coolhand Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 (edited) Hittade denna pa ebay. Det maste vara ett OTROLIGT begransat antal folk som har rad att samla pa dessa http://cgi.ebay.com/Swedish-Special-forces...1QQcmdZViewItem Kolla priset: $1000! Edit: tog bort baskermarke och skrev marke istallet Edited December 3, 2006 by coolhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 (edited) en sån har jag hemma! sjukt omhan får 1000 $ för den. vilket inte lär hända.. fick den av en snäll förådsgumma som jag känner.. Edited December 2, 2006 by Jimbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic soldier Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 de är väll inte ett basker märke. de är vell utbildnings merket till M87an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 jag säljer min också ;) men inga skambud.. 10 000 SEK startar vi på, men det är nog mest att se som ett lockpris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 går å köpa i stholm för 3 tusen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Smart att skriva att utgångspriset är väldigt högt Skulle ju skriva att det är ett kap att få tag på ett sådant märke och att han säljer den så billigt för att han behöver pengarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Var i annonsen påstås det att det skulle vara ett baskermärke? Jag kan mycket väl tänka mig att det har ett visst samlarvärde. USA är stort och konstigare saker har sålts på eBay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Var i annonsen påstås det att det skulle vara ett baskermärke? Ingenstans, bara i rubriken på denna tråd. Enligt UniR FM 2003, Bilaga 2, Utbildningstecken (sidan 249) heter det Specialutbildningstecken m/02 för SSG och har förrådsbeteckning M7678-157800. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leosan Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 fick den av en snäll förådsgumma som jag känner.. Nu driver du allt med oss Jimbo! Det finns INGA snälla förrådsgummor, det vet vi allihop ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattan Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Jag kanske är dum, men varför bära en sådan symbol på uniformen. Hela grejen med att det ska vara hemligt försvinner onekligen då.....eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 4, 2006 Forumsledning Report Share Posted December 4, 2006 kan andra ha märken kan väl dom... att man sen inte bär det är väl en annan sak lite bakvänt mot den märkessjuka som ofta råder.. Men, ja jag har väl ställt mig samma fråga.. kanske det finns officiella personer i förbandet? .. jag har inte sett någon bära det än dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 kanske det finns officiella personer i förbandet? .. jag har inte sett någon bära det än dock. Har för mig att jag sett en talesman för ssg. Hör för mig att han tillhörde styrkan på något sätt. Han hade den på sig i tv under intervjun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 kanske det finns officiella personer i förbandet? .. jag har inte sett någon bära det än dock. Har för mig att jag sett en talesman för ssg. Hör för mig att han tillhörde styrkan på något sätt. Han hade den på sig i tv under intervjun. dels kan man tänka sig att den är bärbar vid utbildningar och utbyten utomlands, sitter du på mässeni ft Brag med 100 Us Special Forces så lär du ju bära så mycket svärd och fallskärmar som möjligt . Fd operatörer kan ju få ut något av att bära den efter sin hemliga tjänsgöring? sen har den ju burits öppen vid minst ett tillfälle på mil.se http://www.k3.mil.se/photo.php?id=62439&nid=18742 /B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Har även burits öppet på exempelvis bröllopsfoton som publicerats i tidningar.. Man hamnar ju inte bakom lås och bom i karlsborg för evigt heller.. Folk stiger ju vidare i graderna.. Dröjer nog inte vidare länge innan de poppar upp mer regelbundet på Lidingövägen. GMY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Har även burits öppet på exempelvis bröllopsfoton som publicerats i tidningar.. Man hamnar ju inte bakom lås och bom i karlsborg för evigt heller.. Folk stiger ju vidare i graderna.. Dröjer nog inte vidare länge innan de poppar upp mer regelbundet på Lidingövägen. GMY Tecknet innebär med andra ord "har tjänstgjort" - inte endast "tjänstgör"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Har även burits öppet på exempelvis bröllopsfoton som publicerats i tidningar.. Man hamnar ju inte bakom lås och bom i karlsborg för evigt heller.. Folk stiger ju vidare i graderna.. Dröjer nog inte vidare länge innan de poppar upp mer regelbundet på Lidingövägen. GMY Tecknet innebär med andra ord "har tjänstgjort" - inte endast "tjänstgör"? Ja, det är ju ett specialutbildningstecken, inte tjänstgöringstecken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted February 7, 2007 Author Report Share Posted February 7, 2007 Da det inte fanns nagon kopare pa ebay sa blev det tradera istallet verkar det som: http://VI VILL INTE GE DESSA SIDOR GRATISREKLAM/auction/Samlarsaker/aid_39190603 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted March 30, 2007 Author Report Share Posted March 30, 2007 Det verkar som intresset borjar svalna... http://cgi.ebay.com/Swedish-Special-forces...1QQcmdZViewItem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Det verkar som intresset borjar svalna...http://cgi.ebay.com/Swedish-Special-forces...1QQcmdZViewItem Lite offtopic då men ja ja... Har de någon armmärke/sköld? Kragspegel? Någon som har nån info om de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Jag tror de har ninjabågen på höger ärm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schalldämpfer Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 @ Krook Inte snällt att retas med de små.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 lite Navy Seals över den men bra jobbat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Var vi inte överens om följande? + = Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Var vi inte överens om följande? Que? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göta Lejon Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Det verkar som intresset borjar svalna...http://cgi.ebay.com/Swedish-Special-forces...1QQcmdZViewItem Lite offtopic då men ja ja... Har de någon armmärke/sköld? Kragspegel? Någon som har nån info om de? Fick denna info av en kompis vars kusins farsa jobbar som korrekturläsare på det tryckeri som fått uppdraget att trycka den nya UniR FM: "Personal tillhörande Särskilda Skyddsgruppen (SSG) bär utbildningstecken m/02 invävt i kragspegel m/58-07 på fältuniform m/90." Kan bli schnyggt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tango. Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Anar jag ett försenat aprilskämt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 (edited) Ser ut som lite Photoshop-arbete... Edited April 2, 2007 by Ekvall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted April 2, 2007 Forumsledning Report Share Posted April 2, 2007 nejdå.. klart det inte gör.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_figge Posted June 4, 2007 Report Share Posted June 4, 2007 Kan för övrigt berätta att märket blev sålt för 2000 kronor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts