Jump to content

Rikets sårbarhet

Sir Vival

Recommended Posts

Posted

Jo tack jag har märkt det...vaknade av att videon väsnades när den gick i gång och stängdes av .....

/JBP X|

Posted
Mitt under riskokningen och stroganofflagandet!  :sniper:

Fast nu är strömmen igång igen.

Jag skulle precis börja med pastasåsen, pastan var redan klar som tur va...

Posted

Du är student va....?! :P Med tanke på pastan alltså....!!

Posted
Just nu är det strömavbrott i södra Sverige och Danmark!

/Ulf

Jodå, och gissa från vilken landsända den största mängden elektricitet kommer ifrån...får vi någonsin minsta tack för det :sniper: Nädå, inte det minsta. ;)

Posted

Typ... men det är gott... grön tagliatelle carbonara...

Posted
Just nu är det strömavbrott i södra Sverige och Danmark!

/Ulf

Jodå, och gissa från vilken landsända den största mängden elektricitet kommer ifrån...får vi någonsin minsta tack för det :sniper: Nädå, inte det minsta. ;)

Tacka vettja polsk kolkraft, eller ukrainsk nuclear power!! Det är lysande energikällor! :D

Padjalanta Vattenkraft släng dig i ån...! B)

Posted

Aha, nybliven student alltså!

Det går över, snart är det bara snabbmakaroner toppad med några gourmetstänk likriktarsås! :D

Posted

Det går över, snart är det bara snabbmakaroner toppad med några gourmetstänk likriktarsås! :D

Svar nej!

Bodde själv i gymnasiet också. Levde på gröna tagliatelle i 3 år, varvat med tortillas, indisk kykling, hamburgare och kinesiskt.

Duktigt va?

EDIT: Hur många citat i varandra klarar forumet?

Posted

Svar nej!

Bodde själv i gymnasiet också. Levde på gröna tagliatelle i 3 år, varvat med tortillas, indisk kykling, hamburgare och kinesiskt.

Duktigt va?

EDIT: Hur många citat i varandra klarar forumet?

Låter smaskens!

Kan jag komma över och provsmaka då?! :D

Posted

Kunde dom inte väntat med att dra ur kabeln tills jag hade stekt klart mina ägg ialla fall.. :D

Slog på radion för att höra om dom skulle rapportera om vad som hänt men icke.. där spelades det en massa skitmusik när halva Sverige var utan ström.. bra jobbat.. Undrar vad dom väljer för musik om det inträffar en katastrof, typ kärnkraftsolycka.. :sniper:

Posted

Märkte av strömavbrottet... Fick kasta mej in i datarummet och börja ta ner servrar.. ups:n räcker bara 30 min, men nu så är allt uppe igen :sniper:

Posted
Kunde dom inte väntat med att dra ur kabeln tills jag hade stekt klart mina ägg ialla fall.. 

Slog på radion för att höra om dom skulle rapportera om vad som hänt men icke.. där spelades det en massa skitmusik när halva Sverige var utan ström.. bra jobbat.. Undrar vad dom väljer för musik om det inträffar en katastrof, typ kärnkraftsolycka.. :sniper:

Rosa Helikopter

EDIT: Ok, BJK.

Posted

14:10:32 up 94 days, 3:34, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Puh! :sniper: <- pusta utsmiley(ska det särskrivas?)

Posted

Jag var på Lunds universitet när strömmen gick.

Jag kunde höra ett 20-tal isande skrik från datorsalen när allt blev mörkt. :sniper: Hoppas de sparade ofta.

Vägen hem i bilen var rena kaoset. Varenda korsning var som ryska låset. Bilar som skulle fram och ingen som körde efter vägmärkena.

Hemma så fungerade ingenting. Inte datorn, tv, radion, stereon, den sladdlösa telefonen, NADA! Tack och lov har jag gasspis hemma så lunchen klarade sig.

:D

Har ofta reflekterat över hur sårbart samhället blir om strömmen går. Tänkte handla på vägen hem men hade bara betalkortet på mig så det var ju bara att glömma. Inga cash från uttagsautomaterna och inga terminaler som fungerade i affärerna.

Man får hoppas detta inte händer igen. X|

Posted
haha tur att man bor i det riktiga Sverige och inte norra Danmark :camo:

Precis... Allt söder om östergötland är fiendeland... B)

Posted
haha tur att man bor i det riktiga Sverige och inte norra Danmark ,O

"Nås det inte av tunnelbana, räknas det inte" :camo:

Eller: når inte strömavbrottet tunnelbanan, räknas det inte som strömavbrott...

Borde inte denna tråd vara i Markan, snarare?

Guest Dedicated
Posted

Stockholmare är som fiskmåsar.......skriker och skitar ner. Och herreGUUUUD vilket liv det skulle bli om tuben skulle stanna!

Jaha, vi ägnade strömavbrottet till att flytta möbler på jobbet när skärmarna slocknade, blev precis klara när strömmen kom tilbaka. Samtidigt upprätthölls samband med både överordnande och folket i min grupp.

• Forumsledning
Posted

..AARGH två gånger dog det för mig, mitt under äggkokningen.. och den andre mitt under när jag skulle skriva mitt inlägg skitensjevlaelände också.. :camo::uzi:((,O inte nog med et så flyttar Ing tråden MITT UNDER mitt inlägg så jag blir ÄNNU mer förvirrad.. fan nu e dan förstörd

Posted
Slog på radion för att höra om dom skulle rapportera om vad som hänt men icke.. där spelades det en massa skitmusik när halva Sverige var utan ström..

Nu var det ju inte halva sverige som var utan ström utan bara en bråkdel av landet så det är inte så mycket att bråka om.

En del av dom där landskapen i södra delen av landet är inte större än att dom ryms innanför RFN Vidsels robotskjutfält. Sådana små landskap kan man ju inte ta på allvar B)

Posted

Men horni, stromavbrott? For SoldF:are? Menar ni att inte alla har en taltspis eller en koktrailer i garaget?

Annars blir det val att grilla korv pa balkongen/bakgarden...

• Forumsledning
Posted

Bråkdel ? enligt media handlade det om 1-2miljoner abonenter typ 5-10% av befolkningen med företag o allt. Största sen 1983.

Posted

Jag var på Willys och hade full varuvagn när proppen gick. Alla irrade runt och försökte identifiera texten på förpackningarna, men garvade och tyckte nog att det var lite spännande. Lagom kul när man kom till kassan och allt var stängt. Så kom en snubbe från butiken och meddelade att det var bara att ställa kärrorna och gå hem. -Hela Sverige är mörkt, sa han. Jaha, så körde jag hem och rusade in i huset och skrek. NU är det KRIG!! Hustrun (hemma och sjuk) höll på att dö av skräck!! Jag demonstrerade min höga beredskap genom att packa upp snuskburken och spritköket och kokte en god kopp kaffe. Jag lekte med tanken på att ställa mig på post utanför närbutiken och skjuta plundrare, men beslöt mig för att ligga lågt tills LARMET kom, vilket det aldrig gjorde...

Skämt å sido: Visst fan är vi sårbara. Jag tycker att detta var ett lysande argument MOT nedstägningen av Barsebäck!

Posted
Bråkdel ?  enligt media handlade det om 1-2miljoner abonenter  typ 5-10% av befolkningen med företag o allt. Största sen 1983.

Ja, jag kan ha taskig definering av storlekar men i min lite trångsynta värld är 5-10% en bråkdel. det betyder att 90% av befolkningen inte har noterat några problem med strömmen ;)

Två hål i väggen :camo:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...