Magnus Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Kom precis två flygplan flygande över huset där jag bor. De flög på låg höjd och väldigt snabbt, så det borde varit stridsflyg. Strax efteråt hörde jag en riktig smäll, och nu hörs en massa olika sirener hela tiden från det hållet smällen hördes. Ett av planen hörs fortfarande då och då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Var är detta? Bor på Våxnäs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 29, 2003 Author Report Share Posted May 29, 2003 Bor på Haga, vid Gubbholmen. Lät som om smällen kom från Herragen/Kannikenäset ungefär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 hm, Karlstad? i såfall är det troligen Gripen plan från F7 det är frågan om... de brukar flyga norrut mot karlstad ibland.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Avbryt spekulationerna om vad det troligen är tills vi vet. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mozza Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 TV4 textTV s. 115! 2 mindre sportflyg tydligen (??) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 29, 2003 Author Report Share Posted May 29, 2003 Från Tv4 text: "Ett flygplan har enligt Tv4 Värmland störtat i Karlstad. Eligt SOS Alarm har två mindre sportflygplan krockat i luften. Vi återkommer med mer detaljer så fort vi kan." Shit, farsan flyger sådana plan här i stan, bäst att ringa och höra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 för oinvigda kan SK60 mycket väl se ut som ett sportflyg... iaf på håll... Link to comment Share on other sites More sharing options...
EOD Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Jäkla lustigt...! Såg också nyheten på text TV men nu kan jag inte hitta det, inte på aftonbladets hemsida heller. Falsklarm eller? Någon som vet mer? EOD Link to comment Share on other sites More sharing options...
fbs2003 Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Kan inte heller hitta det på text-tv!?!?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Har nu gjort en sväng över just herrhagen och inre hamn..... Där var det inget haveri. Dock stod det en 40mm bofors LV-akan och dunkade på. Då jag vid den tidpunkten inte visste säkert något om en mid-air över Karlstad så bestämde jag mig för att dettta var källan till smällen så stannade jag och fotade och åkte hem. Märkte dock att hela Brandstationen och polisinsatsen var tom på vägen hem, så då började jag fundera igen. Tiden får utse vad det var. Det är RÖD dag idag......även stridspiloter är lediga,bara incidentberedskap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Det enda jag hittat hittils: http://www.tv4.se/visa/?ID=264176 //Yman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Kan väl länka till de bilderna jag tog, även om kanonen i sig förhoppningsvis inte har med olyckan att göra... AKAN 1 AKAN 2 AKAN 3 AKAN 4 AKAN 5 Den användes till att inviga en fest i hamnen...hur och varför vet jag inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Läste på Expressen nu att det hela var en flyguppvisning och att ingenting har hänt planen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Samma sak sa dom på Rapport nu 23.00 Och där såg vi vikten av att INTE spekulera om saker vi inte vet något om. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 29, 2003 Author Report Share Posted May 29, 2003 Tydligen inte bara jag som misstagit mig: Aftonbladet Expressen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 När du skriver en spaningsrapport.. Rappotera vad du vet, inte vad du tror. 7 S Magnus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Äsch, halva Karlstad trodde samma sak. Om alla enbart skulle rapportera vad de visste skulle MUST få lägga ner. ;) Av större intresse är vad, om något, som kommer att bli efterspel till detta. Jag har fått en del telefonrapporter om att verbala lynchmobbar har bildats främst på Herrhagen med sikte på de ansvariga för flyguppvisningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Att norska Mustanger och en 40mm pjäs kan göra så stor skada Link to comment Share on other sites More sharing options...
1MPJ Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Lite mer utförligt från aftonblaskan om någon är intresserad: Läs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramius Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Varför skulle Bin laden ta sig till Herrhagen ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Att norska Mustanger och en 40mm pjäs kan göra så stor skada Norsk Mustang (skandinavisk iof): Vad som flög över Karlstad: Observera de slående likheterna, främst de att båda två har vingar och en stjärtfena Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalleSWE Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 F-n "nisse i viken" kollade inte och såg att det fanns två sidor Link to comment Share on other sites More sharing options...
fbs2003 Posted May 30, 2003 Report Share Posted May 30, 2003 Varför skulle Bin laden ta sig till Herrhagen ?? Min tanke också... hoppas hon var ironisk........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Jaha, 27000 kr kostade tydligen räddningstjänstens utryckning. Artikel Det positiva i det hela får väl sägas vara att det blev en oförberedd katastrofövning för alla berörda parter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurden Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Round table, mansklubb, flyguppvisningen med simulerat raketanfall med civilaplan och en bofors LVakan som skjuter i hamnen? Kan nån förklara varför? Jag trodde FM hade "patent" på sånt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Zac Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Hmmm, låter som ett uppslag för Kimster att fundera kring inför IRL-träffen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted May 31, 2003 Report Share Posted May 31, 2003 Vet att vi under KB-utbildningen fick jamsa runt för Round Table också.. Tydligen var nån högt uppsat typ på regementet med där, alltså tyckte inte han att vill skulle ha tråkigt på beredskapen... Men vårat var inte lika spektatulärt, en stillastående vagn, MYCKET fyrverkeri samt 1800-tals uniformer var det som bjöds! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.