Jump to content

Snyggaste Stridsvagnen

Nestor

Vilken är snyggast  

116 members have voted

1. 1. Vilken är snyggast

• M1A2 Abrams
      5
    • Leo2
      60
    • Challenger2
      7
    • Annan
      27

Recommended Posts

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leo 1. Liten, smäcker och smidig vagn.

Nej, förresten, CENTURION! mk 10 (strv 101). Den är bara för härlig!

En rejäl bensinmotor som skickar iväg 52 ton manlighet i hela 36 km/h! :blink:

(ja, jag håller på och limmar ihop en sån, fast det blir en mk 3 (strv 81). Orkar inte fixa en 10.5...)

Det är ditt fel Swede och Erik G också! Hade inte ni pratat så mycket om plast, hade jag aldrig kommit på tanken att prova! :P

Leo 1. Liten, smäcker och smidig vagn.

Nej, förresten, CENTURION! mk 10 (strv 101). Den är bara för härlig!

En rejäl bensinmotor som skickar iväg 52 ton manlighet i hela 36 km/h!  :baskerKav:

(ja, jag håller på och limmar ihop en sån, fast det blir en mk 3 (strv 81). Orkar inte fixa en 10.5...)

Det är ditt fel Swede och Erik G också! Hade inte ni pratat så mycket om plast, hade jag aldrig kommit på tanken att prova! :P

Viiisst.. Skyll på oss bara..

Men lycka till med ditt bygge!

Håller för övrigt med The Swede, Strv 122 är "snyggast". Bra avvägning mellan högteknologiskt utseende och intryck av maffighet. Leclercen ser ut som en plastleksak, M1an.. den ser ju rätt tråkig ut. Leopard 2A5 ser också lite trist ut. Det ska vara de där extra tak och frontmodulerna, Galixarna och det tuffa kammomönstret för att det ska vara nåt...

Annars så tycker jag Challengern (1 och 2) ser rätt bra ut också, men 122an leder. Ska vi prata stridsfordon så vinner Strf 9040B och/eller C.. lite kluven där. På Patgbfronten ligger Piranha 10x10 med CV90-torn bra till, och även den gamla lynxen.

/E

Ack ack, vilka kulturbarbarer som dväljs på detta forum. ;)

Det ska vara Ryskt och det ska vara T-72B!

Endast det absolut nödvändiga - en stor kanon på ett litet chassi och you´re fit for fight

Ni som förespråkar de västerländska spa-anläggningarna borde ta och läsa Clancys Röd Storm, sen förstår ni kanske vad som vinner ett tredje världskrig. :P