Jump to content

Recommended Posts

Posted

En liten fråga på detta, har FM höjt tiderna på fälttestet? har för mig att mindre när jag gjorde det för två år sen.

Ja, från början var det (fritt ur minnet):

A: 12:30

B: 11:15

C: 10:15

D: 9:45

Om jag minns rätt gjorde man då ingen skillnad på officer eller soldat.

• Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

du menar inte sänkts då?

vad jag gar för mig, när vi sprang i NBGt så var det 11:15 för stridande och 13:30 för personal i speciel befattning (tekniker, sjukvård etc)

vad officerarna skulle springa på vet jag ej.

nu när en officer ifrån NSE ringde mig så sa att kravet för NSE personal är 15:00

Posted

Blev nyss uppringd från FöMedC om att åka som OMLT soldat/sjuksköterska, hade fått samma tjänst FS20 som inte blev av... får som om dom ringer två dagar innan jag ska rycka in igen eller om jag hinner rycka in

Posted

Är det någon som har fått sitt slutgiltiga besked ännu? Jag fick informationen om att det skulle komma v. 40-41 men har inte hört någonting. Jag vet dock att FM är dåliga på att ge negativa besked men iom. att jag blev utald av grp. C så borde man väl få någon information om huruvida det bir av eller ej. Eller måste man söka den informationen själv?

// Morvalion

Posted

Är det någon som har fått sitt slutgiltiga besked ännu? Jag fick informationen om att det skulle komma v. 40-41 men har inte hört någonting. Jag vet dock att FM är dåliga på att ge negativa besked men iom. att jag blev utald av grp. C så borde man väl få någon information om huruvida det bir av eller ej. Eller måste man söka den informationen själv?

// Morvalion

Var i kontakt med HRC idag just pga bristen på slutligt besked... Utskicket var "förhoppningsvis" planerat för v0941 men det ska skickas ut nästa vecka istället.

Posted

Jag fick mitt preliminära JA-besked idag.

Skumt att det inte medföljde ett kuvert att stoppa svarsblanketten i.

För övrigt undrar jag om underskrift är nödvändigt om man tackar JA till erbjuden tjänst.

Detta i och med att underskriften skrivs i samma rader där anledning till eventuellt NEJ antecknas.

Lika bra att få det rätt gjort från början. :tveka:

Posted

Jag fick mitt preliminära JA-besked idag.

Skumt att det inte medföljde ett kuvert att stoppa svarsblanketten i.

För övrigt undrar jag om underskrift är nödvändigt om man tackar JA till erbjuden tjänst.

Detta i och med att underskriften skrivs i samma rader där anledning till eventuellt NEJ antecknas.

Lika bra att få det rätt gjort från början. :tveka:

Kryssa i rutan JA, det gjorde jag, och skriv sen på på angiven rad.

Posted

Har alla som förväntade sig ett JA-brev fått dom nu? Eller kan man fortfarande ha förhoppningar när man kollar posten :rolleyes: Blev uppringd men har inte hört något därefter.

Posted

Har alla som förväntade sig ett JA-brev fått dom nu? Eller kan man fortfarande ha förhoppningar när man kollar posten :rolleyes: Blev uppringd men har inte hört något därefter.

Jag väntar också på besked fortfarande. Bör komma i morgon eller på fredag.

Posted

Försvarsmakten är grymt bra inom sina huvudsakliga uppgifter. Av erfarenhet är dock inte informationsutskick ett av dessa områden. Skulle själv därför inte vara förvånad om vissa besked dröjer tills nästa vecka.

Posted

Enligt HR Centrum så är målsättningen att det ska skickas ut under V41, blev ju inte riktigt så... fast man kan ju konstatera att dom ligger lite sent på det. Enligt den skriftliga bekräftelsen ska man få hemskickat mer information fyra veckor innan inryck, med tanke på att första inrycket är vecka 1047 så är det ganska sent att få bekräftelsen i vecka 1042 eller senare...

Om inget annat fick ni väl numret till befälet som ringde upp, ring och kolla om det känns för drygt att vänta...

Posted (edited)

Trevligt att se att det är fler från Kristianstad som förhoppningsvis ska med!

Det är precis vad jag också har hört från mitt befäl, v.47 skulle jag rycka in för att få förarutbildning på Galten.

Men i papperna som man fick i veckan stod det att inryck var 10-12-13,

Får hoppas att man slipper slutgiltigt besked 2 dagar innan inryck bara...

Edited by Carlman
Posted

Trevligt att se att det är fler från Kristianstad som förhoppningsvis ska med!

Det är precis vad jag också har hört från mitt befäl, v.47 skulle jag rycka in för att få förarutbildning på Galten.

Men i papperna som man fick i veckan stod det att inryck var 10-12-13,

Får hoppas att man slipper slutgiltigt besked 2 dagar innan inryck bara...

10-12-13 bör stämma för din del isf. eftersom enl. senaste så börjar UtbFo v050

Posted

Då har man både fått brev och blivit uppringd av plutonchefen, så nu är det bara att vänta tills Januari. :)

Sen är det bara att hoppas på att övriga Strf 90 förare tar tillfället i akt och kör fast ordentligt på hemmaplan så att man får något att göra. ;)

Posted

Då har man både fått brev och blivit uppringd av plutonchefen, så nu är det bara att vänta tills Januari. :)

Sen är det bara att hoppas på att övriga Strf 90 förare tar tillfället i akt och kör fast ordentligt på hemmaplan så att man får något att göra. ;)

Fy för fasen... vänta tills januari...

Jag har problem att ens klara av att vänta en månad till, fast är du intresserad av att slita i saker med hjul ska jag se vad jag kan göra för att köra fast i januari.

Posted (edited)

Fy för fasen... vänta tills januari...

Jag har problem att ens klara av att vänta en månad till, fast är du intresserad av att slita i saker med hjul ska jag se vad jag kan göra för att köra fast i januari.

Om du kör en sån här:

http://bayimg.com/EAaJfaaDb

Så ja, då lär det inte vara några problem att sätta fast den. ;)

Kom ihåg att släppa på bromsen innan nån drar bra. ;)

Och ja, länge till januari ju... :blink:

Edited by Bandkrängning
Posted

Hallå, nu har jag äntligen fått mitt svar som varit eftersänt med posten.

Åker som Strf 90 skytt. Vore kul att höra från fler ur vagnsbesättning.

Ha de