Jump to content

Recommended Posts

Posted

Håller med Born. Besluten och informationen ligger nog just nu över FM, eller iaf väldigt högt upp.

Men det vore ju inte fel att få information angående vad som diskuteras. Hur hemlig sådan iformation är vet man ju inte, kanske något är i förhandlingar med annat land a la LA01/Irländarna, och man då inte vill släppa info av förhandlingstekniska skäl.

Dessutom förstår nog inte de höga herrarna fullt ut, att vi nere i soldatled törstar efter info, många får ju problem att planera sin framtid i stil med Born. Jag själv inräknad.

• Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Men nog kan man tycka att I19 skulle kunna uppdatera sin hemsida! Är ju snudd på pinsamt!!

:baskerFN:

Kan ju vara intressant att veta att det finns planer på en LTÖ vecka 45 (03). :dong:

Posted

Varför är det så tyst om Liberia här? jag menar det måste vara någon på detta forum med kontakter, som får rapporter därifrån!?

eller är det så att det finns andra forum som håller er bättre uppdaterade? :baskerPa:

Ha en trevlig lördag boys! :D

// ST6

Posted

Eller så kan det bero på att huvudstyrkan åker ner nästa vecka och de som redan är därnere har en del att göra!!! :baskerPa:

Posted

Tja, dom uppgifter som jag har fått är att det är j*vligt varmt och fuktigt. ;)

Enligt nyhetsbyrån AFP var det igår (Fredag) eldstrider mellan olika rebellgrupper i Nimba county, som ligger i de nordöstra delarna av landet.

Enligt ett "rykte" så börjar det också förekommit "oroligheter" inne i Monrovia.

Inte helt oväntat är tydligen vinterkängorna som vi fick ut väldigt varma. Ett annat tips är tydligen att införskaffa andra strumpor än stålgrå då dom inte är speciellt "luftiga".

Väl mött på måndag kl 1100. :angry:

Posted

en del av dem tror jag redan är tillsatta, min polare fick en vakans som Sjukvårdsman/sisu förare. (nej det är ingen sisu, jag vet).

men, det skadar ju aldrig att söka.

Posted
en del av dem tror jag redan är tillsatta, min polare fick en vakans som Sjukvårdsman/sisu förare. (nej det är ingen sisu, jag vet).

Kanske söks mer än en förare? Den tillförda gruppen behöver väl åtminstonde 2 förare!!

Posted

Kanske söks mer än en förare? Den tillförda gruppen behöver väl åtminstonde 2 förare!!

Jag trodde man bara hade en förare per ST-vagn, dvs följande befattningar per vagn/grupp:

- vagnchef

- förare

- sjuksyrra

- (ambulans)sjukvårdare

Posted

Enligt mina listor från RN IA03 så finns det 2 bvförare på bvgruppen och 1 sisuförare o 1 bilförare på patgb203 gruppen. Vet inte om bilförarn eller GrpCh också har Patgbförar utbildning men nog verkar det naivt att bara ha en förare till Patgb203. Skyttegrupperna har ju 2 så varför inte sjuktp? Man vill ju inte vara den som blir skadad när förarn är sjuk i så fall!!

8-/

Posted

I natt åker så huvudstyrkan ned:

TIDTABELL TILL FLIGHT

0240 MONROVIA DMO9670

Hoppas att det funkar bra för dem att flyga med ett gammalt Sovjetiskt flygbolag.

Posted
Enligt mina listor från RN IA03 så finns det 2 bvförare på bvgruppen och 1 sisuförare o 1 bilförare på patgb203 gruppen. Vet inte om bilförarn eller GrpCh också har Patgbförar utbildning men nog verkar det naivt att bara ha en förare till Patgb203. Skyttegrupperna har ju 2 så varför inte sjuktp? Man vill ju inte vara den som blir skadad när förarn är sjuk i så fall!!

:surprise:

Med största sanolikhet så har ST-vagenen 3 potensiella förare, förare, vagn c och medicen. Ofta tar alla utom syrran förarbevis på vagnen. Alltid två med förarbevis i vagnen under uppdrag.

ST6

Posted
då var man på plats då!!! Det är varmt å fuktigt som fan! :dong:

Öhm... var det inte svårare än så att fixa surftid i Liberia?

:angry:

Posted
...och med de bilderna så slutade det rycka i min Missionstarm och istället började fanskapet rotera... Fan va jag är sugen på att åka! 

Tror du vi kan ta en flygbiljett till Gambia och därifrån vidare till Liberia?

Vill dit...

Posted (edited)

Speciellt den här bilden gjorde att jag känner mitt samhälliga ansvar att brotta ner och ta ifrån vissa deras vapen.

http://www.2mech.se/pages/53%20kvinnlig%20...20av%20IRL).htm

Det måste vara det där som kallas krigar amazon! Fast vad är det för typ av pv vapen? någon som vet? dum fråga. :baskerHV:

Stämmer nog bra att det är en rpg-7, kollade inte så noga och trodde att det var tratten som började direkt bakom hennes hand. Ser man till hennes uniform kan man dra slutsatsen att de precis fått vår nere i Liberia också, det är blom mönster i den.

Edited by Sundman_MA03_BA02_KS01
Posted
Det måste vara det där som kallas krigar amazon! Fast vad är det för typ av pv vapen? någon som vet? dum fråga. :huh:

Något rostig RPG-7?

Posted
Något rostig RPG-7?

Dags för lite breakfree och scotch-duk...

Ser man till hennes uniform kan man dra slutsatsen att de precis fått vår nere i Liberia också, det är blom mönster i den.

Måste vara hennes sommaruniform, det blommar väl i Liberia då?

Posted

Avseende hennes sk uniform så är det nog så på ett eller annat sett. Dom som kämpar för LURD använder kläder med rött i, observera hårbandet på tjejen bakom tex.

Guest Cleaver
Posted (edited)

Hade man inte fått jobb precis innan det "andra" inrycket så hade man vart i Liberia nu.

Önskar alla kamrater lycka till i Liberia... Speciellt Sgt. Dahlberg ur EB gruppen i QN.

Over and out... Föredetta Pte. CV Gunner Tim Hegyi

Edited by Cleaver