Pipkin Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Trillar in lite prylar imorgon så fort posten öppnar ; BHI Retention Lanyard Nalgene Wide mouth flaska TAG CQC Double hook sling (Dock en grön, men det hittade jag ingen bild på) Och sen lite andra småprylar i form av klockarmband, ryggsäcks överdrag mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted January 3, 2010 Report Share Posted January 3, 2010 Lysa upp tillvaron: Surefire G2 LED Nitrolon OD 45° off-set picatinny fäste för 1" lampor Får se hur dugligt fästet är och om det blir funkis övht. Tanken är att fästa lampan till vänster utan att den är i vägen vid siktet. Till höger tror jag inte lampan går utanför siktet. På skenan på siktet känns osmidigt och dumt utstickande och även 30 g för tungt. Och vapnet kommer nog att brinna upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vemtogmittnamn Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 Lysa upp tillvaron: Surefire G2 LED Nitrolon OD 45° off-set picatinny fäste för 1" lampor Får se hur dugligt fästet är och om det blir funkis övht. Tanken är att fästa lampan till vänster utan att den är i vägen vid siktet. Till höger tror jag inte lampan går utanför siktet. På skenan på siktet känns osmidigt och dumt utstickande och även 30 g för tungt. Och vapnet kommer nog att brinna upp. Har du någon länk till fästet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted January 4, 2010 Report Share Posted January 4, 2010 Har du någon länk till fästet?Finns på Ebay, sök på flashlight el torch mount 45 degree el liknande. Planen är/var ett smq-ocg fäste, men jänkarna är lite up-tight kring att exportera vapendelar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted January 5, 2010 Report Share Posted January 5, 2010 Liknande fäste finns även på Ultrafire här i SE, fäste 2008, kostar 89.- http://www.ultrafire.se/products.php?id=7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest M4rkuus Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Det är nog fel tråd, men vet nån vart man får tag i Militärgrön färg? Typ till att måla cyklar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vemtogmittnamn Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Det är nog fel tråd, men vet nån vart man får tag i Militärgrön färg? Typ till att måla cyklar. Min kompis renoverade sin 9033 till orginalskick och målade om från 90-mönster till grön. Han scannade bara av färgkoden från ett befintligt föremål (i hans fall en mörkläggningslykta) i färghandeln. Vanlig täckfärg, och den sitter fortf efter 2 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ra145 Posted January 6, 2010 Report Share Posted January 6, 2010 Det är nog fel tråd, men vet nån vart man får tag i Militärgrön färg? Typ till att måla cyklar. http://forum.terrangbil.net/forum_posts.as...PID=65867#65867 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Fick tva Benchmade 10750BP VEX idag samt sa kom i juletider en custom Groaghach EnE med Kifaru som forlaga men med lite moddar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sureshot Posted January 8, 2010 Report Share Posted January 8, 2010 Julklappar! Har tydligen varit snäll i år, fick av min sambo med släkt nu då jag for söderut för att fira nyår hos svärföräldrarna! Fältjacka CPA 07 vinter Fältbyxa CPA 07 vinter Förstärkningsmössa SF (Vinter) Tac-Up Gear Scarf M90 Arctic Winter Tac-Up Gear Bush Hat M90 Arctic Winter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfie666 Posted January 8, 2010 Report Share Posted January 8, 2010 Det är nog fel tråd, men vet nån vart man får tag i Militärgrön färg? Typ till att måla cyklar. Det beror på vad du ska ha den till. På Terräng.se finns vapenfärg i militärgrön på sprayburk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reed Posted January 9, 2010 Report Share Posted January 9, 2010 Milmac i strängnäs har också färg. Tror jag gav 500 för 5 liter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 De påstår att de svarta bananerna smakar bäst.... Emerson CQC-8 "Banana knife" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted January 20, 2010 Report Share Posted January 20, 2010 (edited) @Mattsson inte alls avundsjuk, nädå. Köpte en SureFire L5 med KL5A skalle. Begagnad från annat forum. Kul lampa, ersätter den E1L jag gav bort i julklapp... /m EDIT: Bifogar bild Edited January 21, 2010 by martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsanders Posted January 21, 2010 Report Share Posted January 21, 2010 Tält 2000 enmans Hata DHL - ingen portkod, tillbaks till terminalen med försändelsen, skickar brev, får brev tre dagar senare "Efter 4 dagar tar vi lagerhyra" "Efter 8 dagar returnerar vi försändelsen". Sitta i telefon närmare en halvtimme, kan inte hämta hos ombud utan måste åka till terminal i Västberga. Efter rundtur runt halva stan med SL kunde jag slutligen hämta mitt paket i alla fall. Finns kanske civila motsvarigheter men nu vill jag ha "Tält 2000 enmans" pris €80 plus frakt €23.70 summa €103.70 men nu har jag ett i alla fall. Sjukt att det inte gick att hitta någon hos våra svenska säljare av militärmatriel utan att man ska behöva handla från Tyskland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsanders Posted January 22, 2010 Report Share Posted January 22, 2010 Tält 2000 enmans På begäran: http://www.militaerbestaende.de/Schlafen/S...oliv::1804.