Jump to content

Revolt i Basra? 2003-03-25

Limp

Recommended Posts

Mycket intressant.

Britter förväntas att gå in snarast möjligt för att understödja basras folk som utsätts för beskjutning av irakiska trupper.

Vilken jävla tur att irakerna skjuter på folket med granatkastare så att vi britter kan se var både iraks armeförband och folk mobben är. Vad korkade irakierna är som inte inser att vi har art-lok utrustning från sverige. Hade dom vetat det hade dom nog kört ksp in i mobben istället.

Vi kan nu åka rakt till mobben och ge dom understöd.

Vilken jävla otur att det är sandstorm så att vi inte kan får mer info från varken flygspaning eller helikopter.

Tjohoo, nu går vi in! NOT!

Tror inte britterna går på denna, eller iallfall tror jag inte att dom vågar chansa.

Jag skulle aldrig riskerat det om jag var befälhavare för de brittiska styrkorna i området. Jag hade inte gått en meter in i stan innan jag kunnat titta ordentligt på situationen med helikopter. Det luktar fälla lång väg.

Edited by Pal

Bilder på TV för någon timma sedan av brittisk humanitär hjälp som (redan) släpptes av i Basra. Från början sade man ju att det skulle komma "omdelebart" eller "inom 24h", men irakierna har verkat mindre övertygade om deras underlägsenhet :rocketl:

• henke changed the title to Revolt i Basra? 2003-03-25