigar i några dagar... sen är det tillbaka till revingehed och kriga klart några dagar. Sen är det REMI som gäller.... Snyft snart är lumpen över.... :worthy:

tjaaa undrar vad vi närskyddare ska göra där nere.. stå post i 10 dagar?! :D

för övrigt ska jag köra ner 20bilsfan från skövde till nånstanns i skåne veckan innan slutövningen börjar.. eftersom max v är 55 km/h lär man ju få jultomteskägg innan vi kommer fram! :Malaj:

Jag ska vara med på övningen dubbel eeken som den heter...

Vi börjar på revingehed... sedan åker vi till rinkabyskjutfält där vi har skarpskjutning och förevisning av haubits bataljonen.

Sedan sticker vi  in i malmö och krigar i några dagar... sen är det tillbaka till revingehed och kriga klart några dagar. Sen är det REMI som gäller.... Snyft snart är lumpen över.... :Malaj:

rättelse, du kommer kolla på HALVA artilleri bataljonen (Svea artbat) då bodens pjäskomp inte är med på övningen utan håller till i de norra delarna av landet.

sedan hoppas jag att du kommer och tittar på 2a pjäsplut (EF) där jag kommer befinna mig i en 13 bil med en hög antenner på :D

Får hoppas att övningen blir bättre än den skitövningen vi hade i Skövde v.6.

Vi fick ut 36000 av diverse ammunitions sorter. Och vi lämnade tillbaka 44000 när övningen var slut... Snacka om att vi sköt mycket.... eller inte...

Men nu är det ju P7 som håller i övningen så då kan man ju hoppas att det blir bättre.

Och till valiant: Evelyn väntar på att få fylla din R#v med lösplugg=)....

När du ser en PBV 302 med beteckningen RL91 så får du lägga benen på ryggen...

Vi -> :):ak::uzi:):D <-- LEDE FI

Jag fick reda på av mina befäl att det var hela bataljonen...

Men de kan ju ha fel..=)

Ska försöka leta upp din 13 bil=)

kännetecknet är att det står antingen MH eller MF till höger om bakdörren med silvertejp på vår bil ;)

Det är infettat och uppsparkat!

Får hoppas att övningen blir bättre än den skitövningen vi hade i Skövde v.6.

Vi fick ut 36000 av diverse ammunitions sorter. Och vi lämnade tillbaka 44000 när övningen var slut... Snacka om att vi sköt mycket.... eller inte...

Men nu är det ju P7 som håller i övningen så då kan man ju hoppas att det blir bättre.

Och till valiant: Evelyn väntar på att få fylla din R#v med lösplugg=)....

När du ser en PBV 302 med beteckningen RL91 så får du lägga benen på ryggen...

Vi -> :)  :ak:  :clap:  :Malaj:  :D  <-- LEDE FI

Shadow stalker enbart för att glädja dig skickar jag vi 2 st jägare på dig, vi skall visa var Moses köpte ölet, för övrigt skall man inte använda fula ord till äldre så kissa natt och i säng. Pebban är noterad , har du något igenkänningsmärke så vi tar rätt person ?

-Valiant-

REGI CENTURIAEQUE ( För Kung & Kompani)

(19 Marinkompaniet Devis)

Ja det är slutövningen vi snackar om. RSÖ heter det tydligen i år. Det är väl ett par förband mindre än Våreld var.

Vi kommer öva i 5 + 10 dagar (ca). SIB i Malmö kommer vara ett av momenten för vissa enheter. Vår robotpluton ska va med, hur f-n dom nu kan göra rätt för sig i Malmö. Nåväl, kul blir det nog. Min mäktiga ledningsplats3-vagn (1112) kommer få åka tåg hem. På vägen dit blir det öronpluggar och sova...

/RP91

Guest Dedicated
Och gissa vem som skall vara lede fi ? Fyhrarna lystring ! vi har tracking device på Er bägge, Heho vi har en agent i dina led (Keep your enemies close)

-Valiant-

Valiant; du vet att du har en måltavla på ryggen? Bara för att vi tillhör samma bataljon innebär ju inte det att ni inte kan åka på storstryk? Tar med persedelpåse att trä över skallen på dig, för fast, det åker du!

:clap:

Om chefen så snart som möjligt kan återkomma med vilka dagar vi ska delta så snart som möjligt vore det tacksamt? Inte för jag bryr mig, jag är klart med när som, men det planeras tjej-middag hemma och DET ÄR KOMPLICERAT!

Då har du väl fått informationen. Kunde han röra på kroppen i söndags?

:camo: