Jump to content

..:: Att söka utlandstjänst ::..


Recommended Posts

Jag sitter och tittar på de fysiska kraven för anställning i Utlandsstyrkan och blev lite fundersam när jag tittar på de olika testen som ingår i multitest (styrka).

 

- Upphopp; Kravet är minst 30 upphopp (utan krav på höjd?), och sedan ytterligare poäng för varje hopp efter 30 som dessutom är över 30 cm högt?

 

- Armhäng; Innebär detta i praktiken att kravet är en pullup och sedan att hänga kvar i minst 15 sekunder? Eller är det bara hängandet, utan pullup?

 

Är det någon som kan förtydliga?

 

Om det är samma som i multitestet är det:

 

-Upphopp: Kravet är 30 cm sedan är det 5 poäng för varje cm utöver upp till 50 cm

 

-Armhäng: Du får hjälp upp om du kräver det, det som ska mätas är hur länge du klarar att hänga, 15 sekunder sen är det två poäng per sekund upp till 65 sekunder.

 

Upphopps-delen är alltså inte minst 30 upphopp, utan ett(1) upphopp som måste vara minst 30 cm högt, och sedan ytterligare poäng för varje centimeter över 30cm det upphoppet var?

 

Svar:Ja dock max till 50 cm då jag gjorde det testet fick man även tre försök då man måste hoppa rakt upp och landa på samma ställe man får inte hoppa och landa lite framför där man hoppade.

Min uppfattning är att upphoppet är det absolut lättaste av alla saker i multitestet, nästan alla klarar maxresultat.

Tack för jättebra svar! Jag sitter och tittar på PDFen med kraven och blev lite fundersam på precis samma punkter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Just formen på situpsen är lite jobbigare än vanligt också, att gå hela vägen upp och hålla armarna som man sak hålla dem och helt ner gör att det blr lite ovant, så blev det iaf för mig, att prova rygghänget före man gör testet är också att rekommendera speciellt med en kompis, så man vet var man vill ha sin kompis som sitter på ens ben, jag valde att ha dem alldeles för högt upp, på låren vilket var ett ödesdigert misstag klarade just och pass av minimikravet då.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...