Jump to content

Recommended Posts

• Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Walther P38 är snygg, Försökte hitta en bild att länka till men jag är för trött.

Pistolet%20Walther%20P38%209mm%208coups.jpg

Edited by Nifelhel
En bild att se på! :) /Blågul
  • 1 year later...
Posted

p1010050xc4.th.jpg

Klassas denna vackra bettan som Ak4 C då? =)

Notera, denna är ej min dock är jag fotografen.

I min åsikt rejält vacker, har tyvärr ej fått testa den ännu men det kommer nog :rockon:

Posted

Min top 3 lista då:

Plats Nr. 1

Accuracy International AW AKA. Psg 90

s_psg90_2.jpg

Plats Nr. 2

Barret M82A1 AKA. Ag 90

s_ag90_kisn.jpg

Plats Nr. 3

Ksp 58B

s_ksp58_2.jpg

Posted

När det handlar om estetik, varför inte då även Peter Johnssons Arn-svärd?

Synnerligen vackert, välgjort och välbalanserat

arn%20hilt.jpg

arn%20vertikal.jpg

/P

Posted (edited)
AG 90 är inte snygg...brutal möjligtvis men snygg?

Smaken är som baken ;-)

Jag gillar den :rolleyes:

Edited by Cesium
Posted

Om man talar om svärd så är detta väldigt fint. Jag hittade ingen bra bild på det men.. Det är iaf från Lord of the rings, Arwens svärd Hadhafang. arwenstand.jpg

I vapenväg så gillar jag Desert Eagle och jag har för mig att jag har svarat i denna tråd förr, men ett bidrag till måste jag få ge: M1 Garand, very nice :rolleyes:

Garand.jpg

Posted (edited)

mp44.jpg

STG44

Jag måste nog också säga STG-44, känns som en bro mellan en äldre och yngre generation

fg42id8.jpg

FG-42

Lite udda stil men lyckas ändå

Edited by Spartacus
Posted

Jag tycker denna är fin

Simonov SKS

semi1.jpg

Eller den här

Lee-Enfield - SMLE

smle4mk1.jpg

Posted (edited)

Som kendoka (kendoutövare) och svärdskåt i allmänhet så faller nog mitt val på dom japanska svärden tyvärr kan jag inte hitta bilden på mitt drömsvärd av Kanesada från 1500-talets mitt. Här har vi ett nätt litet svärd hos Aoi-Art. Det vågiga mönstret (hamon) är övergången mellan den härdade eggen och det mjukare stålet på resten av svärdet. Mycket av ett svärds karaktär hittas där men är otroligt svårt att fånga på bild, att göra gnuggbilder (som i länken) är en av dom bästa metoderna.

Om någon får för sig att köpa något av svärden som säljs på sidan så får ni banne mig bjuda in mig på besök, se det som "finders-fee". Tyvärr så kommer vi dödliga nog aldrig få lägga vantarna på sånna här skönheter. För det första är dom dyra och för det andra måste man få tillstånd för att få ta ut svärdet över gränsen, även om man äger det. Jag har kompisar som äger svärd som dom måste komma och "hälsa på" då och då eftersom dom inte fått tillstånd att ta hem dom ännu.

Edited by LoveMachine
Posted (edited)

MG 42 läcker som tusan, brutal att skjuta med!

FN-FAL snygg som den är och enormt sexig med 30ptr mag!

DA revolvrar med 4-5" pipa, sjukt läckra, bra balans och perfekta.

1911 i de flesta former. Konstruerad av John M. Browning. Vad står M för? Moses! Varför Moses? Because he was beloved by God!

Suomi Tikkakoski M31 med trummag. Tyngre än AK4, märklig känsla att skjuta. Så många patroner att man kan skjuta sitt namn i en snödriva. Sålde en bil idag till en plutonchef från Fortsättningskriget som tog många ryssar till de sälla jaktmakerna med sin Tikkakoski 1944.

AUG är inte vacker men sexig, jävligt bra att skjuta med.

STG44 och FG42 liksom MP38/40 nytillverkas som halvautomater. Borde gå att få licens på kanske? Såg dom på IWA i Nurnberg för ett par år sedan, minns inte vem som tillverkade.

Edited by polman1
Posted
STG44 och FG42 liksom MP38/40 nytillverkas som halvautomater. Borde gå att få licens på kanske? Såg dom på IWA i Nurnberg för ett par år sedan, minns inte vem som tillverkade.

Mer info?

Posted

Look into my eyes, look into my eyes, the eyes, the eyes, not around the eyes, don't look around the eyes, look into my eyes. [click] You're under!

ssg69p2aseutras7nd7.jpg

Steyr SSG69 PII med en AseUtra S7. Söt som få!

Posted

Två klassiska skapelser här i förfinade versioner av Ted Yost:

__92__Browning-HP-12.jpg

__83__Yost-Colt-7-16-07-1.jpg

Rysansvärt vackra ... :rockon: