Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vad skönt att se en amerikansk film/serie där löjtnanten inte är en vilsekommen-icke-torr-bakom-öronen-rookie-som-måste-guidas-rätt-av-sin-sergeant-innan-han-blir-"ok".

Captain America. :dribble:

• Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hur många hade varit sugna på att följa GK folket under deras tjänstgjöring i Afghanistan?

Vågar man hoppas på att HBO samlar folket och sammanställer ett manus... :dribble:

Posted
Hur många hade varit sugna på att följa GK folket under deras tjänstgjöring i Afghanistan?

Vågar man hoppas på att HBO samlar folket och sammanställer ett manus... :dribble:

Styrkan i Generation Kill ligger ju i att den är byggd på journalistenEvan Wrights tid med 1st Recon som inbäddad journalist.

Att skapa en "Generation Kill 2" tror jag skulle bli en dålig halvmesyr.

Posted (edited)
Styrkan i Generation Kill ligger ju i att den är byggd på journalistenEvan Wrights tid med 1st Recon som inbäddad journalist.

Vilket ju innebär att det är väldigt verklighets troget. Det är lite skrämande, med tanke på allt som händer.

De spränger en by med endast kvinnor o barn i luften utav misttag, en CO ska kalla in artelleri alldeles för nära egen trupp för att kunna få lite skjuts i karriären, de stannar med Humvees o står pasivt still mitt i enemy fire, utan ann nån vet varför osv. ...

USMC känns ju inte alltid så där jätte kompetenta i Generation Kill.

och Captain America är ju änna gó... :dribble:

Edited by Constans
Posted

nu är det ju inte så att allt som händer i serien görs av USMC heller.

är tex osäker på att capt america tillhör 1recon tex. och om han ens är i marine corps öht.

jag får helt enkelt läsa om boken för att få reda på detta.

vad som också gör generation kill lite unik som "based on a true story" är att man kan hitta det mesta av det mtrl, som man ser att soldaterna filmar med sina egna kameror, går att se på youtube.

letar man lite så hittar man tex godfathers ordergivningar osv.

• 2 months later...
  • 3 weeks later...
Posted
Dvd box, nu med svensk text - Megastore.se - release idag 090722

Köpte den och det är det bästa köp jag gjort på länge!

Aldrig varit med om att jag varit så engagerad i en film/serie som denna.

Har suttit och svurit åt ordergivningar som varit helt åt helskotta och haft nästan lite personlig agg emot vissa av karaktärerna.

Posted

Cap'n America var väl i en helt annan del av USMC och blev förflyttad till 1st Recon för att han hade någon släkting högt inom organisationen?

Har jag rätt eller minns jag fel?

Posted

Har suttit och svurit åt ordergivningar som varit helt åt helskotta och haft nästan lite personlig agg emot vissa av karaktärerna.

Är det samma personer du hyser agg mot som givit dåliga ordergivningar, eller är det för att vissa enligt dig givit dem som du hyser agg mot dem? Varför var de dåliga?

/Zacke

Posted

@spartacus

Hmm om det är samma Captian Dave McGraw så är han eller har varit "Battalion Civil Military Operations Staff Officer and Civil Affairs Team Chief". Källa

Posted
@spartacus

Hmm om det är samma Captian Dave McGraw så är han eller har varit "Battalion Civil Military Operations Staff Officer and Civil Affairs Team Chief". Källa

Verkar som om denna Dave McGraw tillhör USA, inte USMC. Borde således inte vara Captain America.

(Kan iofs ha fel, folk byter vapenslag då/då)

/Lew

Posted

Är det samma personer du hyser agg mot som givit dåliga ordergivningar, eller är det för att vissa enligt dig givit dem som du hyser agg mot dem? Varför var de dåliga?

/Zacke

Det är Cpt. Craig 'Encino Man' Schwetje's ordrar som fått mig att engagera mig så in i skogen framför tv'n.

Posted

Några av soldaterna i serien pratar med Evan Wright om serien.

Disclaimer: THIS CONTENT IS HOSTED BY YOUTUBE, NOT SoldF.com

SoldF.com can not be held responsible for content published on Youtube and linked by our members.

SoldF.com only provides code making it possible to view the links posted by the member in the post.

SoldF.com can not be held responsible for content published on Youtube and linked by our members.

SoldF.com only provides code making it possible to view the links posted by the member in the post.

• 3 weeks later...
Posted

Köpte boxen när den kom ut, väldigt nöjd med mitt köp och redan sett den tre gånger och kan tänka mig att läsa boken bara för att serien är så bra. Gillar konceptet att det är lite som en roadtrip, fem killar i sin bil, reser runt, sjunger och talar om livet. Även intressant att få se en del av irakkrikget som jag inte var så insatt i, och så är det väldigt kul att man känner igen sig från lumpen med alla motsägande ordrar (ingen blev skadad i alla fall) och befäl som skriker på folk som är orakde i fält.

• 1 month later...
Posted
då blir det till att beställa :Malaj:

Vad fan, bror, ska DU börja läsa????? :banghead:

• 5 years later...
Posted

Har nu, några år efter alla andra på forumet, åtminstone läst boken. Fraperande dålig översättning av en annars mycket bra bok. Den där Karin verkar ha kört hela texten i google-translate. Flakväst... Är det en typ av flytväst man har när man åker studentflak?

• henke changed the title to TV-serien Generation Kill