GC1 Posted September 24, 2011 Report Posted September 24, 2011 Egentligen tragiskt, men det blir komiskt när Kim säger: Jag ville lära mig hur ett laboratorium fungerar för att kunna tillverka tvål och handsprit. Då sökte en brottsprovokatör upp och lurade mig. Metamfetaminet planterades i mitt hus. (AB 23/9-11) Eller är det bara jag som är skeptisk till Kims version? Det ÄR stor humor! Quote
HotelAlpha Posted September 24, 2011 Report Posted September 24, 2011 Sköt 3:e guldserien idag, bara 2 månader kvar till pistollicens Quote
Källberg Posted September 26, 2011 Report Posted September 26, 2011 kan ju tillägga att man fyller år, fick en Saab 9000 2.0T Synd bara att de är ett år till körkort Quote
GC1 Posted September 26, 2011 Report Posted September 26, 2011 Har bestämt mig för hur jag vill leva och åtminstone på kort sikt lyckats planera för att nå målet. Quote
Stefan F Posted October 1, 2011 Report Posted October 1, 2011 Att SVT lyckats få till ett riktigt bra lördagskvällsprogram. "Helt magiskt" känns redan nu som en succé. Quote
linush Posted October 2, 2011 Report Posted October 2, 2011 Mycket pengar, tid och slit senare står jag äntligen inför första dagen som anställd på 7.bat Quote
Skalman Posted October 4, 2011 Report Posted October 4, 2011 Jag väntar på att någon ska beklaga sig över det här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/fick-nej-till-ett-458e-vapen i Avreageringstråden. Frågan är inte om det är en soldf:are, frågan är vem? Quote
Wicsen Posted October 5, 2011 Report Posted October 5, 2011 Fick kallelse till antagningsprövning för GMU 1 idag. Quote
Rara Avis Posted October 6, 2011 Report Posted October 6, 2011 Maanpuolustussoittokuntien katselmus 2011, Lahti Quote
Pluton24 Posted October 26, 2011 Report Posted October 26, 2011 ÖB vill ha mer pengar till Försvaret. Även fast han bara önskar pengar just nu är det ändå bra. Suger med en ÖB som nöjjer sig med pengarna man får och skär ner för att matcha Quote
Vargas Posted October 26, 2011 Report Posted October 26, 2011 Dagar som denna är man glad att man har bra kollegor Quote
Guest Posted October 26, 2011 Report Posted October 26, 2011 Har gjort mitt första solopass i MFI:n, en härlig känsla att få taxa ut och dra iväg med högerstolen tom. bara 35 timmar kvar innan man får flyga "på riktigt" Quote
Pluton24 Posted October 29, 2011 Report Posted October 29, 2011 Ljudet när 14 volo fmx:or drar ignång mitt inatten för nerkörning till Tyskland är obeskrivlig. Tyskarna vill ha dom och dom ska vara gröna. Vet dock inte om dom ska vara i försvaret eller ej men misstänker det då halva dörrarna är nedmonterade som dom är när dom ska skickas till FMV Fick dock inte följa med denna gången utan fick sitta kvar i varma vakten och titta när dom gav sig av och sedan stänga, låsa och larma hela anläggningen här nere i dimmiga Skåne. Jaja imorgon kommer en ny dag. Men den hamnar nog i AV tråden då jag ska sitta med Jouren hela dagen. Quote
Stefan F Posted October 30, 2011 Report Posted October 30, 2011 X10 mini utbytt mot en Iphone 4. Ohoj va stor skärmen är! Har fått till en del saker, men inte hur man får ner musik (egna skivor) till den. Får väl vänta tills jag har tillgång till en ordentlig dator. Quote
Cinzia Posted October 30, 2011 Report Posted October 30, 2011 X10 mini utbytt mot en Iphone 4. Ohoj va stor skärmen är! Har fått till en del saker, men inte hur man får ner musik (egna skivor) till den. Får väl vänta tills jag har tillgång till en ordentlig dator. Jag hoppas få min Iphone i början av veckan, min x10 mini pro är allt annat än rolig nu, när det lever sitt eget liv. Quote
903Lew Posted October 31, 2011 Report Posted October 31, 2011 En (alldeles för kort) vecka med familj på landsbygden i tropikerna. Quote
Nestor Posted October 31, 2011 Author Report Posted October 31, 2011 18 kvm. 10 minuter från skolan. Inflytt vid årsskiftet. Nu. Ska studentlivet få blomma ut i sin full(aste) prakt! Quote
709 Posted October 31, 2011 Report Posted October 31, 2011 (edited) Bf3 premiär, första Bf, ja datorspel alls, på nästan ett år. Inte riktigt Bf942 i WOW-känsla, men kan nog bli bra i längden. Edited October 31, 2011 by 709 Quote
