Jump to content

Spökhistorier?

Frantic

Recommended Posts

Vet att det sägs att det spökar på post fem på Drottningholms slott... Vet dock inga detaljer

Post 5???

Mig veterligen finns det bara 4 poster om man inte räknar med på st 1:2 med den är ju bara bemannad dagtid.....

Vet att det sägs att det spökar på post fem på Drottningholms slott... Vet dock inga detaljer

Post 5???

Mig veterligen finns det bara 4 poster om man inte räknar med på st 1:2 med den är ju bara bemannad dagtid.....

Äh jag har ju inte ens ryckt in än. Jag kan inte ha full koll på posterna ute på drottningholm :clap:

Post 5???

det finns 5 poster på DH, +1:2. 5an står nedanför sjöflygeln o där kan man höra mycket skumma ljud om natten. inte roligt att stå där, tro mig jag vet! dessutom vid post 2 i allén sägs det att det spökar, om inte annat så är det väldigt många skuggor där.. :clap:

Är man inte lite för gammal för att vara mörkrädd när man gör lumpen? Man är ju endå 19-20 år.

Man är aldrig för gammal för att stå och fantisera i mörkret och tro att man ser massa skumma grejer... :Malaj:

Är man inte lite för gammal för att vara mörkrädd när man gör lumpen? Man är ju endå 19-20 år.

Jag har hört väääldigt många historier från värnpliktiga på min tid på P4/kvarn. Så det verkar inte som så är fallet. Men jag kan tänka mej att trötthet pga av fältliv kombinerat med olika historier från platsen kan framkalla en hel del hallucinationer

Post 5???

det finns 5 poster på DH, +1:2. 5an står nedanför sjöflygeln o där kan man höra mycket skumma ljud om natten. inte roligt att stå där, tro mig jag vet! dessutom vid post 2 i allén sägs det att det spökar, om inte annat så är det väldigt många skuggor där.. :Malaj:

När jag gick på DH fans det 4 (5) postställen. men kan det vara så att det finns ett 5e nere vid vattnet nedanför post 2?

Det finns nån historia om att nån gubbe hängde sig i mässen i skresvik (stavning?) där där röjdyk håller till. I alla fall så skall den gubben kunna visa sig där på nätterna.....sägs det, men det sägs ju så mycket.

Edit: vet att värnpliktsnytt hadde ett reportage om detta i ett nummer som borde kommit ut nån gång 2001/tidigt2002

HvU-johan, du kan ju berätta vad som hände i helgen :P

eller inte....

:huh: Just därför blev jag mer intresserad :D

sniffat upp en rolig händelse?

Berätta :P

Njaa rolig o rolig :surprise: Det hände en sak som skrämde skiten ur mej. Just därför är jag intresserad om det fanns fler personer här som upplevt nått :Malaj:

Njaa rolig o rolig :surprise: Det hände en sak som skrämde skiten ur mej. Just därför är jag intresserad om det fanns fler personer här som upplevt nått :huh:

Seså.. berätta nu för farbror barbro vad det e som skrämmer dig.. mmmm....?

;)

Njaa rolig o rolig :lala: Det hände en sak som skrämde skiten ur mej. Just därför är jag intresserad om det fanns fler personer här som upplevt nått :dribble:

Seså.. berätta nu för farbror barbro vad det e som skrämmer dig.. mmmm....?

;)

Haha. Njaa det kommer nog mest verka som om jag är helt dum i huvudet :worthy:

Det finns en överhängande risk för det, i vissa fall :lala:

Du får se till att använda en sådan berättarteknik att man kan sätta sig in i situationen, jag känner många som ibland sett saker de inte kunnat förklara, och jag tror inte dom är speciellt dumma :dribble:

Det finns nån historia om att nån gubbe hängde sig i mässen i skresvik (stavning?) där där röjdyk håller till. I alla fall så skall den gubben kunna visa sig där på nätterna.....sägs det, men det sägs ju så mycket.

Edit: vet att värnpliktsnytt hadde ett reportage om detta i ett nummer som borde kommit ut nån gång 2001/tidigt2002

Skredsvik.

Jag gick runt där och patrullerade under 9 dygn på Brilliant Mariner och dom ända spöken vi träffade på var Franska EOD soldater...

Skredsvik.

Jag gick runt där och patrullerade under 9 dygn på Brilliant Mariner och dom ända spöken vi träffade på var Franska EOD soldater...

Uppe i matsalen o köket på mässen??

o tack för stavningen, jag har också patrullerat där o jag såg inte något misstänkt, nu e det ju inte så att jag tror på spöken eller så, men jag var aldrig uppe i mässen sent på natten(detta berodde helt o hållet på att jag inte hade några ärenden där uppe o inte rädsla för spöken :ph34r: ).

Edit: förtydligande

Post 5???

det finns 5 poster på DH, +1:2. 5an står nedanför sjöflygeln o där kan man höra mycket skumma ljud om natten. inte roligt att stå där, tro mig jag vet! dessutom vid post 2 i allén sägs det att det spökar, om inte annat så är det väldigt många skuggor där.. :lol:

När jag gick på DH fans det 4 (5) postställen. men kan det vara så att det finns ett 5e nere vid vattnet nedanför post 2?

jo där är den. jag stog där 2 dygn när det var islossning, inte roligt. det var mycket skumma ljud. men men vaddå, man måste ju bita ihop, tänka på nåt annat än spöken :ph34r:

Jag har hört väääldigt många historier från värnpliktiga på min tid på P4/kvarn. Så det verkar inte som så är fallet. Men jag kan tänka mej att trötthet pga av fältliv kombinerat med olika historier från platsen kan framkalla en hel del hallucinationer

Att koma är väl endå inte samma saker som att det spökar. Låter som de stora killarna bara vill skrämmas lite.

Att koma är väl endå inte samma saker som att det spökar. Låter som de stora killarna bara vill skrämmas lite.

Nej men jag säger bara det att när man är trött och stressad efter en tid i fält (Tex baskermarsch) så lär det ju framkalla en del hallucinationer.

Skredsvik.

Uppe i matsalen o köket på mässen??

o tack för stavningen, jag har också patrullerat där o jag såg inte något misstänkt, nu e det ju inte så att jag tror på spöken eller så, men jag var aldrig uppe i mässen sent på natten(detta berodde helt o hållet på att jag inte hade några ärenden där uppe o inte rädsla för spöken :clap: ).

Edit: förtydligande

Ja även matsalen och mässen. Alla byggnader kollades nattetid.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...