Jump to content

Pipkin

Recommended Posts

Trillar in lite prylar imorgon så fort posten öppnar :Malaj: ;

 

BH%20Retention%20Lanyard%20standard.jpg

 

BHI Retention Lanyard

 

nalgene_big.jpg

 

Nalgene Wide mouth flaska

 

opplanet-tactical-assault-gear-cqc-double-hook-sling.png

 

TAG CQC Double hook sling (Dock en grön, men det hittade jag ingen bild på)

 

Och sen lite andra småprylar i form av klockarmband, ryggsäcks överdrag mm.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lysa upp tillvaron:

G2.jpg

Surefire G2 LED Nitrolon OD

fste-1.jpg

45° off-set picatinny fäste för 1" lampor

Får se hur dugligt fästet är och om det blir funkis övht. Tanken är att fästa lampan till vänster utan att den är i vägen vid siktet. Till höger tror jag inte lampan går utanför siktet. På skenan på siktet känns osmidigt och dumt utstickande och även 30 g för tungt. Och vapnet kommer nog att brinna upp. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Lysa upp tillvaron:

G2.jpg

Surefire G2 LED Nitrolon OD

fste-1.jpg

45° off-set picatinny fäste för 1" lampor

Får se hur dugligt fästet är och om det blir funkis övht. Tanken är att fästa lampan till vänster utan att den är i vägen vid siktet. Till höger tror jag inte lampan går utanför siktet. På skenan på siktet känns osmidigt och dumt utstickande och även 30 g för tungt. Och vapnet kommer nog att brinna upp. :unsure:

 

Har du någon länk till fästet?

Link to comment
Share on other sites

Det är nog fel tråd, men vet nån vart man får tag i Militärgrön färg? Typ till att måla cyklar.

 

Min kompis renoverade sin 9033 till orginalskick och målade om från 90-mönster till grön. Han scannade bara av färgkoden från ett befintligt föremål (i hans fall en mörkläggningslykta) i färghandeln. Vanlig täckfärg, och den sitter fortf efter 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Julklappar! :banghead:

 

Har tydligen varit snäll i år, fick av min sambo med släkt nu då jag for söderut för att fira nyår hos svärföräldrarna!

 

Fältjacka CPA 07 vinter

Fältbyxa CPA 07 vinter

 

Förstärkningsmössa SF (Vinter)

 

Tac-Up Gear Scarf M90 Arctic Winter

Tac-Up Gear Bush Hat M90 Arctic Winter

 

{C17E2CAA-D506-42DA-BEBB-8C85B998D06D}.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tält 2000 enmans

 

Hata DHL - ingen portkod, tillbaks till terminalen med försändelsen, skickar brev,

får brev tre dagar senare "Efter 4 dagar tar vi lagerhyra" "Efter 8 dagar returnerar

vi försändelsen".

Sitta i telefon närmare en halvtimme, kan inte hämta hos ombud utan måste åka

till terminal i Västberga. Efter rundtur runt halva stan med SL kunde jag slutligen

hämta mitt paket i alla fall.

 

Finns kanske civila motsvarigheter men nu vill jag ha "Tält 2000 enmans"

pris €80 plus frakt €23.70 summa €103.70 men nu har jag ett i alla fall.

Sjukt att det inte gick att hitta någon hos våra svenska säljare av militärmatriel

utan att man ska behöva handla från Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska och några extrafickor till stridsvästen. Det var lite grisen i säcken (förutom termosen) efter som armyshopen har lite begränsat med info och bilder på sakerna, men allt var till belåtenhet. Småfickorna till lampa och multiverktyg för 40 kr styck, dumpfickan för 140 kr och flaskan för 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...)

 

30322617.jpg

Link to comment
Share on other sites

Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska /../ 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...)

 

Tack, beställt och erhållit en jag också. Av bilden tyckte jag mig se att det KUNDE vara en DEW men var osäker.

Visserligen begagnad men 120:- mot 949:- för en ny så är den klart prisvärd!

 

 

 

PS. Vad det gäller "Talt 2000 enmans" som jag nämnt ovan så är de slut nu! DS

Edited by Fu Kjellberg
Citera inte bild.
Link to comment
Share on other sites

Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska /../ 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...)

 

Tack, beställt och erhållit en jag också. Av bilden tyckte jag mig se att det KUNDE vara en DEW men var osäker.

Visserligen begagnad men 120:- mot 949:- för en ny så är den klart prisvärd!

 

 

PS. Vad det gäller "Talt 2000 enmans" som jag nämnt ovan så är de slut nu! DS

 

Hur mkt vätska kan de ta? Vad är volymen?

Link to comment
Share on other sites

Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska /../ 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...)

 

Tack, beställt och erhållit en jag också. Av bilden tyckte jag mig se att det KUNDE vara en DEW men var osäker.

Visserligen begagnad men 120:- mot 949:- för en ny så är den klart prisvärd!

 

 

 

PS. Vad det gäller "Talt 2000 enmans" som jag nämnt ovan så är de slut nu! DS

 

Hur mkt vätska kan de ta? Vad är volymen?

 

0,75L kanske?

Link to comment
Share on other sites

Slog till på ett par Ecco Yak Xpedition GTX. Lätta, smidiga och rel schysst pris. Får se vad de duger till.

 

68004-00101.jpg

 

Var på stan och testade denna sko idag. Kändes som en hyfsad känga till ett hyfsat pris. Du som har trampat runt lite i dem, vad är ditt omdöme? Jag hade tänk ha dem som lite allaroundkängor, gå till jobbet i snö och slask, ut med hunden i skogen och bara vandra med.

 

Testade även HanWag Nallo, men den kändes som att dra på sig ett par förvuxna lejondojor, såna man fick när man gjorde lumpen. Var lite sugen på att prova ett par Meindl Performence, men den hade de inte hemma.

Edited by Fk Lundquist
Link to comment
Share on other sites

Slog till på ett par Ecco Yak Xpedition GTX. Lätta, smidiga och rel schysst pris. Får se vad de duger till.
Var på stan och testade denna sko idag. Kändes som en hyfsad känga till ett hyfsat pris. Du som har trampat runt lite i dem, vad är ditt omdöme? Jag hade tänk ha dem som lite allaroundkängor, gå till jobbet i snö och slask, ut med hunden i skogen och bara vandra med.
Barnsligt förtjust i dem! Lätta, bra stöd och håller min fot tight fast. Har inte utsatt dem för något tufft slitage eller tungt bärande ännu, så jag kan inte uttala mig om hållbarheten. Ecco låter i alla fall som kvalitet!?
Link to comment
Share on other sites

och varför inte komplettera det hela med en

 

tin cup

 

Är sugen på det, så kan man slänga ut allt utom brännaren och spritdunken från stridssäcken, men ska kolla av med Plutonchef om det är grönt först.

 

Brukar ju inte direkt finnas behov av 3 olika kärl ute i skogen, så det känns som en vettig grej annars....

Link to comment
Share on other sites

Köpte nyss ett par Ecco Professional, inte hört något om dem sedan tidigare, men de verkar vara bra konstruerade och sitter mycket bekvämt redan från början, dock kanske något smala för mina fötter. Bra insteg och snörlås i vecket så att man kan ha olika spänning i skaftet och "skodelen". 2295 riksdaler gav jag för modellen med högt skaft. ;-)

 

ECC-68784.jpg

 

http://www.terrang.se/ProductInfo?i=ECC-68...amp;program=ECC

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...