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reed Posted January 24, 2010 Report Share Posted January 24, 2010 Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska och några extrafickor till stridsvästen. Det var lite grisen i säcken (förutom termosen) efter som armyshopen har lite begränsat med info och bilder på sakerna, men allt var till belåtenhet. Småfickorna till lampa och multiverktyg för 40 kr styck, dumpfickan för 140 kr och flaskan för 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsanders Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 (edited) Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska /../ 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...) Tack, beställt och erhållit en jag också. Av bilden tyckte jag mig se att det KUNDE vara en DEW men var osäker. Visserligen begagnad men 120:- mot 949:- för en ny så är den klart prisvärd! PS. Vad det gäller "Talt 2000 enmans" som jag nämnt ovan så är de slut nu! DS Edited January 29, 2010 by Fu Kjellberg Citera inte bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blanco Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska /../ 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...) Tack, beställt och erhållit en jag också. Av bilden tyckte jag mig se att det KUNDE vara en DEW men var osäker. Visserligen begagnad men 120:- mot 949:- för en ny så är den klart prisvärd! PS. Vad det gäller "Talt 2000 enmans" som jag nämnt ovan så är de slut nu! DS Hur mkt vätska kan de ta? Vad är volymen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Köpte på mig en Dew vac 750 termosflaska /../ 120 kr (kostar nästan 1000 kr på coldskills...) Tack, beställt och erhållit en jag också. Av bilden tyckte jag mig se att det KUNDE vara en DEW men var osäker. Visserligen begagnad men 120:- mot 949:- för en ny så är den klart prisvärd! PS. Vad det gäller "Talt 2000 enmans" som jag nämnt ovan så är de slut nu! DS Hur mkt vätska kan de ta? Vad är volymen? 0,75L kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Dew wac 750 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkhound Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 och varför inte komplettera det hela med en tin cup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grenadier Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 (edited) Slog till på ett par Ecco Yak Xpedition GTX. Lätta, smidiga och rel schysst pris. Får se vad de duger till. Var på stan och testade denna sko idag. Kändes som en hyfsad känga till ett hyfsat pris. Du som har trampat runt lite i dem, vad är ditt omdöme? Jag hade tänk ha dem som lite allaroundkängor, gå till jobbet i snö och slask, ut med hunden i skogen och bara vandra med. Testade även HanWag Nallo, men den kändes som att dra på sig ett par förvuxna lejondojor, såna man fick när man gjorde lumpen. Var lite sugen på att prova ett par Meindl Performence, men den hade de inte hemma. Edited January 30, 2010 by Fk Lundquist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Slog till på ett par Ecco Yak Xpedition GTX. Lätta, smidiga och rel schysst pris. Får se vad de duger till.Var på stan och testade denna sko idag. Kändes som en hyfsad känga till ett hyfsat pris. Du som har trampat runt lite i dem, vad är ditt omdöme? Jag hade tänk ha dem som lite allaroundkängor, gå till jobbet i snö och slask, ut med hunden i skogen och bara vandra med.Barnsligt förtjust i dem! Lätta, bra stöd och håller min fot tight fast. Har inte utsatt dem för något tufft slitage eller tungt bärande ännu, så jag kan inte uttala mig om hållbarheten. Ecco låter i alla fall som kvalitet!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reed Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 och varför inte komplettera det hela med en tin cup Är sugen på det, så kan man slänga ut allt utom brännaren och spritdunken från stridssäcken, men ska kolla av med Plutonchef om det är grönt först. Brukar ju inte direkt finnas behov av 3 olika kärl ute i skogen, så det känns som en vettig grej annars.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted February 5, 2010 Report Share Posted February 5, 2010 En "ny" tändare tamp ner i brevlådan från USA. Zippo tändaren är daterad 1969. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stå Posted February 6, 2010 Report Share Posted February 6, 2010 (edited) Optimus Crux & Terra weekend. Hur bra som helst, fattar inte varför jag väntat så länge. Edited February 6, 2010 by stå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rött kors Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 Köpte nyss ett par Ecco Professional, inte hört något om dem sedan tidigare, men de verkar vara bra konstruerade och sitter mycket bekvämt redan från början, dock kanske något smala för mina fötter. Bra insteg och snörlås i vecket så att man kan ha olika spänning i skaftet och "skodelen". 2295 riksdaler gav jag för modellen med högt skaft. http://www.terrang.se/ProductInfo?i=ECC-68...amp;program=ECC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Ev vanlig simpel maglite led (2XAA storleken). Lyser riktigt hyffsat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beaver_sthlm Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Ska jaga lite hemvärnsgubbar i sommar som B-styrka och då är det kul med en ny rigg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts