Jump to content

Rysslands attack på Ukraina 2014 och annektering av Krim


Zimme

Recommended Posts

Verbanostra. Sättet du argumenterar på med de ordval du använder tyder på att du antingen är enormt naiv, eller har en tydlig agenda. Kombinera detta med en undermålig meningsbyggnad så är DaRavens frågeställning synnerligen relevant.

 

Trollning är kul till en viss gräns, men sedan tröttnar man. Som troll är det ju också lätt att av göra misstaget att tro att vi på detta forum är helt inkompetenta gällande grundläggande matematik såsom 1+1. Var inte så naiv..

 

Rokare BG

Link to comment
Share on other sites

 

Jag har inte direkt gett några tillstånd på bakgrundskontroll - tack. Jag har inte gett ut mig för någon direkt - att det står GMU etc nu vid registreringen här var väl mest det att folk (i vissa fall här) fyller bara in något för att vara en del.

 

Men kollar man mina andra inlägg som inte har att göra med just denna tråd är det väl ett allmänt militärt intresse utan några som helst dåliga syften för Sveriges räkning.

 

Ärligt - varför måste jag försvara mig när jag bara uttryckt en lite annorlunda syn och inget mer?

 

En "lite annorlunda syn". Den är diametralt motsatt uppfattningen hos 99% på forumet - och en betydande andel av alla som bor i västvärlden öht. Mtp det närmast militanta försvaret av Ryssland i kombination med hur dina inlägg skrivs tycker jag ger anledning att tro att du inte är den du har utgett dig för att vara när du registrerade dig på forumet (jag är moderator och har alltså tillgång till den informationen).

 

 

Det står nu ett inlägg om det ovan angående registreringen under namn etc.

 

Nej - men vissa av mina senaste inlägg handlar inte ens så mycket om just Ryssland _enbart_ i grund och botten.

 

Utan mer om hur stormakterna agerar och antagligen alltid kommer att agera vad man nu som enskild tycker om det. De senaste inläggen har väl en annan poäng - att Ryssland är närmast på fiendelistan för många västländer nu och detta är något som jag ifrågasätter starkt med tanke på alla handelsrelationer och framtidsutsikterna för bl.a. nordisk ekonomi.

 

Jag hoppas sålunda för västvärldens bästa (som jag själv ju är en del av) att jag har rätt och inte fel i denna fråga. Det kan bara framtiden visa.

 

Förvisso blev det mycket "nära hjärtat" nu med tanke på att jag har fått jobba mycket mot landet ifråga (för västerländsk räkning).

 

Men det betyder väl inte per automatik att jag skulle vara någon agent för dem endast för att jag inte ser några signaler på "rött överfall" på Gotland liksom? :)

 

Känns som att du som moderator egentligen borde rensa hela det här senaste bråket nu och låt oss alla återgå till Ukraina - Ryssland trådhållande?

 

Det är ju fritt fram att rensa vissa av mina inlägg också så dessa inte tolkas som provokativa av läsarna här. Erkänner att det eventuellt blivit något för mycket i vissa fall.

 

Däremot är jag ju inte politiker som står och ropar och har inte så pass stor makt att påverka folk så mycket att Sverige skulle lyckas få ett försvar / statsskick som är mer likt Schweiz (som jag själv anser att man borde ha istället för att anknyta sig till en viss storallians....vilket bara kommer göra allting värre för Sverige med tanke på att landet då antagligen kommer hamna på fiendelistan för en _annan_ allians som man nu är så rädd för)?

 

Det är den enda poängen med mitt tidigare inlägg där jag skrev att dagens EU och NATO kanske inte är helt rätt väg att gå.

 

Men att tycka att man i denna numera väldigt väldigt turbulenta värld i ett mindre land som Sverige (dock betydelsefullt ekonomiskt sett) borde ha en mera Schweiz-liknande modell är väl inget som gör en till en trippelagent åt Putin rakt av? :)

 

Om vi nu rotar så mycket i vem man är och var man står och vad man egentligen representerar för åsikter. Och inget fientligt intresse.

Edited by verbanostra
Link to comment
Share on other sites

Det är verkligen västvärldens fel och framförallt det förskräckliga landet USA med hejdukar som håller Ryssland nere på en nivå där en betydlig del av befolkningen fortfarande bor i stugor som vi i tex Sverige nästan helt lämnade för närmare 100 år sedan.

Att arbetslösheten är låg är också USAs fel, att löneskillnaderna är enorma likaså.

Det måste också vara USAs och västvärldens fel att en stor del av tex lantbruket och andra industrier säljs ut till utländska aktörer.
Att ryssland motiverar sin befolkning till företagssamhet med låneräntor på upp till 25% är också USAs fel.

Det är egentligen inte USAs fel, det måste vara "bögarnas fel".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, man är ju allt nu också. Troll. Tom Snowden.

 

Endast för att man ser saken

 

1. ur större perspektiv och då _med respekt_ för att andra stormakter inte kommer tänka som USA?

 

2. för att man vill ha fredslösning i Ukraina / gentemot Ryssland istället för att skapa hotbilder med fingerpekande och paranoia a la den jag börjar se här nu.....

 

Vad är det för resonemang egentligen?

 

Jag ber verkligen om ursäkt om det tolkas som provokationer a la påverkan av opinionen för det är inte mitt syfte alls. Hade man velat något sådant och varit finansierad av Kina / Ryssland hade man nog haft annat för sig än att skriva den här typen av inlägg här inne kan jag säga.

 

Jag är bara inte "vi mot dem". Det är allt. Liksom de facto halva svenska ambassaden i Moskva som har mer koll på läget än vad folket här inne har och inte alltid stödjer varje uttalande som politikerna kör med mot RU.

 

Är de också Snowdens nu allihopa enbart för att de har en mer _nyanserad_ bild än genomsnittet här på detta forum?

Andra stormakter har andra sätt att se på saker, de betyder inte att jag behöver uppskatta den eller när de tvingar på grannländerna den.

 

När de gäller fredliga lösningar, är inte du i fel verksamhet om fred till varje pris är din grej, personligen så promenerar jag hellre stolt, med huvudet högt in i evigheten än låter främande herrar och deras lakejer tvingar mig att böja det.

 

När de gäller erfarenhet finns nog en del som varit i verksamheten långt innan du föddes och de finns officerare hur hög grad vet jag inte, är inte blågul. Att de inte ser saken på samma sett som du kan ju bero på att de vet något du inte vet.

 

Snowdens fel är att han inte hade vett att förstå vad Hemligt betyder och vad hans egna åsikt om vad som skall delges världen är värd.

Link to comment
Share on other sites

Jag sätter _inte_ likhetstecken mellan USA och västvärlden som civilisationer.

 

Hoppas iaf att man inte skall behöva göra det i framtiden heller.

 

Skall vi börja diskutera att Europa bör det väl bli mer självständigt (inte i allt, men ändå i rätt mycket?) från Atlanten (på sikt) får det nog startas en separat tråd om det. Känns inte alls passande här i tråden då redan är för mycket utanför ämnet.

 

Får mig att tänka på en viss gammal Rammstein låt....."We are all living in....."

Link to comment
Share on other sites

Jag har tillgång till vissa TV-inslag helt enkelt - men visst - klart man tänker på allt kan vara förvrängt.

 

Alla förvränger allt nu som det ser ut bara. Inte bara ryssarna för den delen. Det är det som är det största moderna vapnet - information. Inte helt konstigt att det är just journalister som råkar illa ut först numera och det känns som att det är dem som är "specialstyrkan" numera i sådana lägen som Ukraina nu.

 

Förr eller senare så kommer man få rätt bild över det hela dock.

Typiskt putinistiskt tema att påstå att alla är lika goda kålsupare. Att jämföra den propagandistiska ljugande och enkelriktiga nysovjetiska ryska pressen med västlig mångfacetterad journalistik och påstå att båda är lika är ett av de teman den ryska propagandamaskinen framfört.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ja, man är ju allt nu också. Troll. Tom Snowden.

 

Endast för att man ser saken

 

1. ur större perspektiv och då _med respekt_ för att andra stormakter inte kommer tänka som USA?

 

2. för att man vill ha fredslösning i Ukraina / gentemot Ryssland istället för att skapa hotbilder med fingerpekande och paranoia a la den jag börjar se här nu.....

 

Vad är det för resonemang egentligen?

 

Jag ber verkligen om ursäkt om det tolkas som provokationer a la påverkan av opinionen för det är inte mitt syfte alls. Hade man velat något sådant och varit finansierad av Kina / Ryssland hade man nog haft annat för sig än att skriva den här typen av inlägg här inne kan jag säga.

 

Jag är bara inte "vi mot dem". Det är allt. Liksom de facto halva svenska ambassaden i Moskva som har mer koll på läget än vad folket här inne har och inte alltid stödjer varje uttalande som politikerna kör med mot RU.

 

Är de också Snowdens nu allihopa enbart för att de har en mer _nyanserad_ bild än genomsnittet här på detta forum?

Andra stormakter har andra sätt att se på saker, de betyder inte att jag behöver uppskatta den eller när de tvingar på grannländerna den.

 

När de gäller fredliga lösningar, är inte du i fel verksamhet om fred till varje pris är din grej, personligen så promenerar jag hellre stolt, med huvudet högt in i evigheten än låter främande herrar och deras lakejer tvingar mig att böja det.

 

När de gäller erfarenhet finns nog en del som varit i verksamheten långt innan du föddes och de finns officerare hur hög grad vet jag inte, är inte blågul. Att de inte ser saken på samma sett som du kan ju bero på att de vet något du inte vet.

 

Snowdens fel är att han inte hade vett att förstå vad Hemligt betyder och vad hans egna åsikt om vad som skall delges världen är värd.

 

 

Jo, absolut, med all respekt för tjänstgörande officerare oavsett grad och för den delen land från min sida.

 

Men på samma sätt kan man även anta att kinesiskt (bara som ett exempel) underrättelsetjänst vet mer än oss om vad US har för intressen och planer i Kina när Kina senast körde ut vissa amerikanska konsultbolag från sin marknad eftersom de började gräva för mycket i landets cyberspace? Det är bara de som vet och det får man väl respektera.

 

Men diskutera Snowden - han gjorde det han gjorde (jag stödjer inte hans agerande alls) och det är ju mer än bara hans egna _åsikter_ i frågan för att börja jämföra med mig?

 

Sedan när _en åsikt_ som ifrågasätter Wall Streets stormakt detsamma som att röja en hemlig uppgift? :)

Edited by verbanostra
Link to comment
Share on other sites

 

Jag har tillgång till vissa TV-inslag helt enkelt - men visst - klart man tänker på allt kan vara förvrängt.

 

Alla förvränger allt nu som det ser ut bara. Inte bara ryssarna för den delen. Det är det som är det största moderna vapnet - information. Inte helt konstigt att det är just journalister som råkar illa ut först numera och det känns som att det är dem som är "specialstyrkan" numera i sådana lägen som Ukraina nu.

 

Förr eller senare så kommer man få rätt bild över det hela dock.

Typiskt putinistiskt tema att påstå att alla är lika goda kålsupare. Att jämföra den propagandistiska ljugande och enkelriktiga nysovjetiska ryska pressen med västlig mångfacetterad journalistik och påstå att båda är lika är ett av de teman den ryska propagandamaskinen framfört.

 

 

Starka ord där. Rätt psyopsaktiga för den delen om du frågar mig :)

 

Påminner väl alltid om marketingmetoder när ett är gott och annat ont? :)

 

Bevis på att all rysk media ljuger? Eller den kanske ljuger för att den är rysk, per definition?

 

Har du ens kapacitet att jämföra _olika_ (!) medier där för att bilda dig en bra uppfattning om att deras media _också_ är mer mångfacetterad än vad du tror?

 

Nu blir jag väl kallad troll igen. Bara räkna med det väl....

Link to comment
Share on other sites

Jag är mest bara nyfiken på vad exakt Ryssland gjort förutom då Krim för ett ex antal månader sedan som är så fel? Signat BRICS under fotbollen?

 

Jag accepterar argumentet att det inte är helt rent att agera som de gjorde i Krim enligt många.

 

Men vad mer exakt? De tar ju inte över makten i Kiev med trupper precis som man var så rädd för. Är det verkligen något som tyder på att en sådan plan ens finns? Inte en enda antydning utifrån det jag har sett.

 

Det är väl den frågan man får ställa sig?

 

När man sätter likhetstecken med Nordkoreas ledare, säg Saddam och adderar Putin till den listan (?) (det är en del som gör detta på diverse forum) dit så har man inte mycket koll alls på björnlandet vi nu haft så mycket fokus på i denna tråd.

 

Det är helt separata frågor och länder med helt olika lägen.

 

Det blir mer "argument" i stil med en dislike-tryckande (om det nu skulle finnas) på Facebook på en bild över en ledare / stjärna etc som man inte tycker om utseendemässigt. Väldigt välunderbyggt om inte annat.

Edited by verbanostra
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jag har tillgång till vissa TV-inslag helt enkelt - men visst - klart man tänker på allt kan vara förvrängt.

 

Alla förvränger allt nu som det ser ut bara. Inte bara ryssarna för den delen. Det är det som är det största moderna vapnet - information. Inte helt konstigt att det är just journalister som råkar illa ut först numera och det känns som att det är dem som är "specialstyrkan" numera i sådana lägen som Ukraina nu.

 

Förr eller senare så kommer man få rätt bild över det hela dock.

Typiskt putinistiskt tema att påstå att alla är lika goda kålsupare. Att jämföra den propagandistiska ljugande och enkelriktiga nysovjetiska ryska pressen med västlig mångfacetterad journalistik och påstå att båda är lika är ett av de teman den ryska propagandamaskinen framfört.

 

 

Starka ord där. Rätt psyopsaktiga för den delen om du frågar mig :)

 

Påminner väl alltid om marketingmetoder när ett är gott och annat ont? :)

 

Bevis på att all rysk media ljuger? Eller den kanske ljuger för att den är rysk, per definition?

 

Har du ens kapacitet att jämföra _olika_ (!) medier där för att bilda dig en bra uppfattning om att deras media _också_ är mer mångfacetterad än vad du tror?

 

Nu blir jag väl kallad troll igen. Bara räkna med det väl....

 

nu kan ju jag bara läsa de engelska versionerna, men vare sig RT eller Pravda imponerar direkt, mer än en gång gör de kardinalfel när de gäller rapportering. på tok för mycket kännslor och värdeord i repotagetext.

Link to comment
Share on other sites

Jag är mest bara nyfiken på vad exakt Ryssland gjort förutom då Krim för ett ex antal månader sedan som är så fel? Signat BRICS under fotbollen?

Förslagsvis kontrollerar du vad vi har för inskränkningar inom Yttrandefrihetsgrundlagen och Tryckfrihetsförordningen och sedan jämför du med Ryssland. Sen kan du fortsätta med att kontrollera läget för hbtq individer i båda länderna. Fundera sen lite till.

 

Notera nu att förra inlägget skrevs under med Rokare BG och detta enbart med Rokare.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Jag har tillgång till vissa TV-inslag helt enkelt - men visst - klart man tänker på allt kan vara förvrängt.

 

Alla förvränger allt nu som det ser ut bara. Inte bara ryssarna för den delen. Det är det som är det största moderna vapnet - information. Inte helt konstigt att det är just journalister som råkar illa ut först numera och det känns som att det är dem som är "specialstyrkan" numera i sådana lägen som Ukraina nu.

 

Förr eller senare så kommer man få rätt bild över det hela dock.

Typiskt putinistiskt tema att påstå att alla är lika goda kålsupare. Att jämföra den propagandistiska ljugande och enkelriktiga nysovjetiska ryska pressen med västlig mångfacetterad journalistik och påstå att båda är lika är ett av de teman den ryska propagandamaskinen framfört.

 

 

Starka ord där. Rätt psyopsaktiga för den delen om du frågar mig :)

 

Påminner väl alltid om marketingmetoder när ett är gott och annat ont? :)

 

Bevis på att all rysk media ljuger? Eller den kanske ljuger för att den är rysk, per definition?

 

Har du ens kapacitet att jämföra _olika_ (!) medier där för att bilda dig en bra uppfattning om att deras media _också_ är mer mångfacetterad än vad du tror?

 

Nu blir jag väl kallad troll igen. Bara räkna med det väl....

 

nu kan ju jag bara läsa de engelska versionerna, men vare sig RT eller Pravda imponerar direkt, mer än en gång gör de kardinalfel när de gäller rapportering. på tok för mycket kännslor och värdeord i repotagetext.

 

 

Möjligt. Men det blir inte felfritt så klart. Det finns mer än så iofs faktiskt - och som är "någorlunda" objektiva. Typ RIA och ITAR-TASS då som åtminstone försöker vara icke-propaganda rakt ut då - men deras engelskspråkiga version är väl still to come vad jag förstått.

Link to comment
Share on other sites

Verbanostra: Hur var det med min fråga? Registrerade du dig på forumet under eget namn? Om inte är jag väldigt nyfiken på varför du inte gjorde det, och varför du tog det namn du valde?

 

Finns det private messages här?

Edited by verbanostra
Link to comment
Share on other sites

 

Verbanostra: Hur var det med min fråga? Registrerade du dig på forumet under eget namn? Om inte är jag väldigt nyfiken på varför du inte gjorde det, och varför du tog det namn du valde?

 

Finns det private messages här?

 

 

Ja, om du klickar på mig, så att du kommer till min profil, då kan du skicka meddelande.

Link to comment
Share on other sites

Jag är mest bara nyfiken på vad exakt Ryssland gjort förutom då Krim för ett ex antal månader sedan som är så fel? Signat BRICS under fotbollen?

 

Det är väl snarare så att, vad har Ryssland gjort rätt de senaste 65 åren?

Link to comment
Share on other sites

Med den länken är det väldigt tydligt att du inte ens läst den, då inte heller reflekterat över vad den handlar om eller ens datum när den var aktuell.

 

Ytterligare ett nonsensinlägg som enbart syftar till att skapa förvirring och peka på totalt irrelevant information för att förringa den ryska indlandningen i Ukraina.

 

Faktum är att utan rysk inblanding i ukraina, hade inget av dagens militära operationer behövt ske. Det inbegriper även Krimaktionen där Putin totalt blåljög hela världen rakt i ansiktet. En lögn som definitivt placerat allt som Putin och de ryska myndigheterna säger i ett ytterst tveksamt läge.

Link to comment
Share on other sites

 

Med den länken är det väldigt tydligt att du inte ens läst den, då inte heller reflekterat över vad den handlar om eller ens datum när den var aktuell.

 

Ytterligare ett nonsensinlägg som enbart syftar till att skapa förvirring och peka på totalt irrelevant information för att förringa den ryska indlandningen i Ukraina.

 

Faktum är att utan rysk inblanding i ukraina, hade inget av dagens militära operationer behövt ske. Det inbegriper även Krimaktionen där Putin totalt blåljög hela världen rakt i ansiktet. En lögn som definitivt placerat allt som Putin och de ryska myndigheterna säger i ett ytterst tveksamt läge.

 

 

Jo, men nu var den enda länken jag hittade i ämnet (eller första) för annars pratar nu RT rätt mycket (etc) om eventuell Bundeswehr iblandning i Ukraina nu får man väl se om det blir av eller inte. Finns väl inte någon mening med att posta info från ryska källor.

 

Det som står ovan är en åsikt som bör tålas och accepteras så klart.

 

Men det finns även de som anser att hela Maidan i Kiev är _början_ på vad vi har nu och att Krim är således följd. Jag tänker inte uttala min egen åsikt ifrågan för att inte tolkas som provokativ Putinanhängare igen.

 

Jag vill inte skapa någon förvirring - det enda jag inte vill att Europa skall tvingas gå in i Ukraina och sedan eventuellt Ryssland.

Edited by verbanostra
Link to comment
Share on other sites

Resultat av vad?

 

Det är väl inte Putin och Co precis som har skapat kaos i Kievs maktkorridorer från början så det ens blev nytt maktskifte där?

 

Ryssarna blev visst oroliga och gjorde en takeover av Krim för att vara säkra att de inte förlorar Svarta Havet i det kaoset som var på gång?

 

Återigen - detta är inte hur _jag_ ser på saken - utan hur man faktiskt ser på det i Ryssland bland befolkningen bl.a.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Med den länken är det väldigt tydligt att du inte ens läst den, då inte heller reflekterat över vad den handlar om eller ens datum när den var aktuell.

 

Ytterligare ett nonsensinlägg som enbart syftar till att skapa förvirring och peka på totalt irrelevant information för att förringa den ryska indlandningen i Ukraina.

 

Faktum är att utan rysk inblanding i ukraina, hade inget av dagens militära operationer behövt ske. Det inbegriper även Krimaktionen där Putin totalt blåljög hela världen rakt i ansiktet. En lögn som definitivt placerat allt som Putin och de ryska myndigheterna säger i ett ytterst tveksamt läge.

 

 

Jo, men nu var den enda länken jag hittade i ämnet (eller första) för annars pratar nu RT rätt mycket (etc) om eventuell Bundeswehr iblandning i Ukraina nu får man väl se om det blir av eller inte. Finns väl inte någon mening med att posta info från ryska källor.

 

Det som står ovan är en åsikt som bör tålas och accepteras så klart.

 

Men det finns även de som anser att hela Maidan i Kiev är _början_ på vad vi har nu och att Krim är således följd. Jag tänker inte uttala min egen åsikt ifrågan för att inte tolkas som provokativ Putinanhängare igen.

 

Jag vill inte skapa någon förvirring - det enda jag inte vill att Europa skall tvingas gå in i Ukraina och sedan eventuellt Ryssland.

 

 

Att Tyskland på egen hand skulle blanda sig in i en väpnad konflikt i Europa håller jag som extremt osannolikt. Det låter mer som rysk propaganda. Passar ju bra med den övriga propagandan de pumpar ut om nazister i Ukraina som anfaller de oskyldiga rysktalande minoritetsgrupperna. Kan de även försöka dra in Tyskland i det hela har de ju verkligen lyckats veva tillbaka klockan till 1944. Det passar ju iof ganska bra med annekteringen av Krim

 

Du undrade ovan vad Ryssland gjort de senaste 65 åren. Är det en lista du söker? Förutom att fängsla och systematiskt mörda miljontals människor i Sovjetunionen (oliktänkande) kan vi nog komma upp med en ganska lång lista om vi funderar lite.

Link to comment
Share on other sites

Jag är mest bara nyfiken på vad exakt Ryssland gjort förutom då Krim för ett ex antal månader sedan som är så fel?

 

Åh jag vet inte, vad sägs som upprepade brott mot START-, New START-, INF-, och ABM-avtalen?

Edited by Smeghead
Link to comment
Share on other sites

Resultat av vad?

 

Det är väl inte Putin och Co precis som har skapat kaos i Kievs maktkorridorer från början så det ens blev nytt maktskifte där?

 

Ryssarna blev visst oroliga och gjorde en takeover av Krim för att vara säkra att de inte förlorar Svarta Havet i det kaoset som var på gång?

 

Återigen - detta är inte hur _jag_ ser på saken - utan hur man faktiskt ser på det i Ryssland bland befolkningen bl.a.

Exakt, och det är det ingen som antyder heller.

 

Men att man annekterar en landsdel från ett land i kaos (med militär makt) och genomför odemokratiska val är väl ganska oroande?

 

När inbördeskriget sen brutit ut och det visar sig att tex tämligen avancerade (Ryska) luftvärnssytem, som separatisterna verkar ha tillgång till, enligt misstanke skjuter ner civilt trafikflyg från Malaysia med nära 300 civila ombord.

 

Bör man bli orolig, kan det någonsin bli Maidandemostrationernas fel?

 

Det är bara ett exempel.

Link to comment
Share on other sites

 

Resultat av vad?

 

Det är väl inte Putin och Co precis som har skapat kaos i Kievs maktkorridorer från början så det ens blev nytt maktskifte där?

 

Ryssarna blev visst oroliga och gjorde en takeover av Krim för att vara säkra att de inte förlorar Svarta Havet i det kaoset som var på gång?

 

Återigen - detta är inte hur _jag_ ser på saken - utan hur man faktiskt ser på det i Ryssland bland befolkningen bl.a.

Exakt, och det är det ingen som antyder heller.

 

Men att man annekterar en landsdel från ett land i kaos (med militär makt) och genomför odemokratiska val är väl ganska oroande?

 

När inbördeskriget sen brutit ut och det visar sig att tex tämligen avancerade (Ryska) luftvärnssytem, som separatisterna verkar ha tillgång till, enligt misstanke skjuter ner civilt trafikflyg från Malaysia med nära 300 civila ombord.

 

Bör man bli orolig, kan det någonsin bli Maidandemostrationernas fel?

 

Det är bara ett exempel.

 

 

Vi får väl se vad som hänt där med flygplanet egentligen.

 

Om vi ens får se.....så klart.

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Rysslands attack på Ukraina 2014 och annektering av Krim

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...