Stefan F Posted November 4, 2011 Report Posted November 4, 2011 Skulle lämna tillbaka en amningspump som vi lånat från en annan avdelning. När jag går förbi vår avdelningsreception står rätt många och hänger där. "Inte speciellt manligt att gå omkring med en sådan här" skojar jag till det. Alla tittar och börjar sedan gapflabba. Den sitter nämligen på en ställning, och tratten som man ska ha på bröstet för att pumpa ur sitter nämligen i precis rätt höjd för att man skulle kunna... ja, ni förstår resten själva (strax under midjehöjd). Länge sedan jag blev så röd i ansiktet. Quote
Mattsson Posted November 4, 2011 Report Posted November 4, 2011 Bara två personer ifrån en trekant! Quote
Källberg Posted November 18, 2011 Report Posted November 18, 2011 Hjälpte en Förvirrad Plura att hitta rätt i Örebro idag, kändes helt okey. Quote
Stefan F Posted November 22, 2011 Report Posted November 22, 2011 Enligt veckans Mitt i Söderort (pappersversionen, nätversionen har en annan artikel på samma ställe, sidan 4) har polisen blivit helt frikänd från ansvar för idioten som körde ihjäl sig själv på MC för ca. 4 månader sedan. "Det material man har gått igenom....visar att polisbilarna av hastighetsskäl och säkerhetsskäl avbrutit jakten på motorcyklisten vid flera tillfällen. De ska inte heller ha varit i närheten när olyckan inträffade. Den trafikpolis som ledde insatsen har beskrivit vansinnesfärden som det värsta i körväg han sett under 40 år i yrket." ... "När motorcykeln passerade Gubbängsmotet var hastigheterna så höga att polisens lasermätare inte gav utslag." (Mitt i Söderort, tisdag 22/11-11) Quote
903Lew Posted November 22, 2011 Report Posted November 22, 2011 +Rutig skjorta (är fan helt kört med att hitta en snygg rutig skjorta utan inslag av turkos, rosa, lila eller annan skrikig färg). -8 pund. Winning. Quote
Pluton24 Posted November 27, 2011 Report Posted November 27, 2011 Stormen Berit är påväg ner till oss. På julskyltningssöndagen och allt! Räddningstjänsterna i Halland, Skåne och Blekinge har höjd beredskap. NV Skåne höjde redan i Fredags så där är väl man i princip klara med förberedelserna. Stabsmaterial kontrolleras för att säkerställa att staberna kan operera. Material plockas fram och kontrolleras. Eftersom jag inte behöver gå ut säger jag: Let the game begin! Quote
Stefan F Posted December 23, 2011 Report Posted December 23, 2011 Speedade barn dagen före julafton. Quote
903Lew Posted January 4, 2012 Report Posted January 4, 2012 1. Jag åker just nu på världens för mig bästa skidor - ett par smugglade Stöckli Laser SX. Jävlar! 2. Straffläggning. Perkele, nästan så man tycker synd om de finska bröderna... Quote
Nestor Posted January 31, 2012 Author Report Posted January 31, 2012 Lyckan som uppstår när man klarar en omtenta som man gått och oroat sig för. Quote
709 Posted February 6, 2012 Report Posted February 6, 2012 Ny variant på Nigeria-breven som jag nyss fick: Hi, My Friend I am Anderson D. Clinton, an officer of the U.S Army. I am writing you this email from Kabul, Afghanistan as the last batch of our men just left Iraq. I have some items I will need to ship to you. I am in possession of two boxes that contain $10.7M bucks. I was among US soldiers that found some stash of money around the hood of the Iraqi dead dictator when we were first deployed in Iraq. Although our men returned money to the US army which was subsequently returned to the Iraqi treasury; but we weren't stupid to give in all the money. Though I am scary telling you about this on email. But the one question is, Can you be trusted? For clarity of what Im talking about, check this news link below; http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2988455.stm So I need someone that is not related to me, to help me pull this cash out, everything is ready, I just need someone I can trust because we have lost a box of gold to someone that said he will help us last time and I won't like to make the same mistake. If you can handle this deal let me know immediately, you will receive 20% of the money and you don't have to pay me any money, all you need to do is to find a safe place where you can keep the box till I finish my duty here. . Get back to me immediately with this email Id [email protected] Respectfully, Anderson D. Clinton Quote
Recommended Posts