Pappsen Posted December 1, 2007 Report Posted December 1, 2007 (edited) Många grejjor från överskott blir det, men inget för er prylbögar att glo på. Däremot, mina herrar, har inköpts något att skryta om som rekommenderas till alla som vill ha det effektivaste som finns... he he, nyfikna, va? Jag har just provat utrustningen och jag är glad, nöjd och belåten. Snabb leverans och inga struntgrejjor i butiken, rekommenderas till er alla, mina herrar. www.specialprojects.se Kramar Pappsen Har nu provat hammocken i tre dagar i sträck ute i läskiga skogen med temp från +-o till -4. Extraisolerade med alubelagd poncho under liggunderlaget och dito ovanför myggnätet, blev nästan för varm... Jag rekommenderar denna produkt. Pappsen Edited December 1, 2007 by Pappsen Quote
Fjällräv Posted December 11, 2007 Report Posted December 11, 2007 Idag kom ett efterlängtat paket från Recon Company i Tyskland. Fick tyvärr vänta sju veckor på paketet av okänd anledning. Men nu är jag glad. Beställde en ryggsäck,Tasmanian Tiger Mission Bag, samt några fickor av varierande storlek att fästa på ryggsäcken. På bilden sitter tre av fickorna på säcken. Kostade totalt cirka 1600 kronor inklusive fickorna. Är hittills mycket nöjd. Quote
Mordred Posted December 11, 2007 Report Posted December 11, 2007 Jultomten kom tidigt i år, detta blev min stora julklapp för 2007 Redan fälttestad i snöblåst, jag gillar den lika mycket som min Taiga FJS02 Jacka i Grön-kamo Quote
Pook Posted December 12, 2007 Report Posted December 12, 2007 Jultomten kom tidigt i år, detta blev min stora julklapp för 2007 Vet du vart tomten handlade din julklapp då ;) ? Ruskigt fint. Själv anlände mitt paket, frestelsen för nya saker blev för stor! Inköpt: Ett stycke Fällkniven F1a samt en Source wrap tank 3 liter.. Vad går upp mot känslan av nya saker =) ? Chipp! Quote
Pappsen Posted December 12, 2007 Report Posted December 12, 2007 Jag har skapat ett beroende... I går kom detta: Citat: Personligt kok och vätskesystem Esbite Small pocket stove, Wet fire samt Tin cup. Esbite small pocket stove tillsammans med den nya Wet Fire bärs enkelt i den personliga stridsutrustningen. Wet fire brinner även om den flyter på vatten – den vattensäkra Esbite tabletten. Använd så långt som möjligt Wet fire som tändmedel och elda med brännbart materiel i det längsta. Fördelen med Wet fire är att det är luktfritt vid förbränning. Systemet kan kompletteras med ett eldstål (om du inte har överlevnadsfodralet). Tin cup är det rostfria kokkärlet på ca 0,75 liter som passar det flesta vätskefodralen i olika stridsvästar och stridsvästsystem. Passar i Försvarsmaktens fältflaskshållare. Handtaget är konstruerat så att det skall fällas in i kärlet i syfte att det skall vara lätt att ta upp och få i den i fickan. Ni kan på handtaget även sätta en kraftigare pinne för att lättare kunna handskas med kärlet när det stått i eldstaden en tid. Quote
Fu Kjellberg Posted December 16, 2007 Report Posted December 16, 2007 Är det samma fältthermos som norska försvaret använder. Frågas, kom. Jag har nu fått bekräftat av min norska vän att den används i norska försvaret. Han tyckte den var bra men lite för lätt att ta sönder halsen på den. Text från scandinavian special projects: Ett tips är att ni under mycket kall väderlek ser till att inte toppfylla termosen. Avlägsna vatten i flaskhalsen och korkens packningar innan ni skruvar igen korken. Det finns annars risk för att dessa fryser ihop och att ni får problem att få upp termosen. Om detta uppstår bör ni värma upp kork och övre halsen på termosen så ni inte vrider sönder kork och eller halsen på termosen. Quote
