Jump to content

Recommended Posts

Guest J0nas
Posted

ja, det låter lite långt.. längsta i Sverige är 17,5 va?

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Å hej å hå... här kommer trossen!!!

Drivmedel I5 93-94

Den allsmäktiga bilplutonen från de heliga myrarnas rike!!

*sjunger: -Tgb30 rider Staffan själv uppå* =)

Det var planerat att bli en lugn värnplikt på trossen...

Men vi kungens glada gossar togs emot av en hoper skyttebefäl som ingalunda tänkte bedriva kioskverksamhet i terränglådan!

Det tog hus i H-E, och innan vi visste ordet av så var vi det trosskompani som gjort av med mest Am nånsin... ;)

Det var en fin tid... häggen blommade och ljudet av ett synkroniserat eldöppnande ljöd genom den klara morgonen...

Måste gå och putsa kängorna nu... BRB =)

Posted

AmgrpC I11 89-90

FN-tjänst Libanon L108 -91 (med The Swede och Fu Kjellberg)

FN-tjänst Libanon L114 -92/93

FN-tjänst Fd. Jugoslavien JK03 -93

FN-tjänst Fd. Jugoslavien JK04 -93/94

FN-tjänst Fd. Jugoslavien BA03 -94/95

FN/IFOR tjänst Fd. Jugoslavien BA05 -95/96

Hemvärnet 19 år, tidigare skogsmulle men numera skärgårdbataljon

Posted

GB/Rb-Skytt 3NSK PB401/RB56 NB20 96-97 (Rest in Peace)

10+ FBU kurser(huvudsak strid)

GrpCh/Stf ch HV 4år+

Funderar på mission...

Guest Hanfot
Posted

Gjorde GU i Vaxholm och sedan över till Gbg och kompaniet. Tyckte att båda ställena var bra och hade sin speciella stil.

Önskar dig lycka till.

Guest ischias
Posted

Tjena! mitt bidrag blir Boden 98/99. Den första LVKV90 plutonen någonsin! Många goda minnen skapades under 10mån. +5 veckor på LvSS i Norrtälje där vi testade en simulator till LVKV:n

/I

• 2 months later...
Posted

NB21, Sollefteå 97/98. Pionjärgruppchef.

Förbannat kul tjänst. Det vi övade mest var minering, göra pbv stråk, sprängtjänst och fördröjnings strid. Fick även utbildning på att bygga balkbroar och lite olika typer av pontonbroar.

Vi var väl ganska taffliga på anfallsstrid(var heller inte vår uppgift) men vi blev förbannat bra på eldöverfall mot slutet.

Synd att dom lade ner I21 :(, dom hade väldigt god mat där och man fick alltid äta mer än vad man orka(om man inte var i fält)

Posted
NB21, Sollefteå 97/98. Pionjärgruppchef.

Förbannat kul tjänst. Det vi övade mest var minering, göra pbv stråk, sprängtjänst och fördröjnings strid. Fick även utbildning på att bygga balkbroar och lite olika typer av pontonbroar.

Vi var väl ganska taffliga på anfallsstrid(var heller inte vår uppgift) men vi blev förbannat bra på eldöverfall mot slutet.

Synd att dom lade ner I21 :(, dom hade väldigt god mat där och man fick alltid äta mer än vad man orka(om man inte var i fält)

Coooool! Känner igen det där VÄLDIGT väl! Hej kollega. ;-)

Posted

I 21 Sollefteå 1991-92, skyttegruppchef Norrlandsskyttekompani.                                                                                                                                        Många skarpa stridskjutningar, sprängtjänst mm övade mycket eldöverfall(fördröjningsstrid)

Posted

Jag har inte gjort lumpen än men vare sig Allah vill eller ej så rycker jag in vid Norrlands Ingenjörbataljon i januari 2003.

Jag är inskriven som JA600: Fältarbetsplutonbefäl. Hoppas jag får behålla den tjänsten.

• 2 weeks later...
Guest Lord Good
Posted

78 på InfKAS i Halmstad, skytteplutonchef. Det var grejer det. Jag har dessutom gjort tre repmöten som plutonchef på cykelskytte. Det är nå't ni aldrig får uppleva, ynglingar!

Posted
Jag har dessutom gjort tre repmöten som plutonchef på cykelskytte. Det är nå't ni aldrig får uppleva, ynglingar!

Cykelskytte....

Cykel vs. CV90... let's get ready to rumble!!

Du är min nya idol! :)

Posted

Hoo... cykelskytte, hör bara på namnet, manligt! Annat än bepansrade fordon. Här gällde det att ta pjäsen i bröstet.

Själv gjorde man lumpen i det lite mysigare FM. KVM/Sttoch NB13/I13 98/99.

Posted
78 på InfKAS i Halmstad, skytteplutonchef. Det var grejer det. Jag har dessutom gjort tre repmöten som plutonchef på cykelskytte. Det är nå't ni aldrig får uppleva, ynglingar!

Nä men kul när tolk elvan går i diket.

Posted
Å hej å hå... här kommer trossen!!!

Drivmedel I5 93-94

Den allsmäktiga bilplutonen från de heliga myrarnas rike!!

*sjunger: -Tgb30 rider Staffan själv uppå* =)

Kul med en östersundare till. Själv låg jag på ATS som systemtekniker på H77B.

Tgb 30 är försvarets gåva till det värnpliktiga. Bättre bil har aldrig byggts

Posted

Vagnchef på strf9040 98/99, IB1 (Mek).... Ballare tjänst går nog inte att genomföra... =)

GIG rulez...

Posted

Inte för att det riktigt passar in här men jag hoppas på att hamna på LG med SSK

fast det är ju några år kvar :(

solly om det blev väldans OT nu :)