Patroels Posted December 16, 2007 Report Posted December 16, 2007 (edited) Jag har nu fått bekräftat av min norska vän att den används i norska försvaret.Tack, Kjellberg! Edit: F-n, SISU: Hur mycket mer provocerande än "Pork Eating Crusader" kan det bli? MVH Troels Edited December 16, 2007 by Patroels Quote
Fk Bengtsson Posted December 18, 2007 Report Posted December 18, 2007 Detta kom med posten idag från Chinook Med USA. 1 st halskrage 1 st SOFTT Tourniquet 1 st Ashermans Chest Seal 1 sats med nästuber 2 st Quikclot ACS Bra service, 3 dagars leverans och posten till och med levererade det ute i skogen. Inte helt vanligt. Quote
Spartacus Posted December 18, 2007 Report Posted December 18, 2007 Lite nytt ! Haha, riktigt snygga patchar, Major League Doorkicker var inte helt fel heller, inköptes var? Quote
Fu Kjellberg Posted December 18, 2007 Report Posted December 18, 2007 Lite nytt ! Haha, riktigt snygga patchar, Major League Doorkicker var inte helt fel heller, inköptes var? www.lapolicegear.com Om jag inte har helt fel. Quote
SISU Posted December 18, 2007 Report Posted December 18, 2007 @Spartacus som FuKjellberg säger LAPG ... + ifrån lifeliberty Ny idag bytes afär med forumit =) Quote
Mattsson Posted December 18, 2007 Report Posted December 18, 2007 Idag fick jag ett trevligt paket: 4st 7.62 Singel mag pouch 1Par Knäskydd Samt ett paket av det senaste inom "Care under fire": 1st paket Life Savers Inköpt via en forumit. Quote
SebbeBoy Posted December 19, 2007 Report Posted December 19, 2007 (edited) Jag har varit ute på lite spontan-shopping på senare tid, det som har inhandlats är klockarmband från MP-Spec Silva Carbiner 40 kompass 50 feet paracordlina ifrån Atlanco detta inhandlades på terräng Några dagar innan var jag inne på Naturkompaniet å spontan-shoppade en Fällkniven S1 Edited December 19, 2007 by SebbeBoy Quote
Fu Kjellberg Posted December 29, 2007 Report Posted December 29, 2007 Diverse 3 mm rep i fältmässiga färger förutom den oranga längd på varje 15 m. Tänkt att ersätta paracord i vissa lägen. Inköpsställe Gekås. Ullared. 1 st ledficklampa driven på 2 AA batterier. Julklapp av frugan. Inköpsställe Clas ohlsson. 1 st vattentätt och stöttålig väska från Clas ohlsson. Också den från frugan. Sen diverse sjvprodukter från NARP Inköpta via Promoteq. På bilden saknas 42 st S-rolled gauze (gasbinda) Allt är inte mitt utan är en sambeställning. Totalt värde ca 16000 kr Quote
trädet Posted December 30, 2007 Report Posted December 30, 2007 Lite nya grunks! Då gamla ficklampan tog ut skilsmässa och kniven är så gott som sågtandad (mora 2000 ska itne vara det vad jag vet) så har det köpts ett par nya saker. Köpte en ny ficklampa ochen fällkniv som verkar jävligt bra. Bild på altet när knivfodralet är oppnat Bild på allt upplagt utan fodral (ficklampa, kniv och ett "slipverktyg" för kniven) Kniven utfälld kniven i förh¨ållande till moran Bild på magliten och nya ficklampan (som har ett lyse på ca 80 lumen! ) Quote
bushman Posted December 31, 2007 Report Posted December 31, 2007 @kjelberg: + på clas olson väskan tog hem mina singel malt flaskor säkert från helgens övn i glasgow. och de där repen..... kan de recenseras på ett annat forum möjligtvis? ser ut som jag skulle kunna ha bruk för ett par rullar sånna på jobbet, om de håller någorlunda kvalitet. Quote
Pappsen Posted December 31, 2007 Report Posted December 31, 2007 Diverse 3 mm rep i fältmässiga färger förutom den oranga längd på varje 15 m. Tänkt att ersätta paracord i vissa lägen. Inköpsställe Gekås. Ullared. 1 st ledficklampa driven på 2 AA batterier. Julklapp av frugan. Inköpsställe Clas ohlsson. 1 st vattentätt och stöttålig väska från Clas ohlsson. Också den från frugan. Sen diverse sjvprodukter från NARP Inköpta via Promoteq. På bilden saknas 42 st S-rolled gauze (gasbinda) Allt är inte mitt utan är en sambeställning. Totalt värde ca 16000 kr Fick du av din fru?!?! WOW Ska vi byta? Min ger mig inte mycket annat än -äll... byta? byta? Quote
SISU Posted January 2, 2008 Report Posted January 2, 2008 (edited) Lite ny gear ! 1 st TRU uniform i marpat woodland . 1 st TT MAV 2piece Det är mitt nya b-styrkeställ .. inget annat lirar inte låtsas krig .. 1 st under armour aproved by USMC (så den borde va flamm säker) Ett gäng lifesavers Allt ifrån LAPG o Lifesavers i från Coolhand . Edited January 2, 2008 by SISU Quote
Syster Håkan Posted January 4, 2008 Report Posted January 4, 2008 (edited) Nytt som kom i går: Maxpedition FatBoy Versipack: http://www.garderoben.se/images/produkt_im..._fatboyveri.jpg SPARTAN WALLET: http://www.d-gear.se/img/product/super/fly_973.jpg och nu väntar jag bara på MONKEY COMBAT ADMIN POUCH: http://www.d-gear.se/img/product/super/fly_951.jpg Edited January 17, 2008 by The Swede Ändrat till länk pga bildstorlek Quote
Guest koenigsegg88 Posted January 4, 2008 Report Posted January 4, 2008 (edited) Rakhyvel 49kr Gruntline 115kr Lifesaver 195kr Camelbak flaska 0,75L 149kr http://koenigsegg88.diinoweb.com/files/2.jpg Edited January 17, 2008 by The Swede Ändrat till länk pga bildstorlek Quote
coolhand Posted January 6, 2008 Report Posted January 6, 2008 Lite nya grejor den senaste tiden: Ifran Botac.com: 3x G27 Mag (9rd) 1x G27 Mag (11rd) 1x G23 Mag 1x G22 Mag Ifran Groaghach: Kifaru EnE samt innerficka och en massa fina spannen Ifran Tactical Tailor: Active Shooters Bag (Custom/prototyp) TT Plate Carrier samt Trippel Shingle Glock 27: (tv. Hade redan 23:an) Quote
2Sharp Posted January 6, 2008 Author Report Posted January 6, 2008 Glock 27: (tv. Hade redan 23:an) GRATTIS Quote
coolhand Posted January 6, 2008 Report Posted January 6, 2008 @ 2Sharp: Tackar! Nu maste jag bara hitta ett IWB och ett ankelholster sa blir allt bra! Quote
mönstersoldat Posted January 7, 2008 Report Posted January 7, 2008 Den här kom idag Det kom även med en Spare Carrier 2, 40st grattis batterier och en MN20 Quote
SISU Posted January 7, 2008 Report Posted January 7, 2008 Ett st fält klocka Casio Mudman dök upp idag ... Quote
odenmedic Posted January 7, 2008 Report Posted January 7, 2008 BM 7Hook NARP Trauma Shears NARP Combat Casualty References Card Quote
coolhand Posted January 7, 2008 Report Posted January 7, 2008 Ett st fält klocka Casio Mudman dök upp idag ... /img] Recension onskas tack!! Quote
Stefan F Posted January 9, 2008 Report Posted January 9, 2008 Ok, kanske inte det MÖPigaste. Speedo Glacier simglasögon. ~200:- på Stadium. De absolut bästa simglasögonen jag någonsin provat. Perfekt passform runt ögonen, skaver inte över näsan, optimalt synfält, skönt material. Om du gillar att plaska i klor, men inte att bli röd i ögonen - köp. Quote
Recommended